• 4
  • 5
2022-01-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CogniTionis
Det som utmärker både de som är emot covidvaccin och de som är för alternativ medicin är ett oanalytiskt förhållningssätt till omvärlden som kombineras med en antiintellektuell vetenskapssyn. Resistens mot lättkontrollerade fakta är också typiskt och i antivaxxares fall kombineras detta med en konspiratorisk läggning. Allt detta och lite till ger du utmärkta exempel på i dina haranger.

Varför ska jag vara emot alternativmedicin som forskning och modern vetenskap både testat, bekräftat har effektivitet. Din syn är helt utdaterad inom forskningsvärlden. Nu är jag inte för allting som är alternativmedicin utan jag studerar alla studier vetenskapen har gjort, sedan har jag egen erfarhet som bekräftar det vetenskapen kommit fram till.

Forskare är idag eniga om att traditionella ört mediciner är bra mycket mer komplexa än modern medicin som ofta är ett aktivt ämne + massa onödiga eller giftiga tillsatser. Växter kan ha 100 ämnen som påverkar vår organism, hur dem alla samverkar och påverkar tillsammans är ännu mer komplex vetenskap, dessutom har ca 50% av alla moderna läkemedel tagits fram från alternativmediciner såsom traditionella växtbaserade läkemedel. Många moderna studier på djur och människor bekräftar väldigt bra verkan samt väldigt få biverkningar. Du borde verkligen läsa på inom ämnet då du lever under en sten.

Men det kanske är svårt att förstå för dem som litar blint på vad de blir matade med och tror sig vara smarta för de följer det som är pk och stämplat som modernt. Den enda som uppvisar en antiintellektuell vetenskapssyn är du då vetenskapen är på min sida här. men ni vaxzister älskar stämpla alla som inte anser som ni "konspiratoriska", emot vetenskap eller dylikt trots att det är en liten minoritet som är det. Garanterar att de flesta extremvaxister är mer konspiratoriskt lagda än jag, som ifrågasätter allting, även det som passar min åsikt.

Den enda lättkontrollerade faktan är era lögner om vaccinerna, korruption ifrån korrupta bolag, ert eviga stämplande utav olikasinnade som x och y för ni har inget bättre och säga i diskussionen. Försök inte ens.

Hade du varit för dessa mRNA terapier trots att en släkting till familjen dog utav det? Om du inte kände någon som råkat illa ut utav covid, men känner dem som blivit sjuka av era medicinska experiment?
Botade omikron på tre dagar med hjälp utav antivirala, immunhöjade och stärkande traditionella växtbaserade läkemedel och lite vitaminer och mineraler. Varför ska jag förgifta mig nu när jag har så mycket bättre skydd än vaccinerade efter infektionen? Och varför ska jag vilja förgifta andra som kommer få en mild feber eller förkylning utav covid? Man bör informera dem i riskgruppen ang. vaccinen och dess biverkningar/risker, där slutar det i ett sunt samhälle. Tyvärr lider många av vanföreställningar när det kommer till covid, masspsykosen är total.

Detta med covid bevisar dock att vetenskap inte alltid kan litas på och påverkas ibland utav korruption och vinstdrivande företag, därför är jag väldigt försiktig om när jag läser studier om tradionella växtbaserade läkemedel, som ofta varit testade i tusentals år så man vet dess verkan och eventuella biverkningar (som nästan alltid är milda). Men sen så är det svårt att tjäna stora pengar när kostillskott och VBL/TVBL är nästan gratis så det lär råda mycket mindre korruption i detta än firmor som drar in många miljarder utan att behöva ta ansvar för dess skador.

Extremistvaxxister har försökt smutskasta mig och stämpla mig med saker som inte alls stämmer för att försöka få mig att framstå som mindre trovärdig men ingen har lyckats att möta mig i argumenteringen på riktigt om man läser allt jag skriver och allt de skriver.

För varje extrem antivaxist, finns alltid värre och även korrupta extremvaxxister. Men det säger inget om både sidorna i sin helhet.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-22 kl. 17:28.
Citera
2022-01-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
500 rader som bekräftar min kommentar om att du är en ointressant människa.

