2022-01-25, 07:40
Medlem
Byggnads granskar östeuropeiska bolag – omfattande fusk på stora byggarbetsplatser
Byggnads har under hösten genomfört en specialgranskning av ett antal östeuropeiska bolag över hela landet. Resultatet är ett systematiskt fusk med arbetstid, löner och ersättningar. Man har även konstaterat ett utbrett fusk med såväl registrering mot utstationeringsregister och ID-kort.

Äntligen fick vi till stånd det här, som jag legat på både hos ledning och riksdagspolitiker. När Stefan Löven lovade Europas lägsta arbetslöshet tog jag direktkontakt och förklarade att "det är de baltiska företagen du gynnar med din politik", kalla handen och antydningar om främlingsfientlighet. (jag var även i kontakt med Reinfeldt, fusket har pågått länge)
Ett omfattande arbete och självklart visar det sig att utlänningar fuskar! Jag tänkte lägga ut det här tidigare men hårda riklinjer och tystnadsplikt var det som gällde.

Värt att nämna i sammanhanget är att korkade svenskar lägger miljarder till svartarbetande balter för div byggnadsarbeten, rörarbeten, plattläggning, snickerier osv. Missad moms och soc avgifter bryter ned vår välfärd. Gå in på vår hemsida och läs själva - https://via.tt.se/pressmeddelande/by...easeId=3314901
Citera
2022-01-25, 08:37
Medlem
tnems avatar
Flertalet av deras anmärkningar gäller när svenska företag har tagit in utländska underleverantörer. För att då gör arbetet billigare.

Svenska och myndigheterna tror då att de är svenskar som är på bygget och jobbar. Kanske dags att ställa krav på de svenska företagen att de också riskerar böter om deras underleverantörer inte sköter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in