2022-02-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Bra. Det betyder att de tänker och fattar att de inte kan mäta sig mot män oavsett vad fittnyllen säger.

Du verkar vara väl insatt i våldtäktsmäns mentalitet.

Det är även skillnad på man och man. Jag bänder stål med mina händer regelbundet och har lyft saker som skulle få de flesta storvuxna män att skita på sig av belastningen.
Att jag och en random fjollbög skulle ha samma risk att bli överfallna av våldtäktsmän ter sig inte särskilt trovärdigt, de flesta tänker sig för innan de ens gör något som kan reta upp mig. Givetvis bör fjollbögen ta samma steg till att skydda hans säkerhet som en kvinna då han knappt besitter större pondus och styrka än en kvinna.

Jag är säker, du verkar ha svårt att acceptera detta, det är ditt problem, men gå gärna och älta min säkerhet om du vill, det är din tid att kasta bort.

Det är förövarna som ska sitta bakom lås och bom. Länge. Inte kvinnor/flickor/pojkar och män.
Citera
2022-02-14, 23:12
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är förövarna som ska sitta bakom lås och bom. Länge. Inte kvinnor/flickor/pojkar och män.

Icke, förövare skall behandlas som prinsessor.
Ty det är hur de blir behandlade i Sverige, en utveckling som kvinnor till 99% stått för. In och vända på en femåring, ut våldta nästa.

Kontentan, det går inte att skydda kvinnor från deras egen idioti. Tyvärr.
Citera
2022-02-14, 23:13
Medlem
Citat:
...

Ingen läser ditt trams.

Du är en hycklare, och blev avslöjad som det. Pajas.
Citera
2022-02-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Icke, förövare skall behandlas som prinsessor.
Ty det är hur de blir behandlade i Sverige, en utveckling som kvinnor till 99% stått för. In och vända på en femåring, ut våldta nästa.

Kontentan, det går inte att skydda kvinnor från deras egen idioti. Tyvärr.

Nu skriver du om "kvinnor" igen. Har du svårt att förstå att även män och pojkar blir våldtagna? Och att det är förövarna som är skyldiga till våldtäkterna. Inte offren.

Jag ser även en klar likhet mellan sk. förnedringsrån och våldtäkter. Förmodligen i mångt och mycket samma mentalitet som ligger bakom dessa brott. och vilka drabbas främst av förnedringsrån? Jo, män och pojkar. Givetvis är det även här: förövarna som är skyldiga och ensamt ansvariga till sina vidriga brott.

Vi andra, normala människor måste för fasiken få röra oss ute bland folk utan att bli utsatta för rån och våldtäkter. Gå på efterfest om vi så vill. Etc.

Senaste var det en pojke i mellanstadieåldern som blev rånad av tre unga killar.

Vakna! Börja se vad som pågår. Vi alla behöver ta tillbaka vår frihet och bura in förövarna, långt oh länge. Inte hålla på och säga till offren att offren har gjort något klandervärt. Det är förövarna som gjort något klandervärt. Wake up!

Vilken idioti menar du att kvinnor står för? Att flertalet av dem hade röstat likadant som flertalet män hade gjort? För så ser det faktiskt ut rent statistiskt. Jag har nyligen kollat upp det.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-02-14 kl. 23:25.
Citera
2022-02-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ingen läser ditt trams.

Du är en hycklare, och blev avslöjad som det. Pajas.

Detta inlägget säger mer om dig än vad det gör om mig.

Om du inte läser mitt "trams", så vet du inte vad jag har skrivit. Hade du läst det hade du insett att jag inte är en hycklare. Men du är inte intresserad av att försöka läsa och förstå dem du diskuterar saker med. Du är mest bara intresserad av att vara otrevlig och dryg. Trist för dig.
Citera
2022-02-14, 23:33
Medlem
Citat:
Om du inte läser mitt "trams", så vet du inte vad jag har skrivit.

Räcker att läsa första meningen för att förstå att du skrivit en ny uppsats om ett helt nytt och irrelevant ämne.

Du är en hycklare.

