2022-02-18, 21:06
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du lever fortsatt i villfarelsen att våldtäkter endast drabbar kvinnor och flickor...
Ja, majoriteten av de som våldtas är kvinnor och flickor. Men våldtäkter mot pojkar och män ökar. Tyvärr. Ska även män och pojkar börja leva fattiga liv inlästa i hemmets trygga vrå, eftersom det finns våldtäktsförövare, menar du?

Nej.

Citat:
Aldrig våga dricka alkohol, aldrig våga somna på en efterfest? Hur tänker du egentligen? Ska hela befolkningen anpassa sig efter vad en liten klicka våldtäktsförövare gör?

Ja du, skulle förövares existens leda till att folk lägger ner ovanstående skitvanor så ser jag bara det som positivt.

Citat:
Vi kommer aldrig tillrätta md våldtäktsproblemet om vi inte låser in förövarna. De kommer alltid finna offer. Är det inte en däckad person på en efterfest, så är det någon ensam person i tvättstugan mitt på dagen eller liknande. Svårt, mycket svårt för eventuella offer att värja sig, hur inlåsta liv de än lever, så kommer förövare finna kryphål. Så det är förövarna vi måste sätta åt. Hårt.

Jag måste ingenting och jag har ingen som helst intention att lägga någon möda på att klämma åt kriminella.
Fängelserna är fulla och jag vill inte betala för fler.
Ser hellre att förövare får ränna runt som de vill.
Det rör mig inte om fega och skenheliga svennebananer får ruttna i deras hem, jag anser inte att det är mitt problem.
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2022-02-18 kl. 21:16.
Citera
2022-02-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Ja du, skulle förövares existens leda till att folk lägger ner ovanstående skitvanor så ser jag bara det som positivt.

Jag måste ingenting och jag har ingen som helst intention att lägga någon möda på att klämma åt kriminella.
Det rör mig inte om fega och skenheliga svennebananer får ruttna i deras hem, jag anser inte att det är mitt problem.

Ok. Jag förstår att du har en snedvriden världsbild, där du anser att offer/eventuellt blivande offer är dåliga människor som gör dåliga saker, medans kriminella och förövare ska få hållas, du nästan ser upp till dem. Snedvriden världsbild som sagt.
Citera
2022-02-19, 00:55
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ok. Jag förstår att du har en snedvriden världsbild, där du anser att offer/eventuellt blivande offer är dåliga människor som gör dåliga saker, medans kriminella och förövare ska få hållas, du nästan ser upp till dem. Snedvriden världsbild som sagt.

Det kan du ju tycka.
Citera
2022-02-19, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Som vanligt svarar du inte på frågan.
Jag läste idag om en tjej som anmälde en man för våldtäkt och fick honom fälld, för när han gick ner på henne sa hon nej med ögonen.
Hon sa alltså nej med ögonen.

Bianca Kronlöf anmälde flera år efter att det blev slut med hennes kille en massa sex hon samtyckt till, för att det inte kändes bra efteråt.

Hon blev besviken för att det inte ledde till dom...

Där är du. Långt ifrån en fungerande idé omett rättssamhälel som fungerar för alla.
Och du: hela tråden handlar om eget personligt ansvar.

Vad jag visar är att feminismen vill avsäga kvinnor allt eget ansvar.
Svaret på trådens fråga är att pojkar vill att flickor ska bli vuxna och ta ansvar för sina egna handlingar.

Annars måste någon annan ta det och för att jag ska ta ansvar för dina handlingar måste jag kunna kontrollera vad du får och inte får göra.

Du kan inte få både och.

Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Nej.

Är det ditt problem om kvinnor INTE ruttnar i sina hem utan ränner runt som de vill lika mycket som förövare?
Citera
2022-02-19, 17:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Jag tycker mig märka att en hel del inte ännu förstår att detta hot finns. De lever fortsatt i villfarelsen att offer för våldtäkt endast är kvinnor och flickor. Medans det tyvärr ökar med våldtäkter och förnedringsrån (jag jämför faktiskt dessa två brott med varandra, eftersom de har likheter. en/flera personer som vill ha makt och kontroll över en annan individ och som förnedrar denna sexuellt eller på andra sätt, mot dennes vilja) mot pojkar och framförallt unga män.

Detta måste givetvis få ett stopp. Och då är det givetvis förövarna man ska sätta åt och ge långa fängelsevistelser. Blir mycket märkligt om alla i befolkningen ska anpassa sina liv och sätta sig själva bakom lås och bom för vad en liten klick förövare ställer till med. förövarna kommer hitta kryphål ändå för at få våldta. Om ingen går ut mellan 20.00 på kvällen till klockan 7.00 på morgonen, så kommer våldtäkter ske på dagtid i tex. tvättstugor. Detta verkar inte vissa förstå.

