2006-06-21, 15:40
Medlem
Regicides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMonster
Abnormalt i ett evolutionärt synsätt. Förmåga att accumulera energi effektivare bör vara en fördel i kampen att föra sina gener vidare? Dvs är man smal och råkar ut för hungersnöd går man åt, medan fetare överlever.
Jag förstår din tankegång, men vill mena att den är felaktig när vi pratar evolutionärt, eller överlevande.
Den fete personen har svårare att orka samla mat och annat nödvändigt, den fete är den som blir bytet när de mer tränande är snabbare och starkare och därför kan komma undan fortare, eller försvara sig bättre. Kom igen nu, jämför med alla andra djur som finns på vår jord.

Fett är mycket riktigt våra energireserver, men vår kropp är dock inte konstruerad för att lägga på oss för mycket av detta. Det är ett allmänt vedertaget påstående, som jag verkligen hoppas att du håller med om.
Citera
2006-06-21, 15:48
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Om jag hittade en gammal oljelampa som vid polering visade sig innehålla en ande som erbjöd sig att göra mig smal, så hade jag nog funderat en stund på erbjudandet...
Men vad då smal? Skulle jag kunna äta vad och hur mycket som helst och väga 60 kg fast jag var 185 cm lång, i så fall blir det nej tack!
Skulle jag däremot kunna ligga kvar på mina nuvarande 95 kg, med den automatiska pondus som vi riktiga karlar har, och ändå kunna äta flötiga grejor hela dagarna utan att gå upp i vikt, så OK.

Men fånigt smal som typ killarna med uppdragna kalsonger? ICKE!
Tolka nu inte detta som ett raggningsförsök utan ta det som en komplimang... Av det jag har läst i dina inlägg så tror jag du kommer ruskigt nära att vad jag anser vara den perfekta mannen, på många olika sätt.
Citera
2006-06-21, 15:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMonster
Förstår egentligen inte HUR vissa kan föredra smala tjejer. Det måste ju vara någon form av genetisk abnormalitet, eller möjligtvis en kollektiv lögn...?

Sedan för sådana som gnäller över fetma och ohälsa.. Det finns massor av hälsorisker med att vara smal med. En person som är fet och äter nyttigt och rör på sig har i 99 fall av 100 bättre hälsa en en smal person som knappt rör på sig och äter skräpmat.
Äter man nyttigt och rör på sig så kan man inte vara fet enligt min definition såtillvida man inte skyfflar i sig ett tiotal kilo om dagen.
Citera
2006-06-21, 15:53
Medlem
Regicides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Skulle jag däremot kunna ligga kvar på mina nuvarande 95 kg, med den automatiska pondus som vi riktiga karlar har, och ändå kunna äta flötiga grejor hela dagarna utan att gå upp i vikt, så OK.
Hahaha! Än en gång kommer det... "riktiga karlar".

Det är så alltså, att de som är överviktiga ofta förklarar detta med att vara "riktig", en "riktig man" är den som lägger på hullet, likaså en "riktig kvinna".

Jaha, då gillar jag "oriktiga kvinnor" och att vara "oriktig karl" själv.

Sorry, var bara tvungen att konstatera detta, eftersom FiamedKnuff talade om "riktighet" tidigare också.
Citera
2006-06-21, 15:56
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Äter man nyttigt och rör på sig så kan man inte vara fet enligt min definition såtillvida man inte skyfflar i sig ett tiotal kilo om dagen.

Det där stämmer på unga och män i större utsträckling än på kvinnor som börjar närma sig medelåldern. De har väldigt lätt att lägga på sig. Nu menar jag inte att man kan vara fet och hälsosam men man kan vara lite mullig.

Definitionerna här är alltid svåra då vissa anser att Jennifer Lopez är asfet och Carlista Flockhart ser hälsosam och snygg ut.
Citera
2006-06-21, 15:59
Medlem
faellmans avatar
Vad ni än säger angående Mulliga tjejer så säger jag dom enda rätta orden.

