Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
I den förra tråden skrev Frange har jag för mig att straffvärdet på grov misshandel (tillhygge samt bestående men) har ett straffvärde på 1,5-5 års fängelse. Någon annan fyllde i att ungdomsrabatten mellan 18-20 är borttagen om straffvärdet överstiger 1 år.
Det kanske kommer uppstå en lång tid för hockeyslaktaren att fundera över konsekvenser över sitt handlande.
Generellt så är det många barn som uppfostrats att man kan bete sig hur som helst och att allt är godkänt, i synnerhet om man fått en diagnos istället för en örfil vid dåligt beteende.
Jag har sagt det tidigare att man gör alla ouppfostrade ungar och alla lata elever som inte underkänns en björntjänst. När de kommer ut i vuxenvärlden så finns det riktiga regler och allvarliga konsekvenser.
Att Z eventuellt aldrig mer kommer få spela hockey är kanske inte det värsta för honom just nu eller i framtiden för honom. Får han två år i fängelse för grov misshandel så lär många dörrar stängas.
Trams, är det ens grov misshandel, var uppsåtet att skada? Blev spelaren provocerad etc.
Gissar på misshandel av normalgraden och villkorlig dom.
WT-Kid kanske lär sig att stänga käften nästa gång.