• 1
  • 2
2022-01-20, 17:43
Medlem
Jag betalar för närvarande 1kr per kwh och förbrukar vanligtvis 1200kwh då jag har projektor, massagestol osv.

Med regeringens elstöd så betalar jag 800kr för min el per månad dec-feb. Men om jag kommer upp i 2000kwh så betalar jag nästan ingenting.

Hur kan jag komma upp i 2000kwh nu i jan och februari? Ska jag ha balkongen öppen och sätta på elementet på max, hur mycket tror ni det drar? Hur kan jag se till att förbruka 800kwh till?
Citera
2022-01-20, 17:45
Medlem
JagHatarSomaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Jag betalar för närvarande 1kr per kwh och förbrukar vanligtvis 1200kwh då jag har projektor, massagestol osv.

Med regeringens elstöd så betalar jag 800kr för min el per månad dec-feb. Men om jag kommer upp i 2000kwh så betalar jag nästan ingenting.

Hur kan jag komma upp i 2000kwh nu i jan och februari? Ska jag ha balkongen öppen och sätta på elementet på max, hur mycket tror ni det drar? Hur kan jag se till att förbruka 800kwh till?

börja med sånna crypto-valutor och köp några miners
Citera
2022-01-20, 17:52
Medlem
Vilket life hack du har kommit på...
Sätt ett par byggfläktar ute på balkongen, 2000w styck. Kostar 299 kr på biltema.
Hoppas du har väldigt roligt för våra pengar sedan, så det är värt allt besvär för dig.
Citera
2022-01-20, 17:55
Medlem
Mining, långkok, baka, Dammsug varje dag, På med golvvärmen och all belysning. ät bara rostat bröd. värm allt du dricker.

är det en engångsgrej bara för att folk otroligt överraskade trotts att man pratat om det här radio och tv i flera år att det kommer bli så här Dom här nötterna fattar det inte och kör på som vanligt med utomhusbubbelpol och cupevärmare på i bilen året runt och det är först när räkningen kom som dom började titta på det men ändå inte fattar något.

Är det förresten någon som vet hur länge man kan få stödet eller blir detta stödet bara den här gången.
Citera
2022-01-20, 17:58
Medlem
Christopher.s avatar
Ugnen kan gå dygnet runt. 0.6 kwh timman, 0.6 x 24 = 13.2 kwh per dygn, 400 Kwh i månaden. Lägg på ett par elfläktar så är du snart uppe i 1000 kwh.
Citera
2022-01-20, 18:01
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111

Du kan väl slå på massagestolen 24/7 och sova i den?
Citera
2022-01-20, 18:02
Medlem
OneTaps avatar
ställ på alla prylar du har typ radio, elvisp, TV, dusch, hår tork , dator, mobil laddare, alla lampor, ugnen, sätt kyl o frys på max kylning, högtalare,o sånt så borde de gå o fixa =)
Citera
2022-01-20, 18:42
Medlem
Krigsgrodors avatar
Slå på micron om och om igen, om du har matberedare, elmixer, kaffeapparat, riskokare, spis, ja dra på hela jävla skiten och låt det gå. Vrid på varje vattenkran, slå på duschen, sätt ungen på toan och be hen spola varje minut, sätt bilen på tomgång, tänd alla lampor, storstäda
Citera
2022-01-20, 18:47
Medlem
Krigsgrodors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Du kan väl slå på massagestolen 24/7 och sova i den?
Man kan dö av för mycket massage / få fel på kroppen
Citera
2022-01-20, 19:07
Medlem
KlappMungons avatar
Gå ihop med grannen och dra en sladd från en av er till den andre där ni kopplar in högförbrukande apparater som t ex värmeaggregat.

Då får ni en mycket låg elräkning och en som är tillfräckligt hög för att kvala in för subvention. Sen gör ni upp sinsemellan så det blir rättvist.

Citera
2022-01-20, 19:56
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Sätt ett element på balkongen, utomhus.
Citera
2022-01-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
ställ på alla prylar du har typ radio, elvisp, TV, dusch, hår tork , dator, mobil laddare, alla lampor, ugnen, sätt kyl o frys på max kylning, högtalare,o sånt så borde de gå o fixa =)
T.s kanske vill kunna sova i sitt hem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in