More cushing for the pushin

ska finnas nått o ta på annars kan jag lika gärna borra hål i en planka o köra hej vilt
Citera
2006-06-21, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWoods
Håller med. Särskilt oattraktivt är det med tjejer som har BMI på 18-20 som inte pratar om annat än hur tjocka de är.

Sluta slänga med ord som TOTALT saknar relevans.
Body Mass Index är förkastligt och säger ingenting i vilket skick din kropp befinner sig. Personligen är jag FET enligt BMI skalan men jag har endast ett BF på 9>% och väger 103 kg. Vissa skulle kalla mig vältränad, din skala - FET!

Det som är oattraktivt är att alla TOTALT saknar självinsyn och gnäller som om det vore någon annans fel att dem ser ut som dom gör

OCH I ALLMÄNHET ÄR MÄNNISKOR SOM GNÄLLER ÖVER SIN LIVSSITUATION JOBBIGA!

Tro mig, har varit en sån själv och jag klarade inte av att umgås med mig själv.
Citera
2006-06-21, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det där stämmer på unga och män i större utsträckling än på kvinnor som börjar närma sig medelåldern. De har väldigt lätt att lägga på sig. Nu menar jag inte att man kan vara fet och hälsosam men man kan vara lite mullig.

Definitionerna här är alltid svåra då vissa anser att Jennifer Lopez är asfet och Carlista Flockhart ser hälsosam och snygg ut.

Nichole Richie har en beundransvärd figur

edit; stavning
Citera
2006-06-21, 16:03
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzan
Jag VET att ja mår bra, visst kan ja kanske må bättre men inte beroende på min vikt..
Å ja har kollat min pojkväns dator, å gillar va ja ser...(va sa du nu då???) det enda min pojkvän vill förändra med mej om han kunde e att han vill att ja ska ha lite större rumpa

Jag sa inte att ja tror att ja e snygg.. ja vet!!!
Du är tillsammans med en feeder.
Citera
2006-06-21, 16:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit

Jag finner inte tanter attraktiva oavsett ålder.
Men skämt åsido, min definition på fet är någon som är rätt stor. Och J-Lo är inte fet. Eller ens snygg om jag ska vara ärlig. Vad det gäller Calista så måste jag tyvärr säga att hon är snyggare som smal än som rund, men det har att göra med att de flesta av hennes ansiktsdrag helt försvinner. Hon blir bara rund. Därmed inte sagt att det är hälsosamt.
Citera
2006-06-21, 16:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide
Hahaha! Än en gång kommer det... "riktiga karlar".

Det är så alltså, att de som är överviktiga ofta förklarar detta med att vara "riktig", en "riktig man" är den som lägger på hullet, likaså en "riktig kvinna".

Jaha, då gillar jag "oriktiga kvinnor" och att vara "oriktig karl" själv.

Sorry, var bara tvungen att konstatera detta, eftersom FiamedKnuff talade om "riktighet" tidigare också.
Jag avstår nog gärna från de där extra 25-30 kilona om det skulle innebära att de satte sig kring magen. Att se ut som ett päron är inget jag eftersträvar.
Citera
2006-06-21, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Sluta slänga med ord som TOTALT saknar relevans.
Body Mass Index är förkastligt och säger ingenting i vilket skick din kropp befinner sig. Personligen är jag FET enligt BMI skalan men jag har endast ett BF på 9>% och väger 103 kg. Vissa skulle kalla mig vältränad, din skala - FET!

Det som är oattraktivt är att alla TOTALT saknar självinsyn och gnäller som om det vore någon annans fel att dem ser ut som dom gör

OCH I ALLMÄNHET ÄR MÄNNISKOR SOM GNÄLLER ÖVER SIN LIVSSITUATION JOBBIGA!

Tro mig, har varit en sån själv och jag klarade inte av att umgås med mig själv.
Men ditt jävla pucko, BMI funkar väldigt bra för att bestämma om en person är för smal - men inte för övervikt. Har du ett BMI på 30 så kan du vara fet eller ha en massa muskler, det säger BMI-värdet inget om. Har du däremot ett BMI på 17 så är du smal. Det går ju liksom inte att förklara på nåt annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in