2022-01-19, 21:53
Medlem
Dimpens avatar
Jag roade mig med att surfa runt lite och fann denna länk på Youtube under den tiden Göran Persson var Statsminister och ledare för (S).
https://www.youtube.com/watch?v=PzTEtHcBg9U

Frågan jag ställde mig direkt var - Hur hade Sverige sett ut idag med GP som fortsatt partiledare för (S)?
Hur hade en regering sett ut? Vilka partier hade ingått?
Hade (S) sett annorlunda ut idag med GP som partiledare?
Hade Sverige sett annorlunda ut idag med GP som statsminister?

Min reflektion blev att det säkerligen hade varit en tydligare inriktning på var Sverige skulle. Samtidigt så var GP väldigt överlägsen och burdus i många fall vilket bidrog till att (S) och regeringen föll till Alliansens fördel.

Bra eller dåligt?
Vad tycker ni Flashbackare och Flashbackarinnor?

Försvann Sveriges stolthet med GP eller var han med och lade han grunden till dagens Sverige?
Senast redigerad av Dimpen 2022-01-19 kl. 21:55.
Citera
2022-01-19, 21:57
Medlem
Han hade fler och större regeringsombildningar än Löfvén och Magda.
Han tog själv ett större utrymme på olika ministerområden
Ingen har kallat till så många presskonferenser som Göran

Sista åren som PM, och framförallt nu, har Göran blivit klimatnarkoman. Klimatet, klimatet, klimatet.

Han var en mycket bra retoriker, men den "socialdemokratiska" politiken var lika kass, nu som då.

Sossarna är alltid sossarna, spelar ingen roll vem som är partiordförande. Så fort de når PM-posten bjuds de in till Davos/Bilderbergarna och blir därmed köpta av globalisterna. Sverige styrs av Rotschild och de andra, glöm inte det.
Senast redigerad av Sejfu 2022-01-19 kl. 22:03.
Citera
2022-01-19, 22:12
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Han hade fler och större regeringsombildningar än Löfvén och Magda.
Han tog själv ett större utrymme på olika ministerområden
Ingen har kallat till så många presskonferenser som Göran

Sista åren som PM, och framförallt nu, har Göran blivit klimatnarkoman. Klimatet, klimatet, klimatet.

Han var en mycket bra retoriker, men den "socialdemokratiska" politiken var lika kass, nu som då.

Sossarna är alltid sossarna, spelar ingen roll vem som är partiordförande. Så fort de når PM-posten bjuds de in till Davos/Bilderbergarna och blir därmed köpta av globalisterna. Sverige styrs av Rotschild och de andra, glöm inte det.
Så sant det du skriver, men hans inriktning för Sverige - hur står den sig i förhållande till Löfvén och Magda och andra statsministrar?
Hade Sverige sett likadant ut idag eller hade det varit annorlunda?
Jag syftar då på välfärd, invandring, förhållandet till (V), (MP, (C) och (SD) och breda kloka politiska överenskommelser.
Hade Decemberöverenskommelsen blivit till? Hade Reinfeldts "-Öppna ditt hjärta" varit realiteter idag?
Kort och gott - Hur hade Sverige sett ut idag? Lika eller annorlunda?
Citera
2022-01-19, 23:42
Bannlyst
Sossarna har verkligen kört Sverige i diktet. Dom har inte lyckas skaka fram en vettig statsminister sedan Tage Erlander.

Löfven och Palme var det värsta stolpskotten.
Citera
2022-01-19, 23:51
Medlem
Milton.Millss avatar
Vet inte om skillnaden hade varit så stor. Många inom nuvarande regeringen var ju aktiva under Persson-eran. Och Göran Persson är en hal jävel som till skillnad från Löfvén kan gömma sin agenda på ett annat sätt samtidigt som han var mer intelligent och vältalig än lövet.
Citera
2022-01-20, 00:08
Medlem
Charmaines avatar
Det hade nog sett bra ut. Visst var han en burdus j*vel som man ibland misstänkte var rejält misogyn, men han gjorde ett bra jobb som statsminister. Alliansen och Anders Borg tog åt sig äran för art ha "klarat Sveruge igenom finanskrisen", men de hade inte klarat det utan GP:s "förarbete".

