2022-01-22, 20:12
Medlem
Vilken av dessa iGPUer presterar bättre ?
Citera
2022-01-22, 20:19
Medlem
Kan ju alltid gå in på youtube och söka på intel 11600k vs ryzen 5600g
Citera
2022-01-22, 20:25
Medlem
5600G är mycket bättre. Håll dig borta från 11th gen, rent skräp. 12:e som kom 8-9 månader senare är mycket bättre men Vega 7 slår fortfarande UHD 770.
Citera
2022-01-23, 00:37
Medlem
Sutures avatar
AMD hela vägen. Intel har bättre iGPU men det är deras Iris serie, som de envisas med att hålla för business produkter enbart. Sist jag kollade gick det inte köpa de CPU's som hade dem utan var alltid OEM lådor enbart, så AMD vinner by default.
Citera
2022-01-23, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suture
AMD hela vägen. Intel har bättre iGPU men det är deras Iris serie, som de envisas med att hålla för business produkter enbart. Sist jag kollade gick det inte köpa de CPU's som hade dem utan var alltid OEM lådor enbart, så AMD vinner by default.

Iris Xe sitter väl bara i laptop-CPUs? Har inte sett någon OEM med Iris-cpu men jag kan ha fel.
Citera
2022-01-23, 08:34
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Iris Xe sitter väl bara i laptop-CPUs?

Nja, den är inbyggd i en CPU som är energisnål men du har rätt i att den CPUn används väldigt ofta i laptops. Dock har dom flera Iris serier/modeller och när jag byggde en minidator och försökte köpa en av de andra Iris serierna så var enda valet en refurbished OEM dator eller Laptop, vilket var rätt surt.

Gjorde en snabb sökning på den nya men verkar vara samma där tyvärr. Den slår dock Vega 11 så förstår inte varför Intel ska vara så envisa med att vägra sälja den till privatpersoner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in