2022-01-20, 00:41
Medlem
DamnDiddies avatar
https://www.youtube.com/watch?v=DeBxEb_kcxE

Jag skulle vilja bygga nått i stil med det där...men jag är en noob, finns det nånstans man kan lära sig hur man drar en sån där custom "loop" liquid cooling, eller vad det heter?

Jag har casen och ett ROG STRIX Z490-I - men hur många Watt ska PSUn vara för att räcka till??
Citera
2022-01-20, 06:14
Avstängd
Själva vattenkylningen behöver ganska lite ström i jämförelse med din GPU och CPU, om det va det du frågade, ska du köra exakt samma setup som i videon så nämner han hur många watt hans PSU har i början utav videon.
Citera
2022-01-20, 08:46
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
https://www.youtube.com/watch?v=DeBxEb_kcxE

Jag skulle vilja bygga nått i stil med det där...men jag är en noob, finns det nånstans man kan lära sig hur man drar en sån där custom "loop" liquid cooling, eller vad det heter?

Jag har casen och ett ROG STRIX Z490-I - men hur många Watt ska PSUn vara för att räcka till??

Fanns en video direkt efter, "Beginners guide to watercooling" som visar mycket vad du ska tänka på. Custom loop betyder bara att han byggt ihop rören själv. Du har flera AIO's på marknaden som är slutna loops (plug and play liksom).

Men rekommenderar du kollar ett par videos på beginners guide för det är en hel del att tänka på som nybörjare. Minsta läcka och du är körd tex. Sen kan du göra massvis med saker med vattenkylningen i sig också, färger etc.

Det ser sjukt snyggt ut och är effektivt, men räkna med att lägga ner timmar på att göra allt :P
Citera
2022-01-20, 12:19
Medlem
DamnDiddies avatar
Ok, tack! Det blir nått att ha som mål för framtiden.. Jag tänkte köra med en sluten nu, eftersom jafg redan har en från mitt tidigare bygge..

Men kanske ni kan svara på en annan sak, som jag säkert enkelt skulle kunna söka upp själv...men jag hör det hellre från en FB-are, heh: Vad är skillnaden på en CPU som heter, t.ex; 7200K och 7200KF, typ så.. Den med "F" är dyrare, men är det nått att sattsa på, eller är det bara nån liten onödig lyx-grej?
Citera
2022-01-20, 15:06
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ok, tack! Det blir nått att ha som mål för framtiden.. Jag tänkte köra med en sluten nu, eftersom jafg redan har en från mitt tidigare bygge..

Men kanske ni kan svara på en annan sak, som jag säkert enkelt skulle kunna söka upp själv...men jag hör det hellre från en FB-are, heh: Vad är skillnaden på en CPU som heter, t.ex; 7200K och 7200KF, typ så.. Den med "F" är dyrare, men är det nått att sattsa på, eller är det bara nån liten onödig lyx-grej?

Det har nog med överklockningsgrejen med att göra. Den ena är låst och den andra kan man överklocka med andra ord.
Citera
2022-01-27, 11:19
Medlem
Boggas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det har nog med överklockningsgrejen med att göra. Den ena är låst och den andra kan man överklocka med andra ord.

Ingen bokstav (t.ex. 9600) = Då har den integrerad grafikkrets, men har låst multipel.
K (t.ex. 9600K) = Upplåst multipel och integrerad grafikkrets
KF (t.ex. 9600KF) = Upplåst multipel men ingen grafikkrets
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in