• 3
  • 4
2024-05-14, 07:26
Medlem
Baalzamons avatar
På jobbet skall allt bara gå fortare och fortare, man skall vara supereffektiv och få så mycket som möjligt uträttat. Det samma gäller mycket annat i samhället, men inte trafiken. Den skall bara gå saktare och saktare, och görs mindre effektiv av farthinder och så vidare. Detta stressar en del människor som vant sig vid ett högt och effektivt tempo.
Citera
2024-05-18, 17:23
Medlem
Nisse Gandhis avatar
I dag stannade jag och stod stilla vid ett trafikljus som visade grönt,eftersom jag till höger hörde och såg en polisbil med sirener och blåljus närma sig korsningen.

Då började bilen bakom mig att tuta för att jag inte körde ut i korsningen. Därefter körde denna bil om mig och blockerade vägen så att polisbilen fick sakta ner och vänta på ett lämpligt tillfälle att köra om.

Ett exempel på en totalt hänsynslös bilist som bara tänker på sig själv och hur snabbt han har rätt att köra. Det liknade en svensk förare i en stor och troligen dyr lyxbil.
Citera
2024-05-18, 22:58
Medlem
Det har att göra med arabiseringen av det svenska samhället.
Citera
2024-05-19, 13:06
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Det har att göra med arabiseringen av det svenska samhället.

Nej det är vita svennar i 50årsåldern i audis som är mest stressade
Citera
2024-05-20, 16:27
Jag hävdar att bilarna i sig ofta är det som gör folk stressade. De är för kvicka och lätta att komma upp i hastighet med. De uppmuntrar folk att hesta och stressa. Borde kanske finnas nån form av lagg eller seghet i bilarna nä rman gasar, så att det tar några sekunder innan bränslet sprutas in ( och nej! - man ska inet sätta plattan i botten vid fara, bromsa istället) .

förvisso tyckte man nog att gengasbilar gick ruskigt fort på sin tid också, och samma fråga fanns om varför man ska stressa så, men tror vi nåt en gräns nu vad som är behagligt innan road ragen blir ännu vanligare och folk flippar till höger och vänster.
Citera
2024-05-21, 02:27
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenab
Dem är osäkra i sin bilkörning därav stressar det på. Finns för mycket mongon där ute som verkar fått körkortet i ett paket flingor. Jag kör inte bil mellan 16-19 då jag inte litar på andra trafikanter.

"Dem" är inte osäkra i sin körning. De osäkra är de som helt omotiverat ligger under maxhastighet på en torr och glest trafikerad väg i fullt dagsljus. Det finns en väg där jag bor där det är 100, där kärringar av båda könen (av alla kön heter det väl idag) ofta kör så långsamt som 60. Det mest provocerande av allt är att det finns en äldre väg som går nästan parallellt och som faktiskt är 10% kortare än den nya men har 50- och 70-gräns, där de kunde köra om de nu vill köra sävligt men det gör de förstås inte, för de kan inte tänka så långt själva eller det skulle inte falla dem in att inte hindra andras framkomlighet. Till yttermera visso ökar många av dessa nöt till över tillåtet, där hastighetsgränsen blir 80. Jag fattade inte det först, men min far sa att kärringarna ökar för att vägen blir bredare, och det verkar han ha rätt i. Dessutom hade också denna 80-väg först 100-gräns efter att ha gjorts säkrare med avbärarräcken, men kärringarna på Transportstyrelsen var förstås bara tvungna att gå in och förstöra det.

Det är typiskt svenskt att jävlas med dem som faktiskt kan köra snabbt och säkert till förmån för kärringar och vägsniglar.
Citera
2024-05-21, 03:16
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Jag hävdar att bilarna i sig ofta är det som gör folk stressade. De är för kvicka och lätta att komma upp i hastighet med. De uppmuntrar folk att hesta och stressa. Borde kanske finnas nån form av lagg eller seghet i bilarna nä rman gasar, så att det tar några sekunder innan bränslet sprutas in ( och nej! - man ska inet sätta plattan i botten vid fara, bromsa istället) .

förvisso tyckte man nog att gengasbilar gick ruskigt fort på sin tid också, och samma fråga fanns om varför man ska stressa så, men tror vi nåt en gräns nu vad som är behagligt innan road ragen blir ännu vanligare och folk flippar till höger och vänster.

Många trafikanter är inte vuxna sitt fordon. Idag har en vanlig familjebil 200 hästar och bilen är kapabel till mycket mer än den vanlige bilföraren. Det är 50 men bilföraren tror att 70 går ju utan problem. Men det blir problem när de andra håller 50 och tror att andra gör det också. De kör ut på vägen från sidovägen och sedan kommer klanten i 70 runt kurvan. Klanten förstår inte att det är han som är problemet utan blir rasande för att det uppstår en "situation".
Citera
2024-05-21, 03:45
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Finns hur mycket som helst att hinna med så här års, har varken tid eller lust att puttra i 75 km/h när det går lika bra att hålla 120+. Dessutom är det kul att köra lite lagom fort.

Precis. De som bromsar trafiken genom sin osäkra körning stjäl ju tid och bränsle från oss som kan köra. Typiskt svenskar att påstå att det är "fel" att bryta mot hastighetsgränserna (bland de lägsta som finns i ett västeuropeiskt land också).

Förutom när de går genom ren stadsbebyggelse med täta avfarter till gator med långsam trafik och nära till hus borde 120 vara lägsta hastighetsgräns på motorvägar.
Citera
2024-05-21, 06:05
Nåt som verkligen vore bra är id-registrering för att ens starta bilen, fartkameror på motorvägar, svarta lådor som registrerar hastighetsöverträdelser och som läses av på bilbesiktning eller vid poliskontroll. Sänkt maxhastighet till 100 också för säkerhet och miljö. Böterna blir som en extra skatt till staten. Givetvis höjda bötesbelopp också.
Citera
2024-05-21, 14:28
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Nåt som verkligen vore bra är id-registrering för att ens starta bilen, fartkameror på motorvägar, svarta lådor som registrerar hastighetsöverträdelser och som läses av på bilbesiktning eller vid poliskontroll. Sänkt maxhastighet till 100 också för säkerhet och miljö. Böterna blir som en extra skatt till staten. Givetvis höjda bötesbelopp också.

Eller så kan ni som hatar frihet flytta till Nordkorea. Där får vanliga människor inte köra privata bilar alls. Hej då och kom inte tillbaka.
Citera
2025-06-30, 20:57
Medlem
Folk är ute i sista minuten, därför är de stressade och har bråttom.

Jag åkte in på OKQ8 och skulle tanka. Direkt när tanken var full så satte jag mig i bilen och skulle starta motorn. Då rusade bilisten som stod bakom mig fram och bankade på bilen för att schasa iväg mig. Jag klev ut och frågade vad han ville. Han tyckte att det tog lång tid, varav jag svarade att man måste väl för HELVETE få starta bilen.

Sedan gick jag in på bensinmacken i ren protest och köpte en läsk för att reta honom. När jag kom ut och närmade mig bilen, så rusade idioten på mig med ett tillhygge. Jag hade skor med stålhätta och gav han världens fotbollspark på smalbenet så att benet gick av i 90 graders vinkel.

Jag böjde mig ner mot mannen som låg i fosterställning och sade, din dag började inte så bra. Vilken lärdom drar du av händelsen?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in