2022-01-26, 12:06
Medlem
Hej.

Jag har inte varit inskriven på arbetsförmedlingen på 3-4 år och igår öppnade jag kivra första gången i mitt liv typ och såg att jag hade en skuld på 17.000kr men att jag pga min situation ses som att jag ej kan betala.

Kan jag lyfta aktivitets ersättning och registrera mig på af, kommer dom dra den summan jag är skyldig även fast jag inte anses kunna betala?
Citera
2022-01-26, 12:33
Medlem
Narutoshippchops avatar
Pengar ska de alltid ha oavsett om du är rik, död eller fattig. Du kommer att få betala.
Citera
2022-01-26, 12:37
Medlem
YouNailedIts avatar
Är du inskriven arbetssökande idag?

Är det en gammal skuld hos FK som legat och förräntat sig i 3-4 år?

Varför tror du brevet som damp ned i går inte kommit tidigare med påminnelser, inkasso och kronofogden?

Du kan göra upp med FK om en betalningsplan:

https://www.forsakringskassan.se/omf.../aterbetalning
Citera
2022-01-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouNailedIt
Är du inskriven arbetssökande idag?

Är det en gammal skuld hos FK som legat och förräntat sig i 3-4 år?

Varför tror du brevet som damp ned i går inte kommit tidigare med påminnelser, inkasso och kronofogden?

Du kan göra upp med FK om en betalningsplan:

https://www.forsakringskassan.se/omf.../aterbetalning

Jag har varit hemlös och ej haft tillgång till adressen jag varit skriven på på flera år.

Jag är på behandlingshem och funderar på att skriva in mig igen så jag har det rullandes i tid tills jag skrivs ut.
Citera
2022-01-26, 13:24
Medlem
YouNailedIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
Jag har varit hemlös och ej haft tillgång till adressen jag varit skriven på på flera år.

Jag är på behandlingshem och funderar på att skriva in mig igen så jag har det rullandes i tid tills jag skrivs ut.

Ja, du får nog vackert betala. 17.000 kr anses också vara en väldigt liten summa om du skulle söka skuldsanering.
Citera
2022-01-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouNailedIt
Ja, du får nog vackert betala. 17.000 kr anses också vara en väldigt liten summa om du skulle söka skuldsanering.

Skulden ligger hos FK inte KF. Har bara 80.000 hos KF så skuldsanering är inte på tal.

Att jag får betala är jag med på.
Så att fixa en återbetalnings plan med FK och samtidigt erhålla aktivitetsstöd som inskriven hos arbetsförmedlingen borde fungera?

Någon som haft en återbetalnings plan med enda inkomst aktivitets ersättning som kan hymma om en ungefärlig summa man betalar per månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in