2022-01-16, 18:41
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har tillägget video downloadhelper och det fungerar väldigt bra men vad jag kan se så kan man bara ladda ner det som redan är klart så att säga, alltså inte spela in en aktiv videochatt.

så jag undrar nu om det finns något bra gratisprogram eller tillägg för firefox/chrome som tillåter detta?
Citera
2022-01-16, 19:03
Medlem
Man kan spela in skärmen med OBS Studio
Citera
2022-01-16, 20:06
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulpac
Man kan spela in skärmen med OBS Studio
mm ok och hur blir kvalliten?
för jag provade med någon screenrecorder för ett tag sedan och det blev jättedålig kvalitet på bilden
Citera
2022-01-16, 20:28
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Kvaliten med OBS studio blir ruggigt bra, gäller bara att ha rätt inställningar så!
Citera
2022-01-16, 20:29
Medlem
Har inte lagt märke till någon kvalitetsförsämring, men jag har i och för sig inte direkt letat försämringar heller. Rimligtvis måste den ju komprimera om videon. Hur som helst är jag helt nöjd, så jag själv letar för närvarande inget alternativ.
Citera
2022-01-16, 20:37
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Kvaliten med OBS studio blir ruggigt bra, gäller bara att ha rätt inställningar så!

Citat:
Ursprungligen postat av mulpac
Har inte lagt märke till någon kvalitetsförsämring, men jag har i och för sig inte direkt letat försämringar heller. Rimligtvis måste den ju komprimera om videon. Hur som helst är jag helt nöjd, så jag själv letar för närvarande inget alternativ.

låter mycket bra! ska kolla upp den! tackar
Citera
2022-01-16, 20:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Går det inte för den man videochattar med att se om man spelar in på nåt sätt?
Citera
2022-01-16, 21:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Nej, självklart inte. Såvida du inte spelar in i själva chatappen (t.ex. Teams), då är det ju övertydligt
Citera
2022-01-16, 22:44
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
vad spelar det för roll om det syns eller inte?
Citera
2022-01-17, 12:20
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
vad spelar det för roll om det syns eller inte?
Nu i coronatider har jag ofta videomöten i jobbet, då många inte vill träffas fysiskt. När det gäller vissa avtal den vägen kom jag att tänka på att det skulle vara smidigt att spela in vissa möten ifall det skulle bli något strul. Vill dock inte att det ska märkas.
Citera
2022-01-17, 14:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Nu i coronatider har jag ofta videomöten i jobbet, då många inte vill träffas fysiskt. När det gäller vissa avtal den vägen kom jag att tänka på att det skulle vara smidigt att spela in vissa möten ifall det skulle bli något strul. Vill dock inte att det ska märkas.
I Teams syns det väldigt tydligt, dessutom ligger filmen som regel öppen för deltagarna i mötet att ladda ned i efterhand. Alltså väldigt transparent.

En fullösning är ju att filma skärmen med mobilen. Alternativt installera tredjepartsprogram för att spela in skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in