Så vi må.minnas honom som liknande Nivea - fet, vit och dryg - men han var en mycket bra statsminister. Och det skulle han vara idag också.
Citera
2022-01-20, 06:30
Medlem
Göran Persson är socialdemokrat. Som alla socialdemokrater är han en tjuv och landsförrädare.
Han snattade choklad när han var finansminister, om jag inte minns helt fel.
Med den lönen så behöver man inte stjäla saker från vanliga näringsidkare.

Han höll dessutom på o mobbade kvinnor öppet i riksdagen.
Så Sverige hade sett ut precis som nu med honom vid rodret.
Äcklig jävel som blev miljonär på skattebetalarnas bekostnad.
Satte en kvinna på posten till Systembolaget. Samma kvinna som han troligen redan då knullade med.
En kvinna som helt saknade meriter för den uppgiften...
'

Jag kräks i munnen då jag tänker på vilken jävel Göran är.
Citera
2022-01-20, 06:40
Medlem
Hans smeknamn var ju nivea (fet och dryg)
Citera
2022-01-20, 06:51
Medlem
Visst, Göran tog plats och var en buffel, men han fick saker gjorda. Men frågan är hur duglig han varit då han var hyfsat trött på politiken 2006 och covid dök upp 14 år senare.

Jag tror inte vi haft Lena Hallengren som socialminister utan någon som fått tjänsten för lång och trogen tjänst då det inte varit ett prioriterat område. Denna någon hade fått se sig överkörd x antal gånger våren 2020 av Göran och säkert fått gå. Göran hade kört sitt race.

Han hade dock hellre gått i opposition än skapa ett januariavtal.
Citera
2022-01-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Kort och gott - Hur hade Sverige sett ut idag? Lika eller annorlunda?

Sossarna hade kört samma politik som alltid. Det hade sett i det stora hela likadant ut.

Partiledaren sitter i knät på globalisterna och partiet. Handlingsutrymmet är inte så stort som folk tycks tro.
Citera
2022-01-20, 15:03
Medlem
Med tanke på att den feta grisen och landsförrädaren öppnade Sverige på vid gavel för industriell-ekonomisk plundring och de ränteockrande skadedjur som klappat händer åt "migrationen" de senaste 20-30 åren, så hade det nog sett ungefär likadant, om inte värre.

Vet inte varför det odlas någon myt om att det jävla aset skulle bära på någon pondus, när han borde halshuggas och kastas till asätarna tillsammans med Reinfeldt, som den största förrädare Sverige haft vid rodret. Och det är lite intressant över allt bölande och insinuationer man öser Judas Reinfeldt när ränteockerfolket tackar sin drängjävel genom att betala miljoner för "föreläsningar", när den vidriga grisen Persson var först på den banan.
Citera
2022-01-20, 15:44
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det hade nog sett bra ut. Visst var han en burdus j*vel som man ibland misstänkte var rejält misogyn, men han gjorde ett bra jobb som statsminister. Alliansen och Anders Borg tog åt sig äran för art ha "klarat Sveruge igenom finanskrisen", men de hade inte klarat det utan GP:s "förarbete".
Precis. Man kom till ett dukat bord. Vad hände sen? Blev det bättre? Njet!

Kommer det bli bättre sen med superutförsäljaren Kristersson vid rodret? Ni vet han som gillar att utförsäkra dödssjukt folk och sätta dem i arbete? Troligtvis inte, men näringslivets nya darlings, SD, tror det. Även fast man vet att tokstollen (UK) sitter varje kväll och smygrunkar till "Öppna Era Hjärtan"-klipp på YouTube.

Vad är det man brukar säga? Ofint folk tänker lika...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in