Det är väl klart att tillverkarna tjänar pengar. Det vore väl märkligt annars ? Och vaccinet var bra mot original-covid. Att du sedan tror att dina svampar är bättre, eller att kanske sova med huvudet i rätt riktning hjälper är ditt problem. För de flesta är det ointressant.
Vadå svampar? jag pratar aldrig om droger när jag pratar om alternativa mediciner. Om du menar sådan nyttig svamp som Reishi som anses vara väldigt stärkande enligt vetenskapen så ja det borde folk läsa på men är inte så insatt i detta. Svampar är väldigt bra för vår organism att äta, enligt din vetenskap.

Gäsp, trodde du hade något och komma med överhuvudtaget. Dem som bryr sig om sin hälsa och sitt liv, inte vill riskera dö unga kommer inte tycka att jag är ointressant, kanske i din skeva värld där den som verkar coolast, är risktagare är intressant och har rätt. Men de som pissar på fakta, vill att alla ska bli slavar som dem själva blivit så pass att de litar på bolagen som inte vill dem väl kommer säkert avfärda min logiska kritik.

Är inte för några konspirationsteorier, är inte emot vacciner i övrigt men covidvaccinen är inga vaccin överhuvudtaget och dem är inte effektiva mot covid, extremt limiterad verkan har den partiska och missvisande vetenskapen "bevisat".

Jag är motsatsen till vad extremvaxxister stämplar vi som är kritiska, givetvis kommer jag irritera en del som är helt hjärntvättade och har inget sunt förnuft. Jag är van vid det, men många har skiftat eller skiftar sin åsikt i denna frågan, till att tänka självständigt istället för att låta korrupta bolag, vinklad "vetenskap" göra det åt en.

Visst är det enkelt och låta andra tänka åt dig och ta besluten också, många har inte förmågan att tänka kritiskt, out of the box och tror något som skrivs på nätet som stämplas som vetenskap är någon absolut sanning medan viss vetenskap har ekonomiska intressen och är således inte trovärdig i frågan överhuvudtaget egentligen.
Citera
2022-01-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Vadå svampar? jag pratar aldrig om droger när jag pratar om alternativa mediciner. Om du menar sådan nyttig svamp som Reishi som anses vara väldigt stärkande enligt vetenskapen så ja det borde folk läsa på men är inte så insatt i detta. Svampar är väldigt bra för vår organism att äta, enligt din vetenskap.

Gäsp, trodde du hade något och komma med överhuvudtaget. Dem som bryr sig om sin hälsa och sitt liv, inte vill riskera dö unga kommer inte tycka att jag är ointressant, kanske i din skeva värld där den som verkar coolast, är risktagare är intressant och har rätt. Men de som pissar på fakta, vill att alla ska bli slavar som dem själva blivit så pass att de litar på bolagen som inte vill dem väl kommer säkert avfärda min logiska kritik.

Är inte för några konspirationsteorier, är inte emot vacciner i övrigt men covidvaccinen är inga vaccin överhuvudtaget och dem är inte effektiva mot covid, extremt limiterad verkan har den partiska och missvisande vetenskapen "bevisat".

Jag är motsatsen till vad extremvaxxister stämplar vi som är kritiska, givetvis kommer jag irritera en del som är helt hjärntvättade och har inget sunt förnuft. Jag är van vid det, men många har skiftat eller skiftar sin åsikt i denna frågan, till att tänka självständigt istället för att låta korrupta bolag, vinklad "vetenskap" göra det åt en.

Visst är det enkelt och låta andra tänka åt dig och ta besluten också, många har inte förmågan att tänka kritiskt, out of the box och tror något som skrivs på nätet som stämplas som vetenskap är någon absolut sanning medan viss vetenskap har ekonomiska intressen och är således inte trovärdig i frågan överhuvudtaget egentligen.
Jag har ingen aning om vad som kommer från svampar. Jag antog däremot att någon av alla de droger du pratat om innan vaccinet kom skapats av svampar. Du har inte ett enda inlägg som inte handlar om inköp av droger och "rustider", innan pandemin kom. Liksom många andra antivaxare verkar det vara den enda bakgrunden till ert vaccinhat. För mig sänker det din trovärdighet kraftigt, men jag förstår att du anser att ni kan mer än alla läkemedelstillverkare.

