Citat:
Ursprungligen postat av
Pixelmania
Det virtuella elektroniska VISA som jag menar togs bort för flera år sedan och har inte ersatts av nåt nytt på Swedbank, jag har frågat dom. Det är inte alls samma som VISA electron som finns idag på vissa banker.
Detta virtuella elektroniska VISA som jag menar, det genererade ett VISA kort med nummer och med bestämt belopp när man skulle köpa nåt på internet, efter köpet var det förbrukat, sen när man skulle köpa nåt annat på internet genererades ett nytt virtuellt VISA kort med bestämt belopp.
I princip omöjligt för scammers & hackers att sno pengarna, dessutom kunde företaget man köpte av på internet inte ta extra pengar från kortet eftersom beloppet var förbestämt och sen förbrukat.
Det är märkligt att dom slutat med detta suveräna säkra elektroniska VISA kort, det kanske var för säkert så vissa aktörer ville få bort det?!?!?!
Anslut dig till Revolut de har ett kort som du beskriver men om jag uppfattar dig rätt så är du rädd att när du skickar pengar till någon och inte skickat en vara så har du tappat dessa pengar?
Du är försäkrad utav bankerna att få tillbaka dessa pengar så du oroar dig helt i onödan.
Men som sagt är du ute efter ett engångskort så anslut dig till
https://www.revolut.com/sv-SE