• 1
  • 2
2022-01-22, 01:17
Medlem
Hej,

Bor utomlands och när jag försöker köra TV4 så kommer en spärr att den känner igen VPN.

Använder ExpressVPN.

Hur kan jag lura TV4?
Citera
2022-01-22, 01:21
Medlem
Vart bor du, i Spanien så verkar det iaf funka utan VPN
Citera
2022-01-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densuratanten
Vart bor du, i Spanien så verkar det iaf funka utan VPN

Det fungerar inte där jag bor. Det kommer upp att den känner igen att det är en VPN
Citera
2022-01-22, 01:32
Medlem
Annars är ett knep om du har svensk tele, att gå in på appen med 4G(ditt svenska internet) & slå av wifi. Sen starta programmet & slå igång wifi.

Funkar nog om du internetdelar till dator också.
Citera
2022-01-22, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densuratanten
Annars är ett knep om du har svensk tele, att gå in på appen med 4G(ditt svenska internet) & slå av wifi. Sen starta programmet & slå igång wifi.

Funkar nog om du internetdelar till dator också.

Har inte svensk tele. Ingenting är svenskt.

Men TV4 upptäcker VPN…

Har inte svenskt personnummer heller så
Senast redigerad av Kaisersmamma 2022-01-22 kl. 01:48.
Citera
2022-01-22, 04:30
Medlem
svarjas avatar
Vad använder du för VPN app?
Citera
2022-01-22, 04:33
Medlem
svarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Hej,

Bor utomlands och när jag försöker köra TV4 så kommer en spärr att den känner igen VPN.

Använder ExpressVPN.

Hur kan jag lura TV4?

Har du testat en annan app än Express? Själv har jag varit i Asien och streamat på TV4 genom Betternet eller VPN-super Unlimited
Citera
2022-01-22, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarja
Vad använder du för VPN app?

Express
Citera
2022-01-22, 09:09
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Hej,

Använder ExpressVPN.

Hur kan jag lura TV4?

Står det uttryckligen att systemet känner av att du använder VPN?

För några år sedan ville jag se på brittisk TV och det gick bra med VPN, men så småningom funkade det inte. Det berodde inte på att de ””kände igen” VPN. När jag ändrade region och tidszon till brittisk på min IPad så funkade det igen (tillsammans med VPN). Vet inte om detta trick funkar fortfarande.
Citera
2022-01-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarja
Har du testat en annan app än Express? Själv har jag varit i Asien och streamat på TV4 genom Betternet eller VPN-super Unlimited

Ah okej får testa. Har Express i routern osv plus att jag betalar för skiten. Men får väl prova en annan. Är dom du nämner gratis?
Citera
2022-01-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Står det uttryckligen att systemet känner av att du använder VPN?

För några år sedan ville jag se på brittisk TV och det gick bra med VPN. Det gick bra, men så småningom funkade det inte. Det berodde inte på att de ””kände igen” VPN. När jag ändrade region och tidszon till brittisk på min IPad så funkade det igen (tillsammans med VPN). Vet inte om detta trick funkar fortfarande.

Det kommer upp i TV4 appen

”Det verkar som om du använder en VPN. Stäng av denna om du vill se innehållet”.
Det står uttryckligen VPN ja
Citera
2022-01-22, 10:00
Medlem
zixls avatar
Min A****e gör likadant, en tråd jag såg var att sätta upp en egen VPN tjänst i Sverige, det kanske kan fungera. En annan grej är ju om du låter någon hosta en dator åt dig i Sverige och sedan fjärrstyr du denna. Vill du se Tv4 m.m live så kanske en IPTV tjänst vore att föredra, det kör jag när jag är utanför Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in