2022-01-25, 13:09
https://www.expressen.se/gt/man-kniv...-skadad-nlsws/

Citat:
En man har blivit knivhuggen i bröstet vid Kungsportsplatsen i centrala Göteborg.

Han har förts till sjukhus med allvarliga skador.

En annan man har setts springa från platsen.

– Vi har flera patruller på plats och söker i området, säger Peter Adlersson, polisens presstalesperson i region väst.

Vet man mer?
Citera
2022-01-25, 13:34
Medlem
Gick förbi när ambulans, väktare, polis osv var på plats. Polisen höll på att spärra av och stod inne i 7 eleven vid Kungsportsplatsen och såg ut att prata med personalen. Jag såg en negerhand inne i ambulansen.
Citera
2022-01-25, 13:36
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skroti.Wantusis
Gick förbi när ambulans, väktare, polis osv var på plats. Polisen höll på att spärra av och stod inne i 7 eleven vid Kungsportsplatsen och såg ut att prata med personalen. Jag såg en negerhand inne i ambulansen.

Ingen oskyldig som blivit knivhuggen då med andra ord

Skall ha skett i eller precis utanför 7-eleven där du var
Citera
2022-01-25, 14:06
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Är det mycket skumma nysvenskar som hänger på Kungsportsplatsen numera? Eller är det Nordstan som gäller för dessa stjärnor?
Citera
2022-01-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Är det mycket skumma nysvenskar som hänger på Kungsportsplatsen numera? Eller är det Nordstan som gäller för dessa stjärnor?
Svärmor var på nån bingo där hämtade upp henne massa påtända nysvenskar hängde vid ingången.
Citera
2022-01-25, 15:11
Medlem
Polisen:

Vid Kungstorget har en man i 20-årsåldern blivit knivhuggen.

Kl 14.20: Enligt uppgifter från sjukvården så är läget stabilt för den skadade, ej livshotande. Skador på bålen samt sk avvärjningsskador på händerna. Ingen gripen. Teknisk undersökning genomförs på platsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...rsok-goteborg/
Citera
2022-01-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert

Nordstan är det mycket mindre stök i nu när polisen har direktaccess, så logiskt att man flyttar annorstädes.
Senast redigerad av Caballero 2022-01-25 kl. 20:38. Anledning: Fel citat
Citera
2022-01-25, 23:19
Medlem
Andra knivdådet på kort tid. Hänger dem ihop?
Citera
2022-01-25, 23:54
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthepresent
Andra knivdådet på kort tid. Hänger dem ihop?

Tror jag knappast. Tycker det verkar hända var och varannan dag nuförtiden.
Blattarna bär kniv och är inpulsiva.
Knivrån i Gamlestan ikväll exempelvis, offret kom undan med sparkar men kunde lika gärna fått kniven i sig.
Citera
2022-01-26, 00:48
Medlem
pruttpannkakas avatar
Min sambos vän arbetar i en lokal i direkt anslutning till brottsplatsen. Hon såg BO komma knivskuren, precis efter händelsen.

Enligt henne är BO ett mycket välkänt ansikte i Göteborgs undre värld, om än en mellanhand, åt de tyngre kriminella. Denne befinner sig ofta runt Kungsportsplatsen och andra centrala delar, med syfte att sälja narkotika. Det tillhör inte heller ovanligheterna att han själv är hög på något.

BO:s signalement. Normallång, mörkhyad man, som oftast syns med en kamphund i koppel. Har en relativt lugn utstrålning.

Och för er som undrat hur klimatet är runt Kungsportsplatsen.. så kan jag säga att det är trist läsning. Kungstorget- och Kungsportsplatsen har blivit rena tillhåll för unga kriminella grabbar, i Gucci-väskor. 7-Eleven på Kungsport är numera en känd hemvist för dessa killar, som främst ägnar sig åt personrån och knarkaffärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in