2022-01-19, 14:11
Medlem
Pinsamt, hur ska vi som är vaxxade förklara oss om detta sker
Citera
2022-01-19, 14:18
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogEatWorld
Ja, herregud vad farligt det är med åsikter. Jag blir helt till mig i byxorna och känner mig så betryggad av att Sara Övregård ska skydda oss mot farlig information! Tack Google för att ni skyddar mig mot andras åsikter!

Åsikter och desinformation är två helt olika saker.
Är det en åsikt att sprida en falsk video?
Citera
2022-01-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Enklaste sättet att slippa omvärdera sina uppfattningar är att reflexmässigt avfärda dem som har en annan mening som oseriösa spridare av fejknyheter

Eller som Hobbybonde faktiskt gör här. Är rimligt källkritisk då han förmodligen vet vilka som startat Newsvoice och i vilket syfte. Han har kanske tagit det av VoFs gamla uppföljning av Newsvoice här:https://www.vof.se/blogg/sanningen-om-newsvoice/ och är numer lite skeptisk till all deras rapportering.

Men om man vill veta mer om Chemtrails eller Homeopati så är det en perfekt källa till olika teorier. Dock så går det inte att förvänta sig någon vetenskaplig grund till något de påstår.
Citera
2022-01-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ja, herregud vad farligt det är med åsikter. Jag blir helt till mig i byxorna och känner mig så betryggad av att Sara Övregård ska skydda oss mot farlig information! Tack Google för att ni skyddar mig mot andras åsikter!

Är verkligen clickbait-artiklar om homeopati, chemtrails, alternativa behandlingsmetoder för cancer och antivaxpropagande din definition av åsikter? Räcker det med att någon anställer en mängd personer att skriva vad som helst som drar trafik för att du skall ta dig tid att läsa det och även ge det samma vikt som tex en granskad vetenskaplig artikel?

Ur led är tiden 😂.
Citera
2022-01-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Åsikter och desinformation är två helt olika saker.
Är det en åsikt att sprida en falsk video?

Är det en rättighet att få dela sina åsikter även om de klassas vara samhällsfarligt av Google?
Citera
2022-01-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goofie1
Har du hört talas om att vara källkritisk?

Du är på flashback.
Här finns det två världar

1. Etsblissemanget
Ljuger och far med osanning

2. Anti-etablissemanget
Talar sanning och granskar etablissemanget

Kategorierna är glasklara och kan tillämpas överallt när man är ute och surfar på internet.
Citera
2022-01-19, 14:35
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Läkare är förpliktade att följe nurembergkoden. Just för att man inte ska kunna skylla på "jag lydde bara order" etc.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_Code

Fast de lydde endast order. Dessa läkare hade inga alternativ.
Citera
2022-01-19, 14:40
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Är det en rättighet att få dela sina åsikter även om de klassas vara samhällsfarligt av Google?

Ja, naturligtvis.
Citera
2022-01-19, 14:41
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Vet du att man kan bota sjukdomar som till exempel diabetes genom att lägga om sin kost? Visste du att gurkmeja är anti inflammatorisk?

Man kan inte bota diabetes genom en kostomläggning, men man kan kontrollera symptomen så bra att man i praktiken framstår som sjukdomsfri. Kosten är viktig för alla med diabetes och även de som får medicin (tex insulin) får stöd och råd gällande kost, så det du tar upp är inte direkt något kontroversiellt.
Citera
2022-01-19, 14:45
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Enklaste sättet att slippa omvärdera sina uppfattningar är att reflexmässigt avfärda dem som har en annan mening som oseriösa spridare av fejknyheter
Ja. Att bilda sig en uppfattning på att någon sagt något till någon som sedan förmedlats utan annan källa än att de hört någon annan säga det känns mkt stabilare
Citera
2022-01-19, 14:48
Medlem
YP4XQs avatar
Det värsta är att alla är så jävla inblandade från golv till tak så ingen kommer troligtvis behöva stå till svars för vad de har sagt! Om ändå tjänstemannaansvaret fanns!

De bryter sina egna uppsatta regler när De vill, men när man ska använda de emot dem då jävlar.
Citera
2022-01-19, 14:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neintsweJ
Kan det vara så att juden börjat tappa greppet. Att folket är starkare?

Söndra och härska, samma som vanligt.

Den som ger sig ut med fackla och grep går deras ärende.
Men finns det något alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in