Citat:
Ursprungligen postat av
daxvaxpax
Du tramsar.
Du vet lika väl som jag och övriga att de storlekar som efterfrågas finns tillverkade och går att beställa.
Detta handlade inte om att special tillverkade kläder utan att ha tillgång till hela utbudet i butiken så människor kan prova.
Jag tramsade absolut inte. Man måste veta var gränserna går. Först då kan man landa sitt resonemang i den verkliga verkligheten. Verkligheten har nämligen begränsningar.
Nu är inte just detta med Lindex och tjockisen ett direkt fall för ”ytterkurvan” jag nämnde. Men man måste veta att den finns där och på varje steg man tar mot ytterligheten måste man fråga sig om rimligheten.
För att bemöta din ”ha tillgång till hela utbudet i butiken så människor kan prova” måste jag fråga om du tycker om det är orimligt att inte ha varje storlek de har i sitt utbud i sin fysiska butik utan i sin nätbutik?
Eftersom jag är ”medium”, 48, och har skostorlek 42 är jag lite små-pissed att dessa storlekar ”alltid” är slut. Verkar alltid finnas storlek XXL, 56 eller 40/44 kvar.
Vem ska jag klaga hos? ”Hallå, jag är en sån där djävla medelsvensson att mina storlekar alltid är slut! Vad tänker ni göra åt det!”