2006-06-16, 23:03
Medlem
Benzo_Manns avatar
Vad tror ni om att ta med 100 kod och lite valar fr eget bruk p semstern till grekland?
Chansen att ka dit borde vara minimal?
Jag har aldrig blivit eller stt ngon blivit stoppad i tullen nr ett charterplan med 350 turister ska ut i grekland eller spanien.
Och vad jag frstr s knner inga hundar kod eller Valar ?

Och i vrsta fall vad skulle mitt straff bli ? Fngelse i Grekland ?!

Eller r jag helt ute och cycklar ?
Citera
2006-06-16, 23:08
Medlem
Trollishs avatar
Du borde juh kunna kpa kodein p apoteket i grekland s det verkar idiotiskt.
Citera
2006-06-16, 23:48
Medlem
canibuss avatar
om planet hade kommit frn afganistan s hade dom kanske kollat dig, men frn sverige, inte troligt. Och om dom mot all formodan skulle kolla det, s r det vll inte ns ett brott i grekland att ta med sig lite kod in?
Citera
2006-06-17, 01:18
Medlem
Jag frstr din oro, tror dessutom Grekland r ganska hrda p kodein (jag vet att jag lst ngonstans att man inte br ta med sig preparat med kodein dit, men jag minns inte VAR jag lst det). Det gr INTE att kpa p apoteken i Grekland, iaf inte receptfritt! Dock tror jag inte du behver oroa dig eftersom Grekland r ett EU-land och kontrollerna r i det nrmaste obefintliga...d ska du oroa dig mer ver SVENSKA tullen nr du kommer hem igen fr de r fan s mycket mer intresserade (ven om de ofta ocks lyser med sin frnvaro).

Hur som helst, om du oroar dig s ta tv lagliga burkar med receptfria mediciner, tex Bromhexin (hostmedicin) och lgg dina kodein- respektive valiumtabletter i. Eller ta burkar med medicin du HAR recept p och lgg pillren i dem. Risken r VERKLIGEN inte stor att de tar medicin i ditt handbagage fr ANALYS... srskilt inte som var och varannan person har ett reseapotek med sig nr de reser utomlands.

(Synd att du inte klarade att lgga av med kodeinet, men jag vet hur svrt det kan vara... hoppas det gr bttre nsta gng, du har ju iaf kommit till insikt om att du r missbrukare och det r det frsta och viktigaste steget! Lycka till!)
Citera
2006-06-17, 01:30
Medlem
FRBRUKAD......s avatar
dremot har de en lista med bilder p piller d kollar mot dem som de har hittat...har hnt mig nr jag rest till mina vnner i Amsterdam...de har helt enkelt en pillerplansch(?) som de jmfr med..alla inom eu...sjukt men sant..
Citera
2006-06-17, 03:08
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBRUKAD......
dremot har de en lista med bilder p piller d kollar mot dem som de har hittat...har hnt mig nr jag rest till mina vnner i Amsterdam...de har helt enkelt en pillerplansch(?) som de jmfr med..alla inom eu...sjukt men sant..

Hnt mig med, tur att man hade allt p recept d
Citera
2006-06-17, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBRUKAD......
Oj, det visste jag inte, det lter ju helt sjukt. Mste vara en STOR plansch...
Men jag tror nd att risken r ganska liten att ka dit vid en charter till Grekland - ven om risken naturligtvis FINNS. Jag blev inte stoppad nr jag flg reguljrt till Amsterdam, dremot HAR jag blivit stoppad nr jag kom hem frn just en Greklandscharter, har ven blivit "extra kontrollerad" i London (de ppnade mitt handbagage eftersom en souvenir sg misstnkt ut, som tur var hade jag inget att vara orolig fr eftersom jag inte hade nt olagligt med mig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in