Citat:
Du sa precis att ingen ska anpassa sitt beteende efter förövare, men här är du, och erkänner svart på vitt att du hade gett rådet till din dotter att anpassa sitt beteende efter förövare.
Citera
2022-02-14, 23:39
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Nu skriver du om "kvinnor" igen. Har du svårt att förstå att även män och pojkar blir våldtagna? Och att det är förövarna som är skyldiga till våldtäkterna. Inte offren.

Är fullt medveten om att det är förövarna som bär skulden. Det jag hävdar och det du verkar vara trög med att ta in, är att skuldfrågan är i mångt och mycket överflödig. Du kan inte häva efterspelet från en våldtäkt eller annan form av megaförnedring genom att straffa förövaren. Veka männískor gör bäst i att undvika förövare istället för att hoppas på rättssystemet och psykvård ska gulla dem tillbaka till normalitet när skadan väl är gjord. Det sistnämnda sker nämligen aldrig.

Citat:
Jag ser även en klar likhet mellan sk. förnedringsrån och våldtäkter. Förmodligen i mångt och mycket samma mentalitet som ligger bakom dessa brott. och vilka drabbas främst av förnedringsrån? Jo, män och pojkar. Givetvis är det även här: förövarna som är skyldiga och ensamt ansvariga till sina vidriga brott.

Och?

Citat:
Vi andra, normala människor måste för fasiken få röra oss ute bland folk utan att bli utsatta för rån och våldtäkter. Gå på efterfest om vi så vill. Etc.

Jaså? Jag ser inte alls ovanstående som självklart. Jag vet inte hur pass insatt du är men våra fängelser är essentiellt fulla redan och går på överkapacitet. Då det är du och dina gelikar som insisterat på att fylla landet med folk som inte har några större prospekter än att hamna i fängelset eller livslångt bidragtagande, tack vare att er kompetens inte är en tusendel så potent som er "medkänsla" - Således ser jag det inte som mer än korrekt att ni är rädda för att röra er i samhället. Jag är inte rädd för kriminella, tvärt om kan de vara sköna kisar, varför skulle jag söka konflikt med dem eller att ställa mig mellan dem och deras mål? Idioti, det är polisens jobb, inte mitt.

Citat:
Vakna! Börja se vad som pågår. Vi alla behöver ta tillbaka vår frihet och bura in förövarna, långt oh länge. Inte hålla på och säga till offren att offren har gjort något klandervärt. Det är förövarna som gjort något klandervärt. Wake up!

Lugn nu, allt går enligt plan. Du har friheten du förtjänar, du skall inte ha mer frihet än så.
Förövarna behandlas exakt som är lämpligt enligt svensk standard, ogillar du detta får du flytta eller aktivera dig politiskt. Jag personligen kunde inte bry mig mindre, låt de kriminella härja, kanske lyckas de till och med riva det här ruttna systemet som i stort går ut på att knulla de fåtal produktiva män som bär den större delen av samhällets kostnader i röven medan de flesta andra grupper glider räckmacka, så varför i helvetet skulle jag någonsin ställa mig mellan dem och det? Nejnejnej. Tummen upp får de.
Citera
2022-02-14, 23:40
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men alltså, nu är du där igen och gör huvudlösa liknelser.
Män är inte som motorfordon, ett halv ton tunga som rusar fram i 50-110 km/ h med problem som bromssträckor, hård plåt och förödande för alla skyddslösa varelser där ute att krocka med, utan homo sapiens ett av planetens mest intelligenta och sociala djur, med hjärna, självbehärskning och kontroll över sina lemmar och oftast stillastående och bestående av samma "material" som kvinnor.

Det finns alltså väldigt goda skäl att se sig om i trafiken, även om det visar grönt, eftersom en bil inte är en kontrollerbar "kraft" på samma sätt som en människa är det.
men verkligen inte att behöva anpassa och begränsa hela sitt liv, efter vuxna män.

Män behöver anpassa sig efter att där existerar andra sexuella viljor än deras egna.
Att våldtäkter sker är våldtäksmäns ansvar och "problem" och faktiskt inte deras offers.

