2006-06-16, 21:30
Medlem
Halloj

Jag har spanat in en internet domännamn som passar perfekt till det projekt jag har på gång. Tyvärr är det redan upptaget.

Namnet tillhör ett litet företag med 4 anställda. Sidan är ful och verkar inte vara uppdaterad sedan 2002. Jag har mailat och frågat om jag kan tänkas få köpa adressen men fick ett negativt besked.

Hur mycket kan man tänkas betala för en .se adress? jag talar alltså inte om en nyregistrerning. Finns det någon annan taktik jag skulle kunna andvända för att få det domännamnet? Ge mig lite smarta ideer så att adressen kan bli min
Citera
2006-06-16, 21:46
Medlem
KiKPNNs avatar
Det blir nog dyrt att köpa domänen av dom.
Maila igen och säg att allting har ett pris..
Citera
2006-06-17, 07:29
Medlem
Dennos avatar
Vet dom någonting om domäner lär du få betala. Sedan är ju frågan vad det är för domän också, alltså namnet.

Men om sidan funnits sedan minst 2002 så är den ju värd mycket mer än en nyreggad domän.
Citera
2006-06-17, 10:20
Medlem
blaus avatar
Är ju oerhört svår att säga.
Det bådar inte gott att domännamnet tillhör ett företag. Hade det varit en finnig fjortonåring som ägde namnet så hade några tusenlappar kanske räckt, men det är inte så mycket pengar för ett företag.

Kolla på http://www.sedo.se, det är en sida för domännamnsförsäljning, kanske finns där andra lika lämpliga domäner? Om inte så kanske du kan få ett hum om värdet.
Citera
2006-06-23, 01:56
Medlem
lycka till om det ags av ett foretag, da vill de sakert inte salja
Citera
2006-06-28, 16:42
Medlem
uLLe.buLLes avatar
eller.. skaffa en *.tk adress gratis..?

(ex: http://www.ullebulle.tk/)
Citera
2006-06-28, 22:16
Medlem
njetskis avatar
Jag vet även ett fall där förhållandet är det motsatta - stort internationellt företag vägrar köpa perfekt svensk domän från liten förening för rimlig peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in