Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-01-29, 20:42
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det heter dvärg så klart. Både i sagan och vår nordiska gamla religion.

Sedan kan alla projicera sina syner som de vill bråka om.

Men att dvärgar i nordisk mytologi och i europeisk sagor finns och existerar och ska respekteras är oomtvistat. Bara kränkt woke-folk är missnöjd.

Självklart är det som du säger, men kortväxta i samhället är inte taget från sagor eller religioner och ska således inte benämnas likt sagoväsen eller andra mytologiska väsen.
Citera
2022-01-29, 20:57
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nej, det är inte hyckleri eftersom Snövit är en människa i sagan vilket dvärgarna inte är.

Det är just det som gör det så dumt. Snövit och de sju dvärgarna handlar om en människa och sju sagoväsen, inte om en människa och sju andra människor...

Det mest korkade i hela den här soppan är att Peter Dinklage identifierar sig med sagoväsen och inte med kortvuxna människor.

Det största problemet är väl att majoriteten inte förstår eller ser skillnaden mellan kortvuxna och sagoväsen....
Och ingen kan ens respektera namnändring i det fallet.. alltså kortvuxen..

Som jag brukar säga; säger du dvärg, säg också:
Neger
Zigenare
Bög
Hora
Osv.osv.osv
Citera
2022-01-29, 20:57
  #75
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Självklart är det som du säger, men kortväxta i samhället är inte taget från sagor eller religioner och ska således inte benämnas likt sagoväsen eller andra mytologiska väsen.
Själv har jag så svårt att förstå detta!
Varför skulle tusentals av historier genom årtusenden kunna leda till att man praktiskt slänger vår historia överbord.

Jag vet att du säger: politisk korrekt.

Politisk korrekthet är begreppet som dödar allt till slut.

Kommer inte finnas något intressant kvar.
Citera
2022-01-29, 21:04
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Själv har jag så svårt att förstå detta!
Varför skulle tusentals av historier genom årtusenden kunna leda till att man praktiskt slänger vår historia överbord.

Jag vet att du säger: politisk korrekt.

Politisk korrekthet är begreppet som dödar allt till slut.

Kommer inte finnas något intressant kvar.

Jag säger inte politiskt korrekt.. jag menar mer att om alla jävla pkidioter ska envisas med att säga afroamerikan/mörkhyad osv.. inte neger för det är fel.
Säg homosexuell, inte bög...
Säg prostituerad inte hora...
Men säg fan inte kortväxt för dom är ju dvärgar...
Alltså det är ju det här som är så jävla underligt... en "typ" "sort" "art" som helt enkelt ska flyta under radarn
Alltså vafan... dvärg är okej att säga, men inte fanns får jag säga kolla där, en zigenarfågel... nej den fågeln var "tvingad" till namnbyte p.g.a diskriminering... alltså... wtf...
Citera
2023-07-14, 19:19
  #77
Medlem
Har väl kommit ett par läckta bilder från den.

Blev inte 7 dvärgar så nu kan de sluta gnälla.

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbi...ompanions.html

Ser ut att bli ännu en hit från Disney.
Citera
2023-07-14, 19:30
  #78
Medlem
But... you're not all dwarves!

SO?
Citera
2023-07-18, 13:46
  #79
Medlem
GormDenGamles avatar
Haha. Kan inte sluta skratta. Disney gör det igen - PK.
Se själv de sju dvärgarna.. Nu ska inte detta vara de officiella dvärgarna. Utan stand-ins. Men jag är ganska säker på att det är dessa (eller liknande).
https://twitter.com/dailymail/status...tAZfPx8E1qAytA
Citera
2023-07-18, 14:18
  #80
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunde21
Har väl kommit ett par läckta bilder från den.

Blev inte 7 dvärgar så nu kan de sluta gnälla.

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbi...ompanions.html

Ser ut att bli ännu en hit från Disney.

Är det snövit med skägg, har Disney valt en trans-snövit?
Haha, kan inte sluta garva åt hur Disney gräver sin egen grav och tycks helt oförmögna att lära sig av sina misstag.
Citera
2023-07-18, 14:32
  #81
Medlem
007 Golden Gun eller vad det nu heter borde spelas om igen och låta Peter Dinklage spela James Bond som plåster för såret och Daniel Craig spela Nick Nack som straff för att han är vit priviligerat medelålders gubbe
Citera
2023-07-19, 00:30
  #82
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunde21
Har väl kommit ett par läckta bilder från den.

Blev inte 7 dvärgar så nu kan de sluta gnälla.

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbi...ompanions.html

Ser ut att bli ännu en hit från Disney.

"Snö-Brun och de sju magiska hipsterserna" kommer garanterat bli en lika fin hit som den nya sjöljungfrun.
Bara de som avser signalera på sina stackars barns bekostnad kommer att se den.

Jag har hört att deras DIE(Diversity, Inclusivity och Equity)-ansvarige redan fått sparken, men detta är toxisk dynga som redan legat i deras produktions "pipe".
Inga vettiga planer verkar finnas för Disneys övriga produktionsbolag...Lucasfilm, Marvel mm. Så Disney överlag kommer att bli en fantastisk sopbrand att få betrakta på bekvämt avstånd från biograferna. Det är inte ens värt att se deras skit bara för att nöjsamt få gotta sig i deras värdelöshet.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback