Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-01-17, 17:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
För några år sedan gick flera kompisar på Facebook och andra ställen ut med att de var gay. Men nu verkar flera av dem leva som hetero. Även personer jag känt sedan tidigare verkar ha bytt från gay till hetero.

TV följer jag inte så mycket men av vad jag läst är inte så många gay personligheter med nu.

Trans var ganska inne ett tag. Biden tillät transsoldater och den första kvinnliga 4-stjärniga generalen som utnämndes i höstas var transa. (Rekordet som första kvinnliga erkändes inte riktigt av alla eftersom en del sade att det egentligen var en gubbe. Men första trans var det.)

"Krypto-trans" är ju ganska vanliga. Lady Gaga verkar vara trans. Hon var ganska i ropet ett tag. Sjöng på Superbowl och Bidens invigning (mimade?). Musks ex Grimes skulle kunna vara trans men de har separerat. Caster Semenya är ute ur bilden efter regeländring.

Har gay ersatts av trans som kanske också är på väg ut?

(Jag stöder alltså inte teorin "born this way".)
...

Detta är bara en fråga. Jag är inte så insatt i området. Risken är väl att de som är väldigt intresserade av området kanske har en bias och inte vill medge eventuella negativa trender. Men vad anser ni?
Varför frågar du inte dina kompisar?
Var det låtsaskompisar?
Citera
2022-01-17, 17:45
  #14
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Varför frågar du inte dina kompisar?
Var det låtsaskompisar?
- "Tjena, hur är läget. Är det så att du tidigare fejkade att vara gay, av politiska skäl? Jag vill veta hur du har sex nu!"

Jag tror jag avvaktar med det.
Citera
2022-01-17, 17:54
  #15
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag har träffat mycket gay folk och har aldrig sett någon av dem gå från gay till hetero. Så nej. Det där är lite missvisande.
Citera
2022-01-17, 17:57
  #16
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag har träffat mycket gay folk och har aldrig sett någon av dem gå från gay till hetero. Så nej. Det där är lite missvisande.
Var de öppet gay sedan länge eller har de kommit ut under de senaste "Pride-åren"?
Citera
2022-01-17, 18:02
  #17
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Var de öppet gay sedan länge eller har de kommit ut under de senaste "Pride-åren"?
Menar du att det blivit inne att vara gay och att heteromän vill vara ”inne”? Det är så att en som föds gay kommer att förbli gay.
Citera
2022-01-17, 18:03
  #18
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Menar du att det blivit inne att vara gay och att heteromän vill vara ”inne”? Det är så att en som föds gay kommer att förbli gay.
Jag har redan ställt mig tveksam till den teorin i första inlägget. Men det blir för lång diskussion här.
Citera
2022-01-17, 18:05
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har redan ställt mig tveksam till den teorin i första inlägget. Men det blir för lång diskussion här.
Det var fakta du fick presenterat. Ingen bryr sig om hur du känner dig inför det.
Citera
2022-01-17, 18:05
  #20
Moderator
Humbugs avatar
Homosexualitet på utelistan 2022, alltså? Nja... tillvida att dina vänner inte var bisexuella så är det nog mindre sannolikt.
Jag tror inte att någon av de gayvänner jag har switchar mellan sin sexualitet. Däremot är det vanligt att man under uppväxten simulerat heterosexualitet, men det har att göra med försvarsmekanismer för att undvika fördomar och homofobi. Det är nog mer vanligt på mindre ställen där man ofta är mer intolerant. Men jag skulle nog vilja påstå att en gång råhomo - allltid råhomo.

Kan faktiskt inte komma på ett enda exempel. En bekant gjorde slut med sin kille och började leva med en tjej, men hon betraktade sig som bisexuell.
__________________
Senast redigerad av Humbug 2022-01-17 kl. 18:28.
Citera
2022-01-17, 18:08
  #21
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Homosexualitet på utelistan 2022, alltså? Nja... tillvida att dina vänner inte var bisexuella så är det nog mindre sannolikt.
Jag tror inte att någon av de gayvänner jag har switchar mellan sin sexualitet. Däremot är det vanligt att man under uppväxten simulerat heterosexualitet, men det har att göra med försvarsmekanismer för att undvika fördomar och homofobi. Det är nog mer vanligt på mindre ställen där man ofta är mer intolerant. Men jag skulle nog vilja påstå att en gång råhomo - allltid råhomo.

Kan faktiskt inte komma på ett enda exempel. En bekant gjorde slut med sin kulle och började leva med en tjej, men hon betraktade sig som bisexuell.
Det blir komplicerat om man är bi. Om en kille presenterar sig som homo och lever med homo men egentligen senare upptäcker att den är bi och börjar leva med tjejer blir diskussionen meningslös.

Föds man som bi också, förresten, enligt den teorin?
Citera
2022-01-21, 14:20
  #22
Medlem
fanfanfan9s avatar
Hoppas ej heterotrenden kommer tillbaka. Tror de flesta med god musiksmak håller med.
Citera
2022-01-21, 21:42
  #23
Medlem
Trans trenden har blivit extremt inflaterad på senare år. Det finns redan en snabbt växande "De-transition" rörelse för personer som trodde de var trans men egentligen bara hade vanlig tonårsidentitetskris.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback