Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Håller helt med. Jag är ingen fartdåre (nu för tiden), men jag tycker det är lämpligt att hålla ett jämnt tempo med resten av trafiken.
För mig betyder det att om säg de flesta kör 110 på en 100-väg så kör jag också 110 för att ett jämnt tempo bland alla trafikanter är säkrare än vissa som kör 80 på 100 väg och andra som kör 130.
Tycker faktiskt att det är farligare när folk kör på tok för sakta än på tok för fort. I alla fall på motorväg.
Så du bryter mot lagen bara för att andra gör det?
Vad gör du om dom kör 120 på 100 väg?
Jag tycker själv att dom flesta 100 vägar borde vara 110, 110 borde vara 120-130 och 120 borde vara 130-140, men palla hetsa andra som inte vill ha böter. Enda gången jag blir förbannad är nån jävla tomte kör 60-65 på 80 väg. Dom ska fan ha klippt körkort.
Till TS:
Folk är mongon i trafiken och rent allmänt så har kvaliteten på Sveriges körskolor sjunkit avsevärt på senare år. Dessutom får ej invandrare glömmas, dessa jävla kamelknullare hatar jag i trafiken då dom ska alltid köra som idioter och visar aldrig hänsyn till andra om dom inte blir tvingade (t.ex nån som redan har påbörjat övergång vid övergångsställe), men då är det inte att dom visar hänsyn, utan det handlar enbart om konsekvenserna för dom själva om dom kör ihjöl någon.
Är väldigt sällan som man ser en kamelknullare sköta sig i trafiken. Skulle inte förvåna mig ett dug om dom fick raskortet och fick glida igenom utbildningen då folk är så förbannat rädd att faktiskt ge kritik där det förtjänas eller underkänna dom fastän dom kör som totala idioter och parkerar med halva bilen på körbanan med varningsblinkers på.
Personligen accepterar jag bara 80 eller under på t.ex 90 väg om det är dåligt väder eller halt. Annars ska du köra 85 minst, pallar du inte det så klipp körkortet och ta taxi.
Själv tar jag det lungt i dåligt väder, att nån stormar förbi med senaste volvon skiter jag i, jag kör en asgammal halvkombi med inte ens i närheten samma säkerhet och inte lika breda däck, väggrepp osv som moderna bilar har. Därför måste jag tänka mer på hur jag kör jämfört med nån gammal boomerjävel som kan låna pengar till bilen på ungdomarnas kostnad som allt annat skit dom har förstört.
Föredrar dock min bil, den tvingar mig att bli bättre på att köra bil. Inget jävla lyx som antispinn osv. Tror även det bidrar till sämre förare, folk litar blint på sin teknologi.
Har inte ens styrservo, men det är inga problem alls om man inte har spaghettiarmar och vet hur saker och ting fungerar. Kan bli trögt om man står helt still och måste vrida på ratten men att vrida däcken överhuvudtaget vid stillastående är aldrig bra i alla fall och ska undvikas så gott som möjligt. Får du bilen att rulla drygt 1 km/h så blir det dag och natt skillnad på att vrida ratten. Skulle nog tro att dom med styrservo sliter ut sina däck fortare än andra just för att dom har styrservo och tänker inte på att dom konstant vrider ratten vid stillastående.