Jag litar på de experter som tar fram en komplicerad produkt, även om de vill tjäna pengar. Det gäller bilar, flygplan, byggnader, ostar, bandage, huvudvärkstabletter och även vaccin. Jag har inte ens tyckt det varit en intressant fråga att veta varenda detalj om vaccinet och har aldrig velat undersöka om det finns bättre alternativ, på exakt samma sätt som för övriga produkterna. Jag vill ha resultatet och är ointresserad av tillverkningen.
Citera
2022-01-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag har ingen aning om vad som kommer från svampar. Jag antog däremot att någon av alla de droger du pratat om innan vaccinet kom skapats av svampar. Du har inte ett enda inlägg som inte handlar om inköp av droger och "rustider", innan pandemin kom. Liksom många andra antivaxare verkar det vara den enda bakgrunden till ert vaccinhat. För mig sänker det din trovärdighet kraftigt, men jag förstår att du anser att ni kan mer än alla läkemedelstillverkare.

Jag litar på de experter som tar fram en komplicerad produkt, även om de vill tjäna pengar. Det gäller bilar, flygplan, byggnader, ostar, bandage, huvudvärkstabletter och även vaccin. Jag har inte ens tyckt det varit en intressant fråga att veta varenda detalj om vaccinet och har aldrig velat undersöka om det finns bättre alternativ, på exakt samma sätt som för övriga produkterna. Jag vill ha resultatet och är ointresserad av tillverkningen.
Är det svårt att förstå att det finns flera som postar ifrån mitt konto/vänner ber mig att posta åt dem?
Så vad, jag läser om det ibland då mycket av dessa medel är potentiella framtida mediciner, det är inga tunga droger dem postat om från mitt konto utan milda sådana som alla har medicinsk verkan. I och med jag är intresserad utav vetenskapen finner jag detta intressant.

Det som är ironiskt är att vaccinen är skadligare än en hel del utav dessa preparat som dödat extremt få i jämförelse eller gett allvarliga men för livet. Bara för jag har erfarenhet utav div. i mitt forna liv betyder det ingenting. Finns bra grovt värre ämnen som skrivs ut av samma som ger dessa vacciner, t.ex. amfetamin för dem med mild adhd som ofta förvärrar för dem, fentanylanaloger. Pfizer har patenterat vissa spice "cannabinoider" sorter som är den dödligaste (vissa av dem, och dem de patenterade är extremt mycket farligare än naturlig CB, tillsammans med fentanyl och dess analoger.

Bara för jag gillar och läsa samt är öppensinnad, neutral i fråga & har vänner som är det betyder det inte att jag själv använder något. Har strikt kontroll från flera håll(kan inte vara berusad överhuvudtaget pga div anledningar) så varit ren, även ifrån alkohol i evigheter frivilligt då jag har aldrig varit intresserad utav missbruk, däremot är vetenskapen bakom olika terapeutiska ämnen intressant samt hur vår hjärna fungerar. Ni ville ju ha vetenskap, men nu när jag använder den är det fel? :whoco5:

Du har alltså absolut inget att komma med så du kör med personangrepp för du håller dig till statliga droger som står för den största dödligheten utav narkotikan och rusmedel? :| Alkohol, tobak som röks, tunga fentanyler och morfiner som gör smärtpatienter beroende är ok då? Snälla tänk efter innan du skriver. Vetenskap är för detta jag läser/skriver om, bara för du gått på lögnerna och tror att du gör rätt i att välja alkohol, tobak, koffein, benso, antidepp, insomningstabletter, tunga opioider istället för flera mer beprövade och säkrare ämnen som t.ex. kan hjälpa mot depression och andra diagnoser i längden betyder inte alla alla tänker så. Cb, Svamp, ketamin, MDMA används redan inom sjukvården. Dessvärre är det olagligt pga. korruption så jag avstår allting sådant. Men att ignorera dess medicinska användning är inte klokt, många människor lider, och är i behov av nya mediciner som funkar och är säkra. Du vet väl att massa mediciner och andra stora ämnen har varit i researchstadien?

Tänk om tänk rätt. Hade jag tänkt i dina banor så hade jag varit död av förskrivna kassa(nu menar jag inte alla, vissa mediciner hjälper också givetvis, det är bra att man väljer läkemedel om man äter dem eller inte) mediciner/alkohol eller tobak som flera jag känner har gått bort utav.

Nu är kanske de som är kritiska till dessa inhumana aktioner förmodligen öppensinnade och accepterar andra människors användning utav mediciner och dylikt. Men känner en hel del väldigt högutbildade människor som alltid varit nykterister anse samma eller liknande som jag.

