Citat:
Ursprungligen postat av
Zenab
Dem är osäkra i sin bilkörning därav stressar det på. Finns för mycket mongon där ute som verkar fått körkortet i ett paket flingor. Jag kör inte bil mellan 16-19 då jag inte litar på andra trafikanter.
"Dem" är inte osäkra i sin körning. De osäkra är de som helt omotiverat ligger under maxhastighet på en torr och glest trafikerad väg i fullt dagsljus. Det finns en väg där jag bor där det är 100, där kärringar av båda könen (av
alla kön heter det väl idag) ofta kör så långsamt som 60. Det mest provocerande av allt är att det finns en äldre väg som går nästan parallellt och som faktiskt är 10% kortare än den nya men har 50- och 70-gräns, där de kunde köra om de nu vill köra sävligt men det gör de förstås inte, för de kan inte tänka så långt själva eller det skulle inte falla dem in att inte hindra andras framkomlighet. Till yttermera visso
ökar många av dessa nöt till över tillåtet, där hastighetsgränsen blir 80. Jag fattade inte det först, men min far sa att kärringarna ökar för att vägen blir bredare, och det verkar han ha rätt i. Dessutom hade också denna 80-väg först 100-gräns efter att ha gjorts säkrare med avbärarräcken, men kärringarna på Transportstyrelsen var förstås bara tvungna att gå in och förstöra det.
Det är typiskt svenskt att jävlas med dem som faktiskt kan köra snabbt och säkert till förmån för kärringar och vägsniglar.