2022-01-23, 23:29
Bannlyst
Blev uppringd för femte gången nu av en firma vid namn "Hälsorutan" som menade jag hade chans att vinna ett presentkort på 10.000:- och fick välja vilken butik jag vill ha det i. Maxi, MediaMärkt o.s.v. Men förståss ville de jag skulle köpa en salva och vitamin jag aldrig hört talas om, som jag sedan kunde säga upp abonnemanget på. Jag tackade nej och hörde inte av dem mer men märkte ett underligt beteende från tjejen i luren, hon lät som en svensk tjej på runt 20+ och hon småskrattade i bakgrunden. Så gör absolut inte riktiga telemarketingarbetare, något jag vet då jag själv arbetat som telemarketingoperatör.

Detta ledde till att jag kollade upp telefonnumret på 08-124 102 78 vilket ledde till en firma vid namn Hälsorutan. Vid en närmre titt såg jag de hade fått 1 stjärna i recensioner och varenda person hade blivit lurad, antingen hade de beställt saker som de aldrig fick eller avslutat abonnemanget men pengar fortsatte dras. När de ringt kundtjänsten som bestod av denna otrevliga tjej (av beskrivningarna att döma) fick de ett kallt bemötande och saken korrigerades inte, pengarna fortsatte dras, sedan byttes numret. Förmodligen då många börjat ringa och jaga dem och det blev jobbigt. Hemsida här: https://www.kundtjanster.com/halsorutan-kundtjanst

Därför sätter jag nu ut numret så dessa kunder kan få tag i firman eller så bedragarna åtminstone får byta nummer igen. Ni som läser detta och ingått ett avtal med dem, kan räkna med att ni blivit lurade och därmed utsatta för brott. Råder er att tala med er bank om att stoppa alla dragningar från dem samt anmäla Hälsorutan till ARN. Företag får inte skriva luddiga avtal utan har en laglig skyldighet att se till att den som skriver på har förstått innebörden, alltså är era avtal ogiltiga. Kommer tillräckligt många anmälningar in, har ARN skyldighet att stoppa dem. Tyvärr lär de poppa upp under ett nytt företagsnamn inom kort så ni får helt enkelt låta bli att gå på sådant här. När hon sa åt mig att vitaminerna var "speciella" och nyligen godkända på marknaden då de boostade immunförsvaret höll jag själv på att skratta. Boosta immunförsvaret gör man med vanlig C-vitamin, din dumme fan.
Citera
2022-01-24, 07:16
Bannlyst
Det är bara googla så 08-124 102 78, så ringer det varningar. Så bör se upp med "nya" 08 nummer som har fler än 6 eller 7 siffror, det är oftast skumrask företag bakom dem. Jag skulle aldrig försvara ett på 08 nummer som har så där många siffror.

Verka vara notroriska bedragare bakom Hälsorutan ( Finns ett Hälsorutan Group som har konkat ) och ett Hälsorutan Norden som inte verka vara ett legitimt bolag.

https://www.allabolag.se/5590305099/halsorutan-group-ab
Citera
2022-01-24, 11:29
Bannlyst
https://kreditrapporten.se/betalning...oup-ab/2019-34

De kursade 2019 men fortsätter ändå, måste gå att anmäla?

Kontaktuppgifter

Utdelningsadress
c/o Jonas Borén
Postbox 6
Län
Skåne län

Här är de Jonas Borén som finns, man borde kunna ringa och höra sig för och hittar man rätt, ställa honom mot väggen. De skor ju sig på att blåsa folk och sitter gott i villa på det. Känner lite folk i Helsingborg som kan vänta utanför postboxen annars. Kan invänta honom och filma honom så vi har hans utseende på film också.

https://www.ratsit.se/sok/person?vem...1&typ=1&page=1
Senast redigerad av Xana 2022-01-24 kl. 11:35.
Citera
2022-01-24, 11:57
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2022-01-24, 15:49
Medlem
Låter som lotteri - har de lotteritillstånd - anmäl
Citera
2022-01-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det är bara googla så 08-124 102 78, så ringer det varningar. Så bör se upp med "nya" 08 nummer som har fler än 6 eller 7 siffror, det är oftast skumrask företag bakom dem. Jag skulle aldrig försvara ett på 08 nummer som har så där många siffror.

Verka vara notroriska bedragare bakom Hälsorutan ( Finns ett Hälsorutan Group som har konkat ) och ett Hälsorutan Norden som inte verka vara ett legitimt bolag.

https://www.allabolag.se/5590305099/halsorutan-group-ab
Antalet siffror indikerar enbart att det (troligtvis) är ip-telefoni. Kan vara ett privatabonnemang likaväl som en telefonväxel, de senare slutar dock sällan på 78. Men några generella slutsatser av antalet siffror går inte att göra, i synnerhet som nummer kan porteras vidare också sedan länge.
Citera
2022-01-25, 05:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Antalet siffror indikerar enbart att det (troligtvis) är ip-telefoni. Kan vara ett privatabonnemang likaväl som en telefonväxel, de senare slutar dock sällan på 78. Men några generella slutsatser av antalet siffror går inte att göra, i synnerhet som nummer kan porteras vidare också sedan länge.

Om det är ip telefoni, gå över televerkets tråd eller gå till mobil kan du inte se på numret. Man ser dock att numret är en nyare nummer serier. Oftast är det operatörer som säljer IP telefoni.

För dom gamla nummerserierna sitter Telia på Nummer kan dock porteras mellan olika operatörer..
Citera
2022-02-03, 18:57
Bannlyst
Ser att de kursat ett företag 2019, sedan öppnat detta. Klassiska bedragare som öppnar firma, kör den i botten, öppnar en ny och håller på så då ingen får näringsförbud i Sverige och får de väl det, tar kusinen eller polaren över. Polaren i detta fall då det är unga svenskar.

https://kreditrapporten.se/betalning...oup-ab/2019-34 (Antar detta är samma företag)

Stör mig särskilt på tjejen som skrattade i bakgrunden, hoppas hon också bor i Rydebäck så man kan hälsa på och prata lite IRL med henne. Befinner mig nämligen alltid ett stenkast ifrån just Rydebäck så det är inga problem för mig.
Citera
2022-02-03, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Låter som lotteri - har de lotteritillstånd - anmäl
Yes de ville ha det till det ja "Du står som en möjlig vinnare till ett presentkort" bla bla..Och t.o.m frågade om jag ville ha på teknik/elektronik eller mat och fick då välja på Mediamärkt, elgiganten eller Ica Maxi o.s.v. Antar det är där de själva handlar så där kan man ju också vänta ut dem, alltså VÄLA -HELSINGBORG eller HEMKÖP I RYDEBÄCK BREDVID PIZZERIAN med apoteket runt hörnan.

Är det där du handlar, Jonas Borén?
Citera
2022-04-19, 03:51
Bannlyst
Idag ringde de igen från 0795-286070. De gillar inte när man ropar "INTE INTRESSERAD!!" Killen låt tårögd, jävla bedragarmes.
Citera
2022-04-19, 05:04
Bannlyst
Sorry, blev fel. Numret var 0795-286078
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här