Citat:
Ursprungligen postat av
Gamat
Någon som vet vad fan det är med mig? en förbannelse? Hur löser jag det? Vad fan ska jag göra?
Allvarligt talat...lyssna nu. Det är inget fel på dig. Du är funtad på det viset. Jag är exakt sådan person. Har anklagat mig själv för att vara oduglig och annorlunda.
Tills jag kom på att jag bara hade en inneboende lathet som oavsett vad jag än gjorde för att bli av med den bara ledde till nya problem med självförtroendet och livslusten eftersom ingenting man gjorde för att bli av med latheten hjälpte i längden. Latheten sitter kvar där likt förbannat.
Har jobb där jag inte behöver stressa. Umgänge som är inte krävande , och mycket fritid som jag fyller med mening som
jag tycker är meningsfullt
Man ska inrätta sitt liv utifrån den person man är. Ett jobb som inte är krävande, ett boende som är enkelt att ta hand om, osv...osv...
Ditt prokrastinerande är ett solklart tecken att du inte är en
på människa, du behöver hitta andra värden i ditt liv som du klarar av utan att ständigt hamna i stress över att du inte duger till något, vilket är lätt hänt om man tar sina polares goda råd på för mycket allvar.
Det är ett personlighetsdrag som inte går att lära bort någonsin. Eftersom det inte är inlärd eller beror på bristande självkontroll. Det bara är.