Vill du ha en bättre liknelse, med hjälp av trafik, så kan du istället resonera så här.
Vi har vänsterregel, för att undvika olyckor....en våldtäktsman, är som en lastbilschaufför som plötsligt tycker den ska köra på vänstersida mot mötande trafik, med sin 30 ton tunga Scania ska vi då kräva att alla övriga trafikanter som tvingas dela körbana/ värld med denna lastbil ska tvingas krypköra i 20 km/ h på sin högerkant, för att där KAN komma en dåre som kör på vänstersidan...?
eller ska vi lära ut/ kräva att alla fan kör på högersidan?

En värld där alla kvinnor ska tvingas begränsa sina liv, för att ta hänsyn till att dårar ska få lov existera.... blir en betydligt sämre värld, även för alla andra, eftersom kvinnors deltagande ute i samhället är en vinst, de behöver för alla skull ges möjlighet att kunna köra runt i samma hastighet som alla andra, för att vi får ett effektivt och bra samhälle.

Så rikta in krafterna på att varesig sexualdårar eller trafikdårar ska ges nån existensberättigande i samhället och sluta lägg ansvar och försök begränsa kvinnors liv tack.
Min poäng är att du har precis lika mycket kontroll över en bildåre som dundrar fram mot övergångstället som du tänker passera, som du har över en sexualdåres existens. Det vill säga, ingen kontroll alls. Att du sedan anser att du inte skall behöva anpassa dig efter sexualdåren är faktsikt fullständigt irrelevant. Det är inte ens ett argument, bara en känsloyttring. Det du har att spela med är ditt eget beteende. Var du befinner dig, vem du tilltalar, hur du klär dig, vilka droger du tar, och så vidare.

Ärligt talat så tror jag inte att vi två kommer så mycket längre. Du anser att hela världen skall anpassa sig efter dig och dina känslor (ja, du kör med känsloargument, inte logik), vilket givetvis aldrig kommer att hända. Mitt råd till dig är att du bara accepterar att alla människor som någonsin har levt, som lever nu, och som någonsin kommer att leva är bundna av olika typer av begränsningar. Det enda vi kan göra är att bestämma hur vi vill leva våra liv inom ramen för dessa begränsningar. Det finns massor av saker som jag skulle vilja göra, men som av diverse anledningar aldrig kommer att inträffa. Det enda som jag kan göra åt det är ett förlika mig med tanken. Varför kan inte du göra detsamma?

Och snälla, bespara oss båda tiden genom att inte skriva att du anser att allt ansvar vilar på gärningsmannen och bla bla bla. Jag vet redan att du tycker det, och jag bryr mig lika lite som jag gjorde för en vecka sedan. Implikationen blir då att det även är gärningsmannen som har all kontroll, det vill säga att offren är fullständigt maktlösa. Anser du att det är på det sättet, eller anser du att offren ändå har någon form av kontroll över vad de råkar ut för?
Citera
2022-02-15, 03:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Min poäng är att du har precis lika mycket kontroll över en bildåre som dundrar fram mot övergångstället som du tänker passera, som du har över en sexualdåres existens. Det vill säga, ingen kontroll alls. Att du sedan anser att du inte skall behöva anpassa dig efter sexualdåren är faktsikt fullständigt irrelevant. Det är inte ens ett argument, bara en känsloyttring. Det du har att spela med är ditt eget beteende. Var du befinner dig, vem du tilltalar, hur du klär dig, vilka droger du tar, och så vidare.

Ärligt talat så tror jag inte att vi två kommer så mycket längre. Du anser att hela världen skall anpassa sig efter dig och dina känslor (ja, du kör med känsloargument, inte logik), vilket givetvis aldrig kommer att hända. Mitt råd till dig är att du bara accepterar att alla människor som någonsin har levt, som lever nu, och som någonsin kommer att leva är bundna av olika typer av begränsningar. Det enda vi kan göra är att bestämma hur vi vill leva våra liv inom ramen för dessa begränsningar. Det finns massor av saker som jag skulle vilja göra, men som av diverse anledningar aldrig kommer att inträffa. Det enda som jag kan göra åt det är ett förlika mig med tanken. Varför kan inte du göra detsamma?