Det är därför att det med all sannolikhet inte är sant. Jag förespråkar på inget sätt att människor skall sluta festa och träffa nya människor och dricka sprit, ta droger och ha tillfälliga sexförbindelser, men att tro att det inte har effekt på vilka brott som begås, vare sig det är sexualbrott, våldsbrott eller andra brott är helt verklighetsfrämmande.

Genom att leva tråkigt och händelselöst kan man definitivt minska risken att råka illa ut betydligt. Att förväxla det faktumet med att detta konstaterande innebär att man skyller på offret är bisarr logik och ideologiskt snömos.
Citera
2022-02-19, 18:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är därför att det med all sannolikhet inte är sant. Jag förespråkar på inget sätt att människor skall sluta festa och träffa nya människor och dricka sprit, ta droger och ha tillfälliga sexförbindelser, men att tro att det inte har effekt på vilka brott som begås, vare sig det är sexualbrott, våldsbrott eller andra brott är helt verklighetsfrämmande.

Genom att leva tråkigt och händelselöst kan man definitivt minska risken att råka illa ut betydligt. Att förväxla det faktumet med att detta konstaterande innebär att man skyller på offret är bisarr logik och ideologiskt snömos.

Helt sant. Hade man förbjudet män att gå ut mellan 20-07, vardagar som helgdagar, hade brottsstatistiken gått ner ofantligt. Ren fakta och logik. Män är både oftare förövare och offer. Ett tråkigt och instängt liv (mellan 20-07) hade besparat många män mycket lidande.
Citera
2022-02-19, 18:54
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Är det ditt problem om kvinnor INTE ruttnar i sina hem utan ränner runt som de vill lika mycket som förövare?
Ditt svar är helt obegripligt och yttermera visso är jag säker på att frågan inte ens var riktad till dig.
Du svarar dessutom två perspner med "du/ditt".
Bestäm dig för vem du riktar inlägget till.

Rent allmänt gäller det för varje normal och fullvuxen samhällsmedborgare att inte bara se till jaget utan även viet.
Vi delar utrymmet härt och har en omfattande gemensamt finansierad apparat för detta.

Stäng ner apparaten, så överlever inte du, men det gör jag.
Citera
2022-02-19, 18:58
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Helt sant. Hade man förbjudet män att gå ut mellan 20-07, vardagar som helgdagar, hade brottsstatistiken gått ner ofantligt. Ren fakta och logik. Män är både oftare förövare och offer. Ett tråkigt och instängt liv (mellan 20-07) hade besparat många män mycket lidande.
Förstår du ens att det är diktatorisk fascism du föreslår?
De ska alltså bara få jobba och finansiera din livsstil och dina nöjen, men du glömmer att utan män den tiden finns det ingenting därute för dig att varken se eller uppeleva förutom mörker och kyla.

Inget skulle vara öppet och ingen skulle gå ut.
Och de som är ute ändå har du inget försvar emot alls, så de gör vad de vill med dig.
Citera
2022-02-19, 19:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Förstår du ens att det är diktatorisk fascism du föreslår?

Jag föreslog inget, jag bara konstaterade ren fakta.

Citat:
De ska alltså bara få jobba och finansiera din livsstil och dina nöjen, men du glömmer att utan män den tiden finns det ingenting därute för dig att varken se eller uppeleva förutom mörker och kyla.

Jag finansierar mitt uppehälle själv. Det skulle vara skönt för både män och kvinnor att slippa alla rån, överfall, misshandlar, våldtäkter, skjutningar, bilolyckor, osv.

Citat:
Inget skulle vara öppet och ingen skulle gå ut.
Och de som är ute ändå har du inget försvar emot alls, så de gör vad de vill med dig.

Klart allt skulle vara öppet ändå.

Vilka skulle göra vad de vill med mig? Mina tjejkompisar på puben, eller den kvinnliga taxichauffören som skjutsar hem mig?
Citera
2022-02-19, 19:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Alldeles sant. Och kvinnor är i betydligt mindre grad förövare, men för ofta offer. Vilket de då skulle vara mer sällan om de stannade hemma och hade tråkigt och inte utsatte sig för några faror.
Citera
2022-02-19, 19:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Alldeles sant. Och kvinnor är i betydligt mindre grad förövare, men för ofta offer. Vilket de då skulle vara mer sällan om de stannade hemma och hade tråkigt och inte utsatte sig för några faror.

Kvinnor är inte lika ofta förövare eller offer som män.

Ganska givet vem som borde sitta hemma och ha tråkigt och inte utsätta sig för några faror eller hur....
Citera
2022-02-19, 19:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Kvinnor är inte lika ofta förövare eller offer som män.

Ganska givet vem som borde sitta hemma och ha tråkigt och inte utsätta sig för några faror eller hur....

Absolut. Det är män. Men poängen är ju att dessa män kan undvika att bli offer genom att påverka risken för att råka illa ut genom att inte utsätta sig för risker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in