• 1
  • 2
2022-01-28, 10:50
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
snusar varje dag, flera gånger såklart som så många andra. händer inte ett skit mår bara normalt.

steg 1. om jag normalt snusar 10 prillor om dagen, hur länge måste jag avstå snus för att få nikotin kicken av en snus? 3 dagar?

steg 2. om jag bara snusar en snus om dagen sedan, hur länge måste jag avstå snus för att få nikotin kicken? 1 dag?
Citera
2022-01-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
snusar varje dag, flera gånger såklart som så många andra. händer inte ett skit mår bara normalt.

steg 1. om jag normalt snusar 10 prillor om dagen, hur länge måste jag avstå snus för att få nikotin kicken av en snus? 3 dagar?

steg 2. om jag bara snusar en snus om dagen sedan, hur länge måste jag avstå snus för att få nikotin kicken? 1 dag?

minst 1 dag iaf. troligtvis 3.

en gång höll jag uppe 1 vecka, då fick jag den där kicken
Citera
2022-01-28, 11:26
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:

Intressant fråga. När det gäller cigg får jag en kick direkt efter första ciggen på morgonen. Dock är väl nikotinintaget lite större under en kortare period än vid snusande.
Både snusar och röker, men en kick vid första snusen på morgonen har jag aldrig fått. Kan iofs bero på att ciggen fixar den biten. :-P
Citera
2022-01-28, 11:29
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Intressant fråga. När det gäller cigg får jag en kick direkt efter första ciggen på morgonen. Dock är väl nikotinintaget lite större under en kortare period än vid snusande.
Både snusar och röker, men en kick vid första snusen på morgonen har jag aldrig fått. Kan iofs bero på att ciggen fixar den biten. :-P

Undrar om jag klarat av endast en snus varje morgon, så jag får kicken av välmående. istället för att jag bara "måste ha men ingenting händer".

gillar att snusa, men när ingenting händer så känns det hela ganska dumt.
Citera
2022-01-28, 11:35
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Undrar om jag klarat av endast en snus varje morgon, så jag får kicken av välmående. istället för att jag bara "måste ha men ingenting händer".

gillar att snusa, men när ingenting händer så känns det hela ganska dumt.

Kicken består väl av välmåendet när du har den inne? :-P
Att ingenting händer är ju inte riktigt sant.. annat händer inte istället.
Citera
2022-01-28, 11:40
Medlem
flashbackkalles avatar
Snusade varje dag i flera år. La ner för ett tag sen. Snusar ibland på fyllan och kan då få nikokickar. Avstå en längre tid eller börja med starkare snus.
Citera
2022-01-28, 11:54
Medlem
OtherBarrys avatar
https://www.snusbolaget.se/siberia-s...te-dry-portion

Alternativ om du inte vill sluta för att få dig en kick.
Citera
2022-01-28, 11:56
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry

Tänkte föreslå samma, den är det drag i.
Citera
2022-01-28, 12:06
Medlem
Nilsbofinks avatar
Är nog väldigt individuellt. Höll upp i nästan två veckor en gång, fick ingen kick när jag tog en
Citera
2022-01-28, 12:57
Många år och efter maten innan du får nikotineffekt på samma sätt som aldrig nikotinist.
Citera
2022-01-28, 13:02
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry

Usch. Enda gången jag mått dåligt av snus på riktigt. :-) Men en kick blev det och sedan blev det för mycket. Starkt är det i alla fall.
Citera
2022-01-28, 15:15
Medlem
Vas exakt menar ni med Kick här? När man blir snurrig o lätt illamående eller? Är det nåt att sträva efter? Fattar inte riktigt.
Minns när man var ung 12-15 år och testade snus första gångerna, då blev man yr och mådde illa och ibland kräktes. Var det kick då?

Har snusat i 13 år 100% nu. Känner aldrig nån Kick, tror jag. Blir dock extremt sugen om jag varit utan snus ett par timmar. Då är det jävligt nice med en snus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in