Citat:
Ursprungligen postat av
Xenotime
Äntligen ett seriöst svar! Tack!
Ja det har varit en lång resa med en del självhat och förnekelse men nu är jag här.
Känner mig lite misstänksam mot sådana sidor alltså, förstår att jag inte ska träffa personen i bostaden men finns det något mer jag bör vara vaksam med/röda flaggor? Finns det killar som är intresserade av att ta saker långsamt, lära känna varandra innan osv eller är det bara hookups de är ute efter?
No problems! Som en del av communityn måste man se till att hjälpa varandra. Inte alla som vågar komma ut, och speciellt inte på ställen som här på FB. ^^
Förstår det. Hoppas verkligen ditt självhat har drastiskt minskat eller t.o.m. har försvunnit helt. Du kan inte hjälpa vem du är intresserad av.
Antar att du inte har kommit ut till familj ännu? Tänk bara på att det är absolut ingen tvång att man måste komma ut till familj och vänner, men det gör allting mycket enklare, annars måste du husha allting och ha hemliga träffar etc, vilket i längden tar kål på en. Om du inte har kommit ut för någon annan än dig själv, så ta det lugnt med det också, så inte allt går allt för fort fram.
Exakt, du bör vara vaksam på vem du träffar och pratar med, vilken sajt det än är. Ge aldrig ut eller lita på någon förrän ni har pratat en längre tid, och de framstår som vettiga och förnuftiga. Vissa är där enbart för hookups, men många letar även efter förhållande, så det finns lite allt möjliga folk.
Det finns nu så att användare kan verifiera sig där, de är säkrast eftersom de då har identifierats med hjälp av e-leg som den de påstår sig vara, har själv gjort detta och det har fungerar bra.
Och jodå, det finns även de som vill ta det lugnt. Finns nog många i din sits där, som precis har kommit ut och gärna tar det försiktigt och sakta.
Här har du lite mer att läsa om din sexualitet:
RFSL och
UMO.
Take it easy, och ha en fortsatt trevlig kväll!