När ska du inse att vi hatar inte vacciner överhuvudtaget? Jag tar beprövade, fungerande och säkra vaccin(är inte detta), det är min fria vilja till att göra eller inte men ni vill ta bort denna friheten. När ska ni lära er av de andra misslyckade experiment med vaccintvång och pass? Andra länders medborgare varnar Sverige för att låta dessa korrupta bolag tvinga oss till sinnesjuka saker som inte stöds utav vetenskapen överhuvudtaget utan har mer med kontrollagendor, censur, ekonomiska intressen att göra.

Varför är ni som skyddar dessa galenheter så naiva? Tack och lov verkar gemene man ha vaknat och snart är ni extremistvaxxister i minoritet. Vi vill att ni ska ha rätten till vaccinen och rätten till att slippa det. Varför vill ni tvinga alla att eventuellt göra samma misstag som er? Känner många som ångrat sig enormt att de vaccinerades då skyddet är väldigt limiterat och det stoppar ingen spridning. Många har fått jobbiga biverkningar, i värsta fall invalidiserade eller döda. Vilken förälder skulle vilja förgifta barn med detta vaccinet?

Och när ska ni sluta dra upp de mest extrema som ofta är egentligen provaxxister som vill smutskasta dem med sunt förnuft och kritiskt tänkande.

Undersök bättre då. Det finns massa fungerande alternativ, vaccinen är inte säkra eller effektiva om du jämför med andra alternativ. Men eftersom de inte kan göra enorma miljarder på detta, sopas det under mattan och fåren börjar tro att vaccinet är den enda lösningen. Det är en quickfix med risker samt extremt liten effekt mot pandemin och biverkningar ibland värre än sjukdomen, så dina argument är bara löjliga.

Kan tänka att vissa paranoida extremvaxxister som inbillar sig att covid är en fara för dem på riktigt är fullproppade med ämnen eller mediciner, tänker jag som nykter, pandemin fick mig att sluta med de få dåliga vanor(äta för mycket snask och skippa träningen) jag hade kvar. Att de vill tvinga andra till detta utan anledning säger också hur lite grepp om verkligheten de egentligen har, precis som dessa som tror på skeva saker.

Egentligen så innehåller urin flera ämnen som kan ha terapeutisk verkan, nu är detta lite gross och jag tvivlar starkt på att det botar eller skyddar mot covid men det är inte helt orealistiskt även om jag inte tror på det överhuvudtaget. Varför ska man använda sånt när det finns massa effektiva vapen mot covid? Vitaminer, mineraler, HCQ, ivermektin, CBD, acetylsalicylsyra, withania somnifera, centella asiatica, ocimum sanctum, black seed, ingefära samt andra naturliga antivirala och immunhöjjande tradionella örtläkemedel som ofta varit beprövade i tusentals år på människor. De flesta eller alla har vetenskapligt stöd för användning mot covid. Googla om du vill se studier, källor och dylikt.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-22 kl. 21:12.
Citera
2022-01-22, 21:42
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Att antivaxxarna hade en "flexibel" inställning till vetenskap och mest tror på alternativ medicin har man ju märkt här på flashback och i social media. I USA har de dock gått ett steg längre och börjat med urinterapi och det är precis så äckligt som det låter. Ja, antivaxxarna dricker urin för att det ska bota covid. 🤮🤮🤮

Fenomenet har blivit så utbrett i social media att Reuters och myndigheter känner sig manade att "fact checka" det.

https://www.reuters.com/article/fact...-idUSL1N2TS215

"There is no evidence that consuming urine is an effective treatment for COVID-19.

The Food and Drug Administration (FDA) lists approved treatment options on its website (here). Urine therapy is not listed or recommended by the FDA."

Miljoner år av evolution ner i toaletten, bokstavligen, när antivaxxarna regresserar tillbaka till hundstadiet. Till och med våra apsläktingar har bemästrat detta så varför ska det vara så svårt för antivaxxers? Varför måste myndigheter och media gå ut med såna självklarheter?

Frågeställningar:
1) Kommer detta fenomen bli stort bland svenska antivaxxers och maskvägrare också?
2) Behövs ett förbud för praktiserande av denna sjuka "terapi"? Eller är det nazism också?
3) Kommer du nånsin att kunna se på en öldrickande antivaxxer på samma sätt efter att ha läst artikeln?
4) När i helvete ska ni antivaxxers lära er att lita på beprövad vetenskap igen?

