• 1
  • 2
2022-01-22, 15:28
Medlem
TeamAbruptos avatar
Det här skriver jag för att de som är försäljare på Flugsvamp 4.0 ska dra lärdom av vad som hände på 3.0.

Jag har läst Förundersökningsprotokollet B2009-21 som jag fått genom att kontakta Gbg.tingsratt /at/ dom.se

Vad som kan vara av intresse är att alla försäljare som åkt fast så kommer de från Syrien och en från Hongkong. Joa*im H*ng T*ran (kines) från Uddevalla har left lyxliv med både tjusiga klockor och en Porsche. En av syrierna kom hit så sent som 2014.

Vad försäljarna gjort för fel som kan utläsas av FUPen:

De har bla använt en vanlig webbläsare för att logga in på protonmail utan att rensa sökhistoriken. De har även haft lösen + protonmail uppskrivet på en vanlig papperslapp som låg på ett fraktföretag som en av blattarna jobbade på. Sedan har polisen fuckat upp och missat att censurera den här papperslappen med mail + lösen och den nyfikne kan då idag komma åt bla en fil där flera svenskar köpt olika anabolapreparat. I en av de ca 5 PDF tingsrätten skickar så har polisen censurerat den infon i en av dem men inte i den andra.

Sedemera så har en av blattarna swishat för gigantiska summor i relation till sin magra vita månadslön på 14 000 (Bidrag från staten).

I FUPen så får man med väldigt många fotografier då polisen övervakat dem över en längre tid. En av blattarna postar över 5 beställningar i en och samma postlåda.

Varför har de inte vidtagit bättre försiktighetsåtgärder? Ni som läst FUPen vad fick ni för intryck av försäljarna?
2022-01-22, 15:28
Moderator
Morfar-52s avatar
0.03 (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP) /låst
2022-01-22, 15:49
Medlem
link71s avatar
Asså de finns fall där polisen har span på brevlådor.
Googla Alexander darknet borde du hitta.
Mvh
2022-01-22, 16:23
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Asså de finns fall där polisen har span på brevlådor.
Googla Alexander darknet borde du hitta.
Mvh

Det stämmer och om jag inte minns helt fel så var det pga att de hade skickat haschkakor och det fick de anställda på posten att reagera vilket ledde till att polisen började bevakapostlådor i Skellefteå.

En annan sak jag glömde var att blattarna på FS 3.0 bla köpt stora mängder av frimärken och postens förfrankerade vadderade kuvert.

Med lite mer försiktighet kanske de inte hade åkt fast. Som sagt så kan jag inte säga exakt vad det var som gjorde att polisen fick upp ögonen för dem men med tanke på deras oförsiktighet gällande inköp av material, hur de handskades med protonmailen så förstår man att det är något övrigt som de också varit oförsiktig med.

Att det drabbar dem själva skiter jag i men deras slapphänta förfarande med sina kunders uppgifter är uppseendeväckande vilket tyvärr ledde till att många av deras kunder åkte fast.
2022-01-22, 16:25
Medlem
link71s avatar
Ja. Dem flesta sparar adresser. En kamrat fick brev från en säljare även, och han hade köpt av honom en gång.
2022-01-22, 17:13
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ja. Dem flesta sparar adresser. En kamrat fick brev från en säljare även, och han hade köpt av honom en gång.
Ja. Jag har fått skumma sms från en säljare.
2022-01-22, 17:18
Medlem
Cashleys avatar
Finns FUPen tillgänglig att ta del av någonstans på nätet? Skulle vara intressant att läsa.
2022-01-22, 17:35
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Ja. Jag har fått skumma sms från en säljare.
Köpt via app va ?
2022-01-22, 17:40
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Köpt via app va ?
Nej var från flugsvamp 3.
2022-01-22, 19:42
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Nej var från flugsvamp 3.
Vilka desperata säljare..
2022-01-22, 22:42
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashley
Finns FUPen tillgänglig att ta del av någonstans på nätet? Skulle vara intressant att läsa.

Inte vad jag vet. FUPen är ungefär 500 MB stor. Mitt förslag är att du hör av dig till Göteborgs tingsrätt och frågar efter den så kommer de skicka en länk till dig.
2022-01-23, 10:23
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Inte vad jag vet. FUPen är ungefär 500 MB stor. Mitt förslag är att du hör av dig till Göteborgs tingsrätt och frågar efter den så kommer de skicka en länk till dig.
Fupen ligger väll i tråden som gäller detta ärende? Det var väll bara packare som åkte dit eller blandar jag ihop fallen?

Oavsett om du är blatte eller ej så är det en stor risk att vara säljare på DNM's. Just den fysiska biten när du står och postar vid en låda är alltid kritisk och används alltid som bevisning. Vill du lyckas ska du ha en insider på ett postkontor
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in