• 1
  • 2
2022-01-29, 00:07
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Men snälla nån. TS skriver att han betalt direkt till inkassobolaget. Inkassobolaget meddelar då KFM att de fått betalt. Vad helvete skulle KFM säga till inkassobolaget om KFM tog kontakt? "Vår känsla säger att ni fått pengar"?

Nej, du. Inkassobolaget kontaktar KFM på måndag i detta fall, inte tvärtom.
"ärendenummer #******* nekar delgivning & kravbrev". Spontant tror jag inte på att du jobbar ens med incall telefonsupport...
Citera
2022-01-29, 08:33
Medlem
Aigiss avatar
Skadar ju aldrig att höra av sig till både fogden och inkassoföretaget för att säkerställa att allt gått rätt till. Jag skulle iaf sova mycket bättre då. Det kan alltid tillkommit nån jävla avgift eller blivit nåt fel i handläggningen, man kan aldrig lita på att nåt inte går åt helvete.
Citera
2022-01-29, 11:00
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Ska vi vara petiga ... så är det KFM som kontaktar den som äger skulden, då dessa har ett ärende hos KFM som de måste respondera på efter insats.
Ni som läser kan strunta i denna postares inlägg, det är tydligt att hen inte vet något om bf ärenden handläggs.

Jag vet inte om det beror på att hen blandar ihop bf med verkställighet eller om det bara är allmänna kognitiva begränsningar, attityden hen uppvisar gör att det känns som att det kvittar.

Det är som den andre skriver, har du betalat hela skulden ska sökanden återkalla ansökan. Är du inte ens delgiven föreläggande finns ingen möjlighet att det uppkommer någon betalningsanmärkning
Citera
2022-01-29, 11:15
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
"ärendenummer #******* nekar delgivning & kravbrev". Spontant tror jag inte på att du jobbar ens med incall telefonsupport...

Återigen, vad i helvete pratar du om? "Nekar", vad betyder ens det? Menar du bestridit? I så fall finns det inget i TS som tyder på att TS bestritt ärendet, utan han har helt enkelt inte skrivit på delgivningskvittot, d.v.s inte svarat. Det finns inte heller något som tyder på att delgivningsförsöken pågått så länge att KFM nu erbjuder borgenären att delge själv alternativt avsluta ärendet.
Citera
2022-01-29, 11:36
Medlem
Är det bara jag som är rädd för att TS försöker vara smart och spara pengar på att betala inkassobolaget vars faktura är på ett lägre belopp äv kronofogdens kravbrev. TS kolla med både inkassobolaget och fogden att alla inblandade är nöjda så att du inte åker på någon anmärkning.
Citera
2022-01-29, 12:02
Medlem
Får han inte en Anmärkning på tex UC trots att det är betalt?

Det har ju ändå förekommit ett ärende hos fogden, en bekräftad skuld antar jag eftersom det är betalat av personen och ärendet avslutat.
Citera
2022-01-29, 12:20
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Ni som läser kan strunta i denna postares inlägg, det är tydligt att hen inte vet något om bf ärenden handläggs.

Jag vet inte om det beror på att hen blandar ihop bf med verkställighet eller om det bara är allmänna kognitiva begränsningar, attityden hen uppvisar gör att det känns som att det kvittar.

Det är som den andre skriver, har du betalat hela skulden ska sökanden återkalla ansökan. Är du inte ens delgiven föreläggande finns ingen möjlighet att det uppkommer någon betalningsanmärkning
Haha - som om. Strygosaurs har sagt till mig att jag har rätt, och hon säger att hon äger ett inkasso AB. Därtill är du en pajsare som kanske ska ta och vänta på att de första fjunen där nere ska växa till sig innan du slår dig på bröstet...

Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Återigen, vad i helvete pratar du om? "Nekar", vad betyder ens det? Menar du bestridit? I så fall finns det inget i TS som tyder på att TS bestritt ärendet, utan han har helt enkelt inte skrivit på delgivningskvittot, d.v.s inte svarat. Det finns inte heller något som tyder på att delgivningsförsöken pågått så länge att KFM nu erbjuder borgenären att delge själv alternativt avsluta ärendet.
Vad jag skrev, är att KFM kommer höra av sig om man inte hör av sig till KFM, motsätter du dig denna information? I så fall är det minst sagt dråpligt av dig att skriva motsatsen bara några inlägg innan.
Note: Har inte skrivit ens ett uns annat. Ändå fortsätter du som ett litet miffo.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-01-29 kl. 12:28.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in