Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-24, 18:54
Medlem
AdMortems avatar
Önskar inte svar från idioter utan vill veta om någon som faktiskt är kunnig kan hjälpa. Jag hackas till och från, kanske ständigt och är sjukt trött på idioter som inte har något i mina enheter eller nätverk att göra. Blåste ur luren för en vecka sedan återkommande problem och sedan meddelanden om onaturlig trafik och jag måste verifiera att jag inte är en robot på vanliga googlesökningar för att komma ut på nätet. Blåste ur luren idag igen efter att knappt lyckats då telefonen vägrade låta mig återställa den helt (dvs nå reboot etc) nu har det gått några timmar och problemen har återvänt. Jag har inte öppnat meddelanden, gått in på länkar eller läst mail.

Jag har haft problem med narcissistiska pundare och kriminella flertalet tillfällen i mitt liv. Det är ingenting som behöver diskuteras som "paranoia" eftersom jag fullständigt skiter i sådana och inte bryr mig ett skvatt. Sedan har jag ju suttit på flashback och även här finns det människor med olika nivåer av intressen för människor.

Har återställt nätverk, dator, telefon flertalet gånger men får frekvent problem med att routern inte uppträder som den ska, internet kopplas ner, sidor inte kan nås och så vidare.

Porrsurfar inte, inget darknet och inga andra skumma sidor. Flashback är det värsta jag går in på. Laddar inte ner vad som helst.

Vad kan problemet vara och hur åtgärdar jag det?

Som sagt, amatörpsykologer, troll och småbarn behöver inte göra sig något besvär då jag enbart är intresserad av svar gällande teknik och olika idéer kring tekniskt strul.
Citera
2022-01-24, 19:00
Medlem
Ring din ISP och fråga om de kan se något ovanligt till/från din IP
Citera
2022-01-24, 19:16
Medlem
Det mest sannolika vid upprepade hackningar är såklart psykos. Du skriver inte vilken mobil eller dator du har, men att få sin exempelvis Iphone eller Pixel hackad upprepade gånger är ju schizoalert.

Detsamma med ett fullt uppdaterat Windows 10+ eller macOS. Det händer helt enkelt inte.

Och om det händer är det något du gör själv, installerar exakt samma sak varje gång, exempelvis.
Citera
2022-01-24, 19:29
Medlem
jewclaws avatar
Stäng av onödiga program som försöker nå ut och sikta på en så ren anslutning som möjligt, analysera sedan trafiken på tcp och udp med, exempelvis Wireshark. Kolla upp eventuella ip-adresser som oroar dig och vilka portar som används. Googla på portar du är osäker på för att se vad de används till och ta det därifrån.
Du kan även få ut mycket via "netstat" i CMD.. Lycka till!
Senast redigerad av jewclaw 2022-01-24 kl. 19:37.
Citera
2022-01-24, 19:56
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Jag skulle gissa på att i 95% utav alla fall där privatpersoner tror att något sofistikerat nätverk i stil med Revil sitter och punkt-attackerar just dem med resurser som kostar miljontals kronor så beror det på följande händelsekedja:

1. Personen i fråga blir paranoid över något helt naturligt
2. Personen börjar ändra lösenord, återställningsmail, telnummer etc och ändrar helt sina internetvanor
3. Google/Apples/Windows algoritmer reagerar på ändrade vanor och börjar slänga på personen säkerhetsfrågor/andra åtgärder
4. Repeat från nr. 1
Citera
2022-01-24, 19:58
Medlem
BackToHegels avatar
Lista din hårdvara i detalj tack, så är det lättare att ge råd. Vad har du för router, telefon, dator osv?
Citera
2022-01-28, 17:10
Medlem
Har du grannar? Vad för router har du? Har du ett säkert lösenord för router login (192.168.0.1) samt antingen en WPA/WPA2 nyckel för att ansluta till wifi?
Citera
2022-01-28, 19:05
Medlem
Hade dessa problem när jag körde VPN innan.
Citera
2022-01-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeNo
Hade dessa problem när jag körde VPN innan.
Japp. Jag kör PrivateVPN och har exakt samma sak som TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in