När den är beprövad. Ni provar den ju just nu. Får se hur det går för er först. Brukar väl ta runt 10 år för att se. Men dom snackar ju om att släppa datan om vaccinen om 55 år.
Så om 55 år är detta beprövad vetenskap och först då har vi tillgång till information om den då beprövade vetenskapen.

Nej kommer inte dricka piss.
Citera
2022-01-23, 18:18
Medlem
Citat:
Massa skräp.
Suck, detta är egentligen inte värt att kommentera. Jag förstår att du är en nedbruten människa, som tror dig ha överlevt med egna metoder och nu vill du sprida dem till alla, oavsett konsekvenserna. Vissa saker bör jag ändå rätta dig på.
Citat:
Är det svårt att förstå att det finns flera som postar ifrån mitt konto/vänner ber mig att posta åt dem
Visst har jag sett att man och hustru någon gång har delat konto, men du har uppenbarligen övertagit kontot från dina vänner, eftersom alla dina inlägg före pandemin handlar om droger. Det kanske är så, men jag är säker på att du ljuger och själv har skrivit alla.
Citat:
Det som är ironiskt är att vaccinen är skadligare än en hel del utav dessa preparat som dödat extremt få i jämförelse eller gett allvarliga men för livet
Lika sällsynt som för vaccinet, med andra ord.
Citat:
Bara för jag gillar och läsa samt är öppensinnad, neutral i fråga & har vänner som är det betyder det inte att jag själv använder något. Har strikt kontroll från flera håll(kan inte vara berusad överhuvudtaget pga div anledningar) så varit ren, även ifrån alkohol i evigheter frivilligt då jag har aldrig varit intresserad utav missbruk, däremot är vetenskapen bakom olika terapeutiska ämnen intressant samt hur vår hjärna fungerar. Ni ville ju ha vetenskap, men nu när jag använder den är det fel?
Rent trams, men du visr i alla fall att du haft det svårt, vilket nog ligger bakom din hysteri. Därför tycker jag faktiskt synd om dig.

Citat:
När ska du inse att vi hatar inte vacciner överhuvudtaget? Jag tar beprövade, fungerande och säkra vaccin(är inte detta), det är min fria vilja till att göra eller inte men ni vill ta bort denna friheten. När ska ni lära er av de andra misslyckade experiment med vaccintvång och pass? Andra länders medborgare varnar Sverige för att låta dessa korrupta bolag tvinga oss till sinnesjuka saker som inte stöds utav vetenskapen överhuvudtaget utan har mer med kontrollagendor, censur, ekonomiska intressen att göra.
Jag har aldrig förespråkat tvång och jag vill inte heller ha vaccintvång. Du kan kolla min historik. Anledningen är att vaccinerade smittar också i de senaste mutationerna. Hade vi fortfarande haft original-covid, så hade jag velat ha passet, men vi är ju inte där längre.

Och vilka medborgare i andra länder varnar svenskar??
Citat:
Känner många som ångrat sig enormt att de vaccinerades då skyddet är väldigt limiterat och det stoppar ingen spridning. Många har fått jobbiga biverkningar, i värsta fall invalidiserade eller döda. Vilken förälder skulle vilja förgifta barn med detta vaccinet?
Ren lögn! Du känner inte många som ångrat att de vaccinerat sig. Varför ljuger du? Sannolikheten att du skulle känna flera av den väldigt lilla minoritet som fått bieffekter är i princip obefintlig.
Citat:
Och när ska ni sluta dra upp de mest extrema som ofta är egentligen provaxxister som vill smutskasta dem med sunt förnuft och kritiskt tänkande.vaccinet?
Du tillhör inte de mest extrema. De är genomgående totala galningar, som tror på platt jord, hatar allt vaccin eller är övertygade om att judar och Bill Gates ligger bakom allt. Bakom både pandemin och vaccinet. Att de skulle vara pro vaccin tror jag inte på, utan de är idioter.

Att urin skulle ha terapeutisk påverkan orkar jag inte kommentera.
Citera
2022-03-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hur ska jag backa upp det tänkte du? Vill du ha en vetenskapliga studie som påvisar det?

Ja
Citera
2022-05-07, 23:21
Medlem
Här är en som även badar i sitt eget urin. https://www.youtube.com/watch?v=Y0kzdZbCfW0&t=7s
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in