2022-01-19, 19:48
Medlem
Är det någon som arbetat för dom? Hörde att de anställer personal inför varje säsong, men att de alltid får sluta 3 veckor innan provanställningen tar slut. För då är det lågsäsong och de behövs inte mer! Är personal policyn verkligen slit & släng som jag hört! Har någon jobbat för dom och varit med om detta, skriv gärna lite vad ni var med om hos denna arbetsgivaren. Positiva som negativa saker. Vågar man söka arbete där? och bara förvänta sig att de säger upp en när dom känner för det.
Citera
2022-01-19, 23:58
Medlem
Låter som någon bortskämd unge som hade räknat med jobb efter sommaren... Sen är det tyvärr så, markjobb är oftast säsongsjobb, nu vet jag inte direkt hur Stenbolaget har det, men många här runt där jag bor får ju underhålla med plogjobb och sånt under vintern, har man då inte maskinförarbevis så är det nog tack och adjö om man inte visat framfötterna rejält. Gör ett bra jobb, så ska du se att dem anställer, annars är det en bra referens till framtiden.
Citera
2022-01-20, 20:59
Medlem
Bra ide! Bättre att köra plogbil och veta om förutsättningarna än söka jobbet på Stenbolaget! Hittade en äldre tråd om samma företag och det verkar vara ett katastrof fötetag att bli anställd på.
Citera
2022-01-28, 07:56
Medlem
Nu hörde jag från en stenläggare som jobbar mycket med Stenbolaget att en högre chef på Stenbolaget i Borås / Göteborgs trakten skall börja jobba hos en konkurent istället, för ledningen var omöjlig att ha att göra med. Mycket företagshemligheter som byter ägare där nu! Ska forska vidare vilket fötetag som lyckats vinna över honom.
Citera
2022-02-12, 09:42
Medlem
Mark & Stencenter är de som fick över chefen från Stenbolaget! Wow vilken trofe de snodde från Stenbolaget haha - bra jobbat. Han jobbar dubbelt nu till övergången, Stenbolaget har inget att hämta i Göteborgs området! Vem vill handla av Stockholmare hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in