• 1
  • 2
2022-01-20, 10:15
Medlem
Rasputin420s avatar
Med tanke p att gsjacka r det mest stulna objektet vid personrn i sverige kan jag inte hjlpa att tnka att alla invandrare med gsjacka har stulit den sjlv, eller ftt/kpt den av en annan invandrare som stulit den.

Fr 15 r sen var gsjacka megastatus ven fr vanliga svenskar men idag fr man fan skmmas om man som vanlig svensk har gsjacka.

Fr mig r inte gsjacka ett tecken p vlstnd lngre.

Vad r det frsta du tnker nr du ser en invandrare med gsjacka?
Citera
2022-01-20, 10:19
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Att hen frsker skaffa sig likes med den dyra julklappen eller extrajobbet p McDonalds.
Citera
2022-01-20, 10:52
Bannlyst
Personen r fattig. Alla vet att dom som har pengar, visa inte upp pengarna. Pengarna ligger i ett kpa ett enskilt status objekt. Dremot ger du en fastighet i rtt omrde och p rtt vg, d kan man anta att personen har en bra ekonomi.
Citera
2022-01-20, 10:57
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Det r vl ett de som samtliga vrkiga mrken kommer komma till mtes. Folk med smak vljer att avst och invadrarna str och drgglar, det kommer vl utvecklas allt eftersom till att dessa mrken inte tillfr ngon status alls.

Typexempel p "statusmrken": Dsquared2, Canada Goose, Moncler, Parajumpers, Gucci, LV, Balenciaga.

BMW, Mercedes och Audi br ocks nmnas, tror mnga personer vljer att kpa andra bilmrken ven om de hller relativt hg standard.
Citera
2022-01-20, 11:02
Medlem
Authixs avatar
Citat:
Med tanke p att gsjacka r det mest stulna objektet vid personrn i sverige kan jag inte hjlpa att tnka att alla invandrare med gsjacka har stulit den sjlv, eller ftt/kpt den av en annan invandrare som stulit den.

Fr 15 r sen var gsjacka megastatus ven fr vanliga svenskar men idag fr man fan skmmas om man som vanlig svensk har gsjacka.

Vad r vanlig svensk fr dig?
Citera
2022-01-20, 11:06
Medlem
Citat:

Ngon annan som gr med secondhandklder.
Citera
2022-01-20, 11:18
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authix

En vit person med skandinaviskt utseende som r fdd i Sverige i en uteslutande vit familj dr familjemedlemmarna har haft svenska som modersml i minst 200 r och dr den sociala koden bygger p dom kristna vrderingarna.
Citera
2022-01-20, 11:19
Medlem
Pungkunskaps avatar
Dolomite
Citera
2022-01-20, 11:36
Medlem
Cameltotems avatar
Fr 10 r sen var det status att ha en BMW och Rolex.

Nu vill man som "rik" inte frknippas med det. Det r ngon modest Lexus, Volvo eller kanske Porsche. Och klocka r en smartwatch eller en Patek
Citera
2022-01-20, 11:40
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Han tnkte vl p vanliga svenskar som heter Pontus, Karl etc. Jag tror inte att TS menade "svenskar" som heter Abdirizak, Ahmed etc.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2022-01-20 kl. 11:55.
Citera
2022-01-20, 12:12
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:

En person som inte br Testa-jeans till vardags?
Citera
2022-01-20, 15:45
Citat:

En vanlig svensk:

Swedes (Swedish: svenskar) are a North Germanic ethnic group native to the Nordic region, primarily their nation state of Sweden,[28][29][30][31][32][33][34] who share a common ancestry, culture, history and language. They mostly inhabit Sweden and the other Nordic countries, in particular Finland,[d] with a substantial diaspora in other countries, especially the United States. Swedes are an officially recognized minority in Finland and Estonia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Swedes

Samt:
The Swedes (Swedish: svear; Old Norse: svar) (probably from the PIE reflexive pronominal root *s(w)e, "one's own [tribesmen/kinsmen]";[1][2] Old English: Swēon) were a North Germanic tribe who inhabited Svealand ("land of the Swedes") in central Sweden and one of the progenitor groups of modern Swedes, along with Geats and Gutes. They had their tribal centre in Gamla Uppsala.

https://en.wikipedia.org/wiki/Swedes_(Germanic_tribe)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in