Jag hade fått ett kravbrev från Kronofogden på en obetaldhyra jag undvek att skriva på delgivningen på lite. Jag betalade idag av hela avgiften till inkassobolaget, ska jag höra av mig till fogden och säga att allt är betalt nu eller gör dem det ?
Jag hade fått ett kravbrev från Kronofogden på en obetaldhyra jag undvek att skriva på delgivningen på lite. Jag betalade idag av hela avgiften till inkassobolaget, ska jag höra av mig till fogden och säga att allt är betalt nu eller gör dem det ?
Ska vi vara petiga ... så är det KFM som kontaktar den som äger skulden, då dessa har ett ärende hos KFM som de måste respondera på efter insats.
Nej. TS har betalt till inkassobolaget, så KFM har ingenting att meddela varken borgenär eller inkassobolag. Inkassobolaget meddelar däremot KFM vilket belopp som betalts.
TS bör dock kolla med inkassobolaget så att allt (även ränta och avgifter) är betalt.
Nej. TS har betalt till inkassobolaget, så KFM har ingenting att meddela varken borgenär eller inkassobolag. Inkassobolaget meddelar däremot KFM vilket belopp som betalts.
TS bör dock kolla med inkassobolaget så att allt (även ränta och avgifter) är betalt.
Jodå, de hör av sig ifall man inte kommunicerar med dem.
Jodå, de hör av sig ifall man inte kommunicerar med dem.
Om inkassobolaget (ombudet) hör av sig KFM och säger att ärendet är fullbetalt så avslutas det. Varför skulle KFM kontakta fordringarsägaren då? Det händer inte.
Om inkassobolaget (ombudet) hör av sig KFM och säger att ärendet är fullbetalt så avslutas det. Varför skulle KFM kontakta fordringarsägaren då? Det händer inte.
KFM hör av sig vid förändrat läge kring indrivningen var vad jag skrev. KFM har kommunikation med inkasso, som jag skrev. Ska du märka ord och sedan ge mig rätt eller ska du lägga dig platt?
KFM hör av sig vid förändrat läge kring indrivningen var vad jag skrev. KFM har kommunikation med inkasso, som jag skrev. Ska du märka ord och sedan ge mig rätt eller ska du lägga dig platt?
Jag äger ett inkassobolag. Det går inte att förstå vad du menar. Men visst, lyckas man lista ut vad du egentligen menar så är det säkert rätt..
Förstår du inte vad jag menar så kan du framföra det direkt istället för att käfta emot.
Vad jag skrev är att KFM kontaktar inkassobolaget och inte tvärt om
Men snälla nån. TS skriver att han betalt direkt till inkassobolaget. Inkassobolaget meddelar då KFM att de fått betalt. Vad helvete skulle KFM säga till inkassobolaget om KFM tog kontakt? "Vår känsla säger att ni fått pengar"?
Nej, du. Inkassobolaget kontaktar KFM på måndag i detta fall, inte tvärtom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!