• 1
  • 2
2022-01-29, 09:33
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Att köra med uTorrent år 2022 är som att ro en roddbåt över Atlanten. Det fungerar men är varken säkert eller stabilt samt fyllt med risker.

qBittorrent är idag vad uTorrent var för 10 - 15 år sedan.

Kunde inte sagt det bättre. qBit är nästan exakt som gamla uTorrent och fattar inte varför TS ska vara så envis då det ser likadant och är utan reklam o allt skräp uTorrent har haft för sig dom senaste 10 åren...
Citera
2022-01-29, 10:37
Medlem
smurf.kontos avatar
TS börja med att avinstallera spywaret uTorrent och sen installera BiglyBT som är skrivet i ett minnessäkert språk. Eller qBittorrent som är den vanligaste idag.
Citera
2022-01-29, 11:22
Medlem
BackToHegels avatar
Man kan gå ett steg till, avinstallera spywaret Windows. Byta till Linux och Transmission, iaf på det systemet som sköter nedladdningarna.
Citera
2022-01-29, 12:27
Medlem
Hrass avatar
När du "laddar ner samma" torrentfil så har du kopierat .torrent eller magnetlänken från hennes dator till din?

Annars bevisar du ingenting. Hon kan ha klickat på en reklambanner som ser ut som den riktiga hämta-knappen (Piratebay har sånt skit om jag inte minns fel).
Citera
2022-01-29, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kolla så tjejen inte låtit den uppdatera sig från 2.2.1 till nyare, den brukar försöka göra det med jämna mellanrum.
Jag hann inte kolla om den hade uppdateras på hennes dator, men jag misstänker att det kan vara så att hon uppdaterat klienten. Hon är en som går på det mesta vad det gäller popups som säger att scanners och annat skit behöver installeras.

Jag avinstallade programmet och hon har nu qBitorrent istället.

Hon hade dragit på sig ett ransomware. "Ransom:Win32/CerberCrypt.PB!MTB".
Det är borta nu och allt fungerar som det ska.

Tack för alla svar i tråden.
Citera
2022-01-29, 12:59
Medlem
smurf.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ibland är den lättaste lösningen att bara avinstallera spywaret som installerar annat spyware.
Citera
2022-01-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Precis som du säger, har kört med en 11 år gammal klient (uTorrent 2.2.1) och aldrig haft några problem med den. Dock försöker den ibland uppdatera och det skall man INTE låta den göra då senare distributioner är fulla med reklam och skit.

Inte hänt mig att jag fått ner exe. fil någonsin om jag inte laddat ner just program/spel men laddar mest från rargb och några medlemstorrents

Nya versioner av utorrent är full av reklam,MEN allt går ta bort/avaktivera.
Bara gå till inställningar/avancerat och sök i rutan på offers, ändra från 1 till 0 på allt
Citera
2022-01-29, 13:36
Medlem
smurf.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Nya versioner av utorrent är full av reklam,MEN allt går ta bort/avaktivera.
Bara gå till inställningar/avancerat och sök i rutan på offers, ändra från 1 till 0 på allt
Eller så kör man med en FOSS klient utan all sånt fluff? Som sagt, om säkerheten är prio 1 kör man med en skriven i ett minnessäkert språk. BiglyBT är en sådan klient. Om du vill ha en modernare uTorrent utan kapitalistiskt skit kör man qBittorrent.
Citera
2022-01-29, 14:46
Medlem
Telepatisks avatar
Sjukt hur µTorrent förändrades. När det kom så var det riktigt nice men nu för tiden är det bara ett reklamprogram.
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag hann inte kolla om den hade uppdateras på hennes dator, men jag misstänker att det kan vara så att hon uppdaterat klienten. Hon är en som går på det mesta vad det gäller popups som säger att scanners och annat skit behöver installeras.

Hon hade dragit på sig ett ransomware. "Ransom:Win32/CerberCrypt.PB!MTB".
Det är borta nu och allt fungerar som det ska.

Tack för alla svar i tråden.
Tänkte skriva att hon måste ha virus på datorn, annars går det inte ihop. Men det var bra att det löste sig!
Citera
2022-01-29, 14:47
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieKerle
uTorrent är rent jävla skräp. Börja med att gå över till qBittorrent och prova om samma sak händer då.

qBit är rent jävla skräp och har varit sedan länge.

Transmission gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in