2025-05-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller helt med dig på denna punkt. Men ibland är nog TGS lite bättre än Träden.
Sett till album, Men hur Träden är live har jag dock ingen anning om
Förutom de bootlegs du har skickat till mig.

Fast än så länge har vi har vi bara fått ett album med Träden än så länge.
Undrar dock ifall Träden kommer gå in i studion snart tro

Det som är intressant med just Träden (och även TGS) är att de alltid provar minst ett nytt jam varje konsert, så det finns ju material som de kan använda på framtida studioskiva(or).
Citera
2025-05-08, 20:21
Medlem
Har precis lyssnat på den nya Live-LP:n från Pori, Finland, 2005. Bra ljud på inspelningen och intressanta versioner av följande låtar:

1) Intro Jam
2) Punkrocker
3) Owlet
4) Polskan
5) Silverfloden

Undrar om de spelade fler låtar på just den här spelningen eller om det var allt som de spelade?

Kan rekommendera alla TGS-fans att köpa ett exemplar.

Kanske att det gör att Silence och Subliminal får upp ångan och även dom släpper något live-aktigt med TGS eller Träden?
Citera
2025-05-08, 22:46
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Det som är intressant med just Träden (och även TGS) är att de alltid provar minst ett nytt jam varje konsert, så det finns ju material som de kan använda på framtida studioskiva(or).

Varje "Jam" blir väl nästan som en ny låt på sitt eget sätt så det är rätt smart.
Har för mig att Kebnekajse brukade göra så också för att se vilka låtar som passar bäst Live m.,m

Citat:
Har precis lyssnat på den nya Live-LP:n från Pori, Finland, 2005. Bra ljud på inspelningen och intressanta versioner av följande låtar:

1) Intro Jam
2) Punkrocker
3) Owlet
4) Polskan
5) Silverfloden

Undrar om de spelade fler låtar på just den här spelningen eller om det var allt som de spelade?
Kan rekommendera alla TGS-fans att köpa ett exemplar.
Kanske att det gör att Silence och Subliminal får upp ångan och även dom släpper något live-aktigt med TGS eller Träden?

Är det ett officellt släpp tro eller är det en piratskiva?
& det verkar ändå vara vettiga låtar på den LP:n
Citera
2025-05-08, 23:16
Medlem
Citat:
Varje "Jam" blir väl nästan som en ny låt på sitt eget sätt så det är rätt smart.
Har för mig att Kebnekajse brukade göra så också för att se vilka låtar som passar bäst Live m.,m

Är det ett officellt släpp tro eller är det en piratskiva?
& det verkar ändå vara vettiga låtar på den LP:n

Mer info finns här med alla finska skivbolag som är inblandade i detta släpp:
https://www.discogs.com/release/3357...0th-April-2005
Citera
2025-05-11, 02:25
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Mer info finns här med alla finska skivbolag som är inblandade i detta släpp:
https://www.discogs.com/release/3357...0th-April-2005

Tackar tackar. Verkar ändå vara ett vettigt släppt. Synd att man inte har Paypal.
Annars hade jag nog köpt skivan & med tanke på låtlistan så måste det vara en höjdare till konsert.

Citera
2025-06-01, 12:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Samma finska skivbolag som släppte den senaste TGS-plattan (Live) får gärna släppa något liknande med Kebne :-)
Faktum är att jag har frågat dom indirekt via skivbutiken som jag beställde TGS-LP:n ifrån...de ska förmedla mina frågor och sedan får vi se om något kan göras åt saken eller ej.

Men är TGS liven godkänd av TGS själva tro? Eller är det en konsertinspelning det finska skivbolaget har gett ut?
ifall det kan bli mera liveskivor med TGS, eller andra artister med för den delen.
Hur är ljudet på skivan??
Citera
2025-06-01, 13:26
Medlem
Citat:
Men är TGS liven godkänd av TGS själva tro? Eller är det en konsertinspelning det finska skivbolaget har gett ut?
ifall det kan bli mera liveskivor med TGS, eller andra artister med för den delen.
Hur är ljudet på skivan??

Skulle tro att TGS fått avgöra om det finska skivbolaget fick släppa denna inspelning. Dock så är TGS svåra att få tag på om man inte pratar med dom direkt på en konsert. Ska se om jag kan få nåt svar.

Ljudet på den finska skivan är bra...alla instrument hörs bra. Inte det absolut bästa ljudet men det låter så att säga som TGS...rått och organiskt men ändå mumma för öronen.
Citera
2025-06-01, 17:44
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Skulle tro att TGS fått avgöra om det finska skivbolaget fick släppa denna inspelning. Dock så är TGS svåra att få tag på om man inte pratar med dom direkt på en konsert. Ska se om jag kan få nåt svar.

Ljudet på den finska skivan är bra...alla instrument hörs bra. Inte det absolut bästa ljudet men det låter så att säga som TGS...rått och organiskt men ändå mumma för öronen.

Så länge allt går rätt till för både artister & skivbolag så hoppas man på flera släpp.
& TGS ska väl ha varit ett riktigt bra liveband också
Citera
2025-06-19, 00:46
Medlem
Citat:
Så länge allt går rätt till för både artister & skivbolag så hoppas man på flera släpp.
& TGS ska väl ha varit ett riktigt bra liveband också

På tal om TGS-relaterat...så har f.d Sonic Youth-medlemmarna Thurston Moore och Lee Ranaldo uppgett att de gärna velat jamma tillsammans med TGS...dock kanske det inte längre är helt aktuellt då bara Jakob Sjöholm är kvar av originalgänget...men ändå...kul att höra...

Lee Ranaldo har släppt en ny skiva nu 2025 med massa härliga drones och loopar...påminner lite om TGS sista LP...https://leeranaldomichaelvallera.ban...ew-york-silver
Citera
2025-06-23, 19:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
På tal om TGS-relaterat...så har f.d Sonic Youth-medlemmarna Thurston Moore och Lee Ranaldo uppgett att de gärna velat jamma tillsammans med TGS...dock kanske det inte längre är helt aktuellt då bara Jakob Sjöholm är kvar av originalgänget...men ändå...kul att höra...
Lee Ranaldo har släppt en ny skiva nu 2025 med massa härliga drones och loopar...påminner lite om TGS sista LP...https://leeranaldomichaelvallera.ban...ew-york-silver

Det skulle nog kunna bli något tror jag nog, Även fast jag hade gärna velat se de tre härliga
banden Träden , Hills & Flowers Must Die göra ett par konserter ihop
Citera
2025-06-24, 06:59
Medlem
Citat:
Det skulle nog kunna bli något tror jag nog, Även fast jag hade gärna velat se de tre härliga
banden Träden , Hills & Flowers Must Die göra ett par konserter ihop

Det hade varit något!
Enda band som jag inte spelat in live hittills är faktiskt Hills...hoppas de gör en mindre comeback snart!
Citera
2025-06-24, 16:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Det hade varit något! Enda band som jag inte spelat in live hittills är faktiskt Hills...hoppas de gör en mindre comeback snart!

Om jag minns rätt ang Hills så trorhar jag för mig att det finns en liten Träden koppling
Har för mig att Trädens Trummis Hanna Östergren är även medlem i Hills.
För övrigt så gästar Hanna Östergren även Flowers Must Die på deras Live skiva
Flowers Must Die – Live In Liege
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in