2022-01-17, 18:07
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Ja men hon vill ta plats i välsittande kläder, varför har du problem med det?
Har man ätit sig så jävla fördärvad kan man inte räkna med att bli servad, då får man gå till skräddaren!
Allt åt alla är bara fake, har inte du förstått det?
Citera
2022-01-17, 18:13
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
I USA kan du handla kläder i butik oavsett din storlek. Det skulle du veta om du hade varit där.
Men så har du en fetmaepidemi där, som går utanpå allt annat, man har tom breddat skolbussarna för att sätena inte räcker till, lika juste som coolt, va?

Bara rättigheter och inga skyldigheter!
Citera
2022-01-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Har man ätit sig så jävla fördärvad kan man inte räkna med att bli servad, då får man gå till skräddaren!
Allt åt alla är bara fake, har inte du förstått det?
Om handlarna nu inte vill sälja till gruppen kan de ju ge tusan i att tillverka kläder i storlekarna alls.
Vill de ha dom som kunder får de lyssna på vad kunderna vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Men så har du en fetmaepidemi där, som går utanpå allt annat, man har tom breddat skolbussarna för att sätena inte räcker till, lika juste som coolt, va?

Bara rättigheter och inga skyldigheter!
Skolbussar är det staten/countyt som tillhandahåller så självklart diskrimineras ingen när det gäller plats på dem.
Citera
2022-01-17, 18:22
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vad tror ni? Är butikerna onda och vill slippa se flodhästar prova kläder i fysiska butiker, eller är de goda och vill att dessa antihälsa-människor ska skyddas i covidtider och slippa ta sig in till butiker?

Ja jävlar. Vi förtjänar nog undergången trots allt.

Som svar på frågan: Butikerna försöker nog tillhandahålla så många plagg som möjligt i butiken. Detta begränsas givetvis av butiksytan, vilket innebär att man måste prioritera, och då är min misstanke att man har fler plagg med de storlekar man faktiskt säljer mycket av, än det andra. Men som sagt, bara en gissning. Jag skulle gjort så iaf.
Citera
2022-01-17, 18:23
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Om handlarna nu inte vill sälja till gruppen kan de ju ge tusan i att tillverka kläder i storlekarna alls.
Vill de ha dom som kunder får de lyssna på vad kunderna vill.

Skolbussar är det staten/countyt som tillhandahåller så självklart diskrimineras ingen när det gäller plats på dem.
Det är med fetma som med alkoholism och narkotikamissbruk, det håller inte i längden! Hon behöver snarare hjälp än poserande!
Citera
2022-01-17, 18:24
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du tramsar.
Du vet lika väl som jag och övriga att de storlekar som efterfrågas finns tillverkade och går att beställa.
Detta handlade inte om att special tillverkade kläder utan att ha tillgång till hela utbudet i butiken så människor kan prova.
Jag tramsade absolut inte. Man måste veta var gränserna går. Först då kan man landa sitt resonemang i den verkliga verkligheten. Verkligheten har nämligen begränsningar.

Nu är inte just detta med Lindex och tjockisen ett direkt fall för ”ytterkurvan” jag nämnde. Men man måste veta att den finns där och på varje steg man tar mot ytterligheten måste man fråga sig om rimligheten.

För att bemöta din ”ha tillgång till hela utbudet i butiken så människor kan prova” måste jag fråga om du tycker om det är orimligt att inte ha varje storlek de har i sitt utbud i sin fysiska butik utan i sin nätbutik?

Eftersom jag är ”medium”, 48, och har skostorlek 42 är jag lite små-pissed att dessa storlekar ”alltid” är slut. Verkar alltid finnas storlek XXL, 56 eller 40/44 kvar.

Vem ska jag klaga hos? ”Hallå, jag är en sån där djävla medelsvensson att mina storlekar alltid är slut! Vad tänker ni göra åt det!”
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-01-17 kl. 18:27.
Citera
2022-01-17, 18:32
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarie.Hybris
Antagligen så har butikerna kommit fram till att efterfrågan är så pass låg att man ej tycker det är värt att ha dessa storlekar i butik.

Business is business och om man kan spara pengar/tjäna mer på att ha tjockis-storlekar på nätet och istället fylla butiken med normala storlekar så kommer man göra det.

Hade man istället kunnat göra pengar på att byta ut vanliga storlekar mot tjockis-storlekar så hade man givetvis gjort det.
Känner en som drev klädbutik. I början satsade hon på att ha även stora storlekar men det var något hon gav upp med tiden, det visade sig nämligen att tjocka kvinnor inte var lika benägna att köpa som smala. Många ville dessutom vänta "tills de gått ner i vikt".
Citera
2022-01-17, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag tramsade absolut inte. Man måste veta var gränserna går. Först då kan man landa sitt resonemang i den verkliga verkligheten. Verkligheten har nämligen begränsningar.

Nu är inte just detta med Lindex och tjockisen ett direkt fall för ”ytterkurvan” jag nämnde. Men man måste veta att den finns där och på varje steg man tar mot ytterligheten måste man fråga sig om rimligheten.

För att bemöta din ”ha tillgång till hela utbudet i butiken så människor kan prova” måste jag fråga om du tycker om det är orimligt att inte ha varje storlek de har i sitt utbud i sin fysiska butik utan i sin nätbutik?

Eftersom jag är ”medium”, 48, och har skostorlek 42 är jag lite små-pissed att dessa storlekar ”alltid” är slut. Verkar alltid finnas storlek XXL, 56 eller 40/44 kvar.

Vem ska jag klaga hos? ”Hallå, jag är en sån där djävla medelsvensson att mina storlekar alltid är slut! Vad tänker ni göra åt det!”
Du får skriva ett ilsket instagraminlägg och se om Expressen nappar.
Citera
2022-01-17, 18:37
Medlem
Skummade igenom den gigantiska circle jerk till kommentarsfält till det "öppna brevet" på hennes Instagram.

Där nämndes i alla fall 2 butiker (Kappahl och Zizzi) som har bra utbud för XXXXXXXXXL-kvinnor. Men samma problem där som de tyckte att det var på HM, eller om det var Lindex (minns inte eftersom jag fick huvudvärk av alla floskler), kläderna var för TRÅKIGA.

Även någon som ojade sig över hur dåligt det var för miljön vid onlinehandel när man behövde skicka tillbaks saker. Ingen tanke på hur dåligt det är för miljön att konsumera överflöd av mat till den grad att man blir så gravt överviktig dock.

Verkar vara en stor hög med väldigt bortskämda människor som anser att världen ska anpassa sig efter dem.
Citera
2022-01-17, 18:37
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
I USA kan du handla kläder i butik oavsett din storlek. Det skulle du veta om du hade varit där.
Det är för att alla är feta där. det är ett folkhälsoproblem. det skulle du veta om du varit där.
Citera
2022-01-17, 18:40
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ja jävlar. Vi förtjänar nog undergången trots allt.

Som svar på frågan: Butikerna försöker nog tillhandahålla så många plagg som möjligt i butiken. Detta begränsas givetvis av butiksytan, vilket innebär att man måste prioritera, och då är min misstanke att man har fler plagg med de storlekar man faktiskt säljer mycket av, än det andra. Men som sagt, bara en gissning. Jag skulle gjort så iaf.
ja, jag skulle gissa samma sak.
Citera
2022-01-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax

Ja jag anser att samtliga storlekar ska finnas i butik.
Om du nu själv tycker det är okej med att beställa på nätet utan att prova först, varför blir du då irriterad när dina storlekar är slut i butik?

Självklart säger man till. Hur ska butiken veta att de beställt för få om ingen säger till att de saknar storleken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in