2022-01-25, 11:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
1. Här har du faktiskt en poäng.

2. Så ditt förslag är att lagföra dessa pojkar? Det är svårt och dyrt men kan absolut vara värt det. jag tycker nog ändå att det är värt att åtminstone parallellt uppmana tjejerna att inte ta nakenbilder på sig själva.

Jag har aldrig motsatt mig att barn ska informeras/utbildas om vilka faror det finns med sociala medier osv.

Citat:
3. Det var som tusan, inte för att du är den första jag träffar på och det är trots allt 15 på 100 att min initiala analys var korrekt, du är en del av 15% som fattat den vinken. Men trots det så finns fortfarande klippet som jag länkade till, betänk det noga. Du gör alltså två missar här, för det första så handlade inte min modell om "alla kvinnor" i den bemärkelse du skriver och för det andra så omfattas du redan av min modell, i avvikande 10-15%. Du skriver att du vill dra ner invandringen till nära noll på flashback under pseudonym med trovärdig anonymitet, den där kvinnan sa motsatsen i direktsänd TV med sitt ansikte och namn så att hela svenska folket och teoretiskt sett hela mänskligheten under resten av världshistorien kunde se det.

Det får stå för henne.
Personligen känner jag för att kräka när jag ser/hör dessa människor.
Citera
2022-01-25, 11:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Är det en freudiansk slip?
Blir du en bitch om du värnar mer om hundar än pojkar?
Hur avhumaniserade är de då?
Oavsett ursprung.

Nä jag frågade - "vad har du med dem att göra?"
Citera
2022-01-25, 11:59
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilken typ av sexbrott hade minskat enligt dig?

De flesta kvinnor som utsätts för "sexbrott" utsätts av närstående.

För att de självmant dejtar "bad boys". Det är som att be om att bli utsatt eller hur?
Citera
2022-01-25, 12:02
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän i 25 års åldern, gäller både flickor och pojkar. Innan dess är tex konsekvenstänket inte lika utvecklat som hos vuxna.

Så tjejer är fortfarande inte att likställa med vuxna.

Tar de ut detta på jämnåriga grabbar? Jaha. Du har såklart inget av substans att backa upp detta med, som vanligt sitter du bara och babblar en massa lösryckt skit.
Jag påstod inte att de var klara. Jag påstod att de var före i utvecklingen.
Framför allt är det frontalloben som är sen att utvecklas.

Bland andra däggdjur är avkomman klar att lämna boet efter ett halvår eller mindre.
Vi behöver 25 år på oss...
Att jag lämnade vid 15 är en annan sak, i en annan tid, men det lär en också lite läxor man aldrig glömmer.
Citera
2022-01-25, 12:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
bete sig som luder är väl det som killar/ män mest sysslar med....ständig strävan efter att knulla som kaniner, behandla sin partner som skit, nedvärdera, ljuga, utsätta och utnyttja...vad fan är inte det än genuint "luder" beteende?

Båda könen bara att kvinnor är mer utsatta.
Citera
2022-01-25, 12:03
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nä jag frågade - "vad har du med dem att göra?"
Dem?
Mammor, håriga, eller pojkar?
Hundar utan uppgift är onödiga hundar.
Vakt, spårning, led eller jakt. Annars kan man göra gryta på dem.
Citera
2022-01-25, 12:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej pojkar tycker det är offrets FEL, inte den som spridit bilderna.
Fatta vad studien handlar om.
Pojkarna verkar inta den vuxna ståndpunkten.
Rapporten visar bland annat att pojkar lägger stort ansvar på flickor och tycker att de inte ska ge efter för tjat och påtryckningar.
Detta tycks peka på en insikt bland många pojkar att sexualiseringen av samhället är felaktig. Det killar som hävdar att tjejer "inte ska ge efter för tjat och påtryckningar" kan väl antas tycka att de killar som utövar "tjat och påtryckningar" också gör fel.

I ett normal samhälle hade flickan gått till sin pappa & berättat "en kille tjatar på att jag skall skicka nakenbilder", därefter hade pappan åkt hem till pojken & läxat upp honom.

Skulden ligger mest på det sjuka samhällsklimatet som uppmuntrar flickor att hora ut sig i utbyte mot bekräftelse.
Citera
2022-01-25, 12:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja, du har ett eget ansvar för att gå omkring och flascha med din jävla klocka.
Det är förbannat skryt och det retar folk.

Men på riktigt, jämför du en våldtäkt med en stöld av en klocka?
Och du, ditt otroligt korkade klappmongo.

Är män djur, är kvinnor det också.
Vi tillhör nämligen samma apsläkt och är bara två olika kön av samma art.

Män är bättre på att kontrollera sig än kvinnor.
Hoppar en lättklädd kvinna in i en bil med fyra babbar och låter sig bjudas på "fest" har hon brustit i sitt eget ansvar och får skylla sig själv om hon är "öm i rumpan".

VI "andra" män, som inte håller på så, har inget ansvar för vem eller vilka "ni" väljer att gå hem med.
Är det ett sånt samhälle du vill ha, finns det massor av såna kulturer i MENA och Asien.
Du kan börja med att dra en sopsäck över huvudet med titthål.

Vi tar vårt ansvar och våldtar inte kvinnor och tacken från idioter som du, är att du kallar oss djur.

Det gör dig till djuret och du ska stötas bort från alla sociala sammanhang tills du kan bete dig som en vuxen i rummet.
Vi tar inte på oss en kollektiv skuld, för att en självrättfärdigad autist i ren illvilja påstår skit som du gör här.

De flesta sexualbrottslingar begår brott mot närstående. Alltså inte "någon hoppar in i en bil med 4 babbar"

På gruppnivå har män sämre impulskontroll än kvinnor.

Ingen här har sagt att "ni" ska ta någon kollektiv skuld.
Citera
2022-01-25, 12:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag påstod inte att de var klara. Jag påstod att de var före i utvecklingen.
Framför allt är det frontalloben som är sen att utvecklas.

På gruppnivå mognar flickors hjärnor på vissa områden snabbare ja.
Citera
2022-01-25, 12:08
Medlem
styckets avatar
Det handlar om att acceptera världen för vad den är. De energier man sänder ut får man tillbaka. Hatar man på män rent allmänt som stor del av svenska kvinnor gör så är inte konstigt om universum skickar ett wake upp call i form av våldtäkt. Universum är expert på sånt här.

Det finns nu många våldtäcksmän i samhället att då riskera att gå ut mitt i natten halvt naken. Det är som att be om en våldtäkt. Och universum kommer intr neka din ignorans utan se det som en möjlighet att få dig vakna och äga dina intentioner.

Enda sättet att hjälpa kvinnor är att väcka deras sinnen.
Citera
2022-01-25, 12:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
För att de självmant dejtar "bad boys". Det är som att be om att bli utsatt eller hur?

Jamen du vad bra då. Hälften av allt relationsvåld står kvinnor för.

Men visst kvinnor och män som dejtar "bad boys" och "bad chicks" får skylla sig själva.

Nästa gång jag träffar en man som gnäller om hur frugan terroriserar honom ska jag hånskratta rakt upp i ansiktet och berätta för att han får skylla sig själv.

Eller?
Citera
2022-01-25, 12:12
Medlem
gorillaglues avatar
Vi såg det inte komma. Eller? Detta är ett importerat problem. Följer den kultur och sed som svedalaborna gullar som mest med. Det kommer att bli värre. Kan vara att burkan och manliga släktingar blir beskyddet om ca 30år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in