2022-01-25, 13:20
Medlem
Citat:
En ordningsvakt åtalas för att, i samband med att han skulle avvisa en kroggäst, ha använt övervåld. Ordningsvakten misstänks för misshandel efter att ha tryckt sitt knä mot kroggästens hals så att denne svimmade. Händelsen blev väldigt uppmärksammad efter att en film på förloppet cirkulerat i sociala medier.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...kroggasts-hals

Har vakten gått över gränsen? Om han gjort det tror ni det kommer bli någon påföljd? Tycker det är märkligt att den vakten inte stoppade sin kollega. Finns få saker som stör mig så mycket som maktmissbrukande vakter..
2022-01-25, 13:34
Medlem
Liknande som George Floyd, ja det är ett farligt sätt att hålla ner någon.
2022-01-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 762idinmori
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...kroggasts-hals

Har vakten gått över gränsen? Om han gjort det tror ni det kommer bli någon påföljd? Tycker det är märkligt att den vakten inte stoppade sin kollega. Finns få saker som stör mig så mycket som maktmissbrukande vakter..

vakter & snutar går ofta över gränsen. de vet att de alltid kommer undan.

minns du vad fadde berättade i media för flera år sen? fadde gick ut i media och erkände att han har ljugit och satt dit oskyldiga. det fulaste som en vakt & snut kan göra är att gå bakom ryggen på sina arbetskollegor.
2022-01-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Liknande som George Floyd, ja det är ett farligt sätt att hålla ner någon.

Känns som George Floyd spektaklet varit omöjligt att missa, vakterna bör rimligen nu veta att det innebär dödsfara att lägga sin vikt på någons hals sådär. Känns som två vuxna vakter inte ska behöva ta i så mycket för att hålla ner en full spinkig 20åring, han såg varken ut eller lät som någon McGregor precis.

Skulle inte förvåna mig ett dugg om svinet fått jobba kvar efter händelsen. Hoppas karma biter dom båda ingripande vakterna i arslet.
2022-01-25, 13:55
Medlem
BoISarens avatar
(FB) Ordningsvakt åtalas, misstänks ha tryckt knä mot kroggästs hals, mars 2020.

Låst

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in