Och snälla, bespara oss båda tiden genom att inte skriva att du anser att allt ansvar vilar på gärningsmannen och bla bla bla. Jag vet redan att du tycker det, och jag bryr mig lika lite som jag gjorde för en vecka sedan. Implikationen blir då att det även är gärningsmannen som har all kontroll, det vill säga att offren är fullständigt maktlösa. Anser du att det är på det sättet, eller anser du att offren ändå har någon form av kontroll över vad de råkar ut för?
Hur fan ska offren kunna kontrollera var våldtäktsmännen tänker slå till?
Citera
2022-02-15, 07:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur fan ska offren kunna kontrollera var våldtäktsmännen tänker slå till?
De kan ju till exempel låta bli att besöka HBV-hem för skäggbarn.
Citera
2022-02-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Och min poäng är, att det är till 100% bildårars ansvar och fel för att de "dundrar fram mot övergångställ" och aldrig offrens. Ingen skulle komma på tanken att anklaga Lina 22, som gått för grön gubbe, för att Fyllekajan Lars 56, framförde sin Volvo i 90 km /h mot rött ljus, att hon "sände ut signaler" att hon ville bli överkörd.

Ingen skulle heller komma på tanken att börja lobba för att människor inte ska ta risken med att gå över övergångställ....utan allt arbete för att minska trafikolyckor handlar om att se till att bilar sköter sig.

Du hänger inte med i forskning i saken alls märker jag.
Det är inte kläder, eller farliga platser utomhus etc som är den stora riskfaktorn, för att utsättas för sexuellt våld, utan könet kvinna, i hemmet, och av någon mansperson du redan känner.
Så, kvinnor, om de vill minska riskerna rejält, bör alltså undvika ha något hem, och/ eller överhuvudtaget låta någon med snopp träda över tröskeln....
Blir du nöjd då?

Och känsloargumenten här är helt på din sida, min sida kör med logiken.
Den som väljer att göra ett personbrott, såsom våldtäkt, är den som är skyldig till detta både juridiskt, moraliskt och allmänt ansvarsmässigt, och inte offren.
Senast redigerad av Merapi 2022-02-15 kl. 08:33.
Citera
2022-02-15, 08:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och min poäng är, att det är till 100% bildårars ansvar och fel för att de "dundrar fram mot övergångställ" och aldrig offrens. Ingen skulle komma på tanken att anklaga Lina 22, som gått för grön gubbe, för att Fyllekajan Lars 56, framförde sin Volvo i 90 km /h mot rött ljus, att hon "sände ut signaler" att hon ville bli överkörd.

Du hänger inte med i forskning i saken alls märker jag.
Det är inte kläder, eller farliga platser utomhus etc som är den stora riskfaktorn, för att utsättas för sexuellt våld, utan könet kvinna, i hemmet, och av någon mansperson du redan känner.
Så, kvinnor, om de vill minska riskerna rejält, bör alltså undvika ha något hem, och/ eller överhuvudtaget låta någon med snopp träda över tröskeln....
Blir du nöjd då?

Och känsloargumenten här är helt på din sida, min sida kör med logiken.
Den som väljer att göra ett personbrott, såsom våldtäkt, är den som är skyldig till detta både juridiskt, moraliskt och allmänt ansvarsmässigt, och inte offren.
Jag köper som sagt inte idén om 100 procent ansvar eftersom att det implicerar att offret saknar möjlighet att överhuvudtaget påverka situationen. Lina i ditt exempel kan till exempel se sig för och upptäcka att Lars inte tänker stanna, och agera därefter.

Jag är redan medveten om att kön och bekantskaper är det som påverkar risken mest, något jag har skrivit flera gånger i tråden. På vilket sätt påverkar det mitt resonemang?

Du använder känsloargument, eftersom att du gång på gång skriver om hur saker borde vara. Jag skriver om hur det är.
Vi har redan konstaterat att gärningspersonen bär det juridiska ansvaret. Vad har det med verkligheten att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in