Citat:
Det som utmärker både de som är emot covidvaccin och de som är för alternativ medicin är ett oanalytiskt förhållningssätt till omvärlden som kombineras med en antiintellektuell vetenskapssyn. Resistens mot lättkontrollerade fakta är också typiskt och i antivaxxares fall kombineras detta med en konspiratorisk läggning. Allt detta och lite till ger du utmärkta exempel på i dina haranger.
Varför ska jag vara emot alternativmedicin som forskning och modern vetenskap både testat, bekräftat har effektivitet. Din syn är helt utdaterad inom forskningsvärlden. Nu är jag inte för allting som är alternativmedicin utan jag studerar alla studier vetenskapen har gjort, sedan har jag egen erfarhet som bekräftar det vetenskapen kommit fram till.
Forskare är idag eniga om att traditionella ört mediciner är bra mycket mer komplexa än modern medicin som ofta är ett aktivt ämne + massa onödiga eller giftiga tillsatser. Växter kan ha 100 ämnen som påverkar vår organism, hur dem alla samverkar och påverkar tillsammans är ännu mer komplex vetenskap, dessutom har ca 50% av alla moderna läkemedel tagits fram från alternativmediciner såsom traditionella växtbaserade läkemedel. Många moderna studier på djur och människor bekräftar väldigt bra verkan samt väldigt få biverkningar. Du borde verkligen läsa på inom ämnet då du lever under en sten.
Men det kanske är svårt att förstå för dem som litar blint på vad de blir matade med och tror sig vara smarta för de följer det som är pk och stämplat som modernt. Den enda som uppvisar en antiintellektuell vetenskapssyn är du då vetenskapen är på min sida här.

Den enda lättkontrollerade faktan är era lögner om vaccinerna, korruption ifrån korrupta bolag, ert eviga stämplande utav olikasinnade som x och y för ni har inget bättre och säga i diskussionen. Försök inte ens.

Hade du varit för dessa mRNA terapier trots att en släkting till familjen dog utav det? Om du inte kände någon som råkat illa ut utav covid, men känner dem som blivit sjuka av era medicinska experiment?
Botade omikron på tre dagar med hjälp utav antivirala, immunhöjade och stärkande traditionella växtbaserade läkemedel och lite vitaminer och mineraler. Varför ska jag förgifta mig nu när jag har så mycket bättre skydd än vaccinerade efter infektionen? Och varför ska jag vilja förgifta andra som kommer få en mild feber eller förkylning utav covid? Man bör informera dem i riskgruppen ang. vaccinen och dess biverkningar/risker, där slutar det i ett sunt samhälle. Tyvärr lider många av vanföreställningar när det kommer till covid, masspsykosen är total.
Detta med covid bevisar dock att vetenskap inte alltid kan litas på och påverkas ibland utav korruption och vinstdrivande företag, därför är jag väldigt försiktig om när jag läser studier om tradionella växtbaserade läkemedel, som ofta varit testade i tusentals år så man vet dess verkan och eventuella biverkningar (som nästan alltid är milda). Men sen så är det svårt att tjäna stora pengar när kostillskott och VBL/TVBL är nästan gratis så det lär råda mycket mindre korruption i detta än firmor som drar in många miljarder utan att behöva ta ansvar för dess skador.
Extremistvaxxister har försökt smutskasta mig och stämpla mig med saker som inte alls stämmer för att försöka få mig att framstå som mindre trovärdig men ingen har lyckats att möta mig i argumenteringen på riktigt om man läser allt jag skriver och allt de skriver.
För varje extrem antivaxist, finns alltid värre och även korrupta extremvaxxister. Men det säger inget om både sidorna i sin helhet.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-22 kl. 17:28.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-22 kl. 17:28.