2022-03-26, 00:50
Medlem
-GGs avatar
I Skåne får de direkt tillgång till gratis sjukvård, gratis tandvård, gratis läkarundersökningar, gratis mediciner på apoteken så fort de visar upp ett ukrainskt pass eller ID-kort (vilket så klart kommer att missbrukas på olika sätt). De får också åka gratis på alla Skånetrafikens tåg och bussar om de visar upp det ovannämnda i frågan om identifikation.

Man gör "reklam" för detta på oändligt rullande skärmar, på de gula bussarna i Skåne. I dag var jag i Helsingborg över dagen och passade på att ta bussen ut till Domsten, som är en mycket vacker plats.

Landet prioriterar fel, och vad är det med att alltid erbjuda invandrare gratis tandvård? Särskilt när svenskar kan få vänta upp till två år (!) på en tid hos Folktandvården, eller inte har råd att gå alls.
Man är också mycket snabb med sina organisatoriska krafter då, medan svenskars intressen ignorerar man eller drar ut på i det absurda.
(Lite lustigt var det att efter hjärtan på ukrainska flaggor och information om allting som de kunde få gratis, så kom det upp på skärmen politiskt tjafs och löften, om att sossarna skulle erbjuda det moderaterna i Skåne inte kunde, och sossarna lovade att korta de långa köerna för cancerbehandling och vårdköerna överlag, "alla skåningar skulle få vård i tid". Hur ska detta ens bli möjligt när man lovar bort resurser till invandrare, alla invandrare som kommer? Redan nu är vården en spillra av vad den ska vara med det skattetryck som finns. Sverige är dimensionerat för absolut max åtta miljoner människor, men kanske till och med det är för många. Så man kan inte lova med ena handen och med den andra förvärra alla problemen. Den snällismen är inte frisk, och den provocerar.)

Så nej. Jag anser inte att dessa människor ska ösas in i tiotusentals i Sverige, när svenskar redan är så hårt underprioriterade av politikerna och faktiskt är de som finansierar alla flyktingars kostnader och förmåner.
Senast redigerad av -GG 2022-03-26 kl. 01:13.
Citera
2022-03-26, 09:33
Medlem
Hur vet vi att det är ukrainare som kommer till Sverige? Informationen är så bristfällig. Det myllrade av afrikanska studenter i Ukraina vid krigsutbrottet, 23 000 tydligen, och alla de vill till EU. Lägg därpå till alla migranter som gäckade vid polska gränsen i höstas och som stannat kvar och nu utnyttjar situationen.
Citera
2022-03-26, 11:06
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur vet vi att det är ukrainare som kommer till Sverige? Informationen är så bristfällig. Det myllrade av afrikanska studenter i Ukraina vid krigsutbrottet, 23 000 tydligen, och alla de vill till EU. Lägg därpå till alla migranter som gäckade vid polska gränsen i höstas och som stannat kvar och nu utnyttjar situationen.

Finns ingen opposition eftersom ingen vill ha ett paradigm-skifte. Ingen vågar vägra all asylpolitik. Det är det som behövs eftersom så länge man har asylpolitik så utnyttjas det bara, som du säger, och Sverige har inte lyckats ha en vettig asylpolitik som t ex Japan, Estland och Polen.

Enda asylpolitiken man kan rättfärdiga är i den unika situationen där det blir krig eller folkmord igen i våra faktiska grannländer och då skall kvinnor och barn prioriteras först. Det är alltså bara politik som skall tillåtas att existera under högst extraordinära omständigheter. Under undantagstillstånd. Annars skall vi inte ha det. Ukraina är vare sig grannland eller närområde till Sverige. Kulturellt finns en skillnad dessutom, i synnerhet om man räknar bort västra Ukraina kring Lviv.

Hur många svenskar hade Ukraina hjälpt om det vore krig här? Jag har t o m noterat att man hängt upp ukrainska flaggor på byggnader i Sverige (så som rådhus) där politiker fattar beslut, vilket är osmakligt, det signalerar som att vi vore under ockupation av främmande makt och visar att denna solidariteten blivit så missriktad och snarare står för ett slags förakt för Sverige. Främmande staters flaggor skall inte hissas på sådana byggnader.

Ukraina är också ett av de geografiskt största länderna i Europa och det är knappast krig i hela landet samtidigt. Man skulle kunna flytta människor (kvinnor och barn) inom Ukraina också och be om intern och extern hjälp ekonomiskt till flyktingar. Detta samt be om stöd till Ukrainas grannländer som Polen och Ungern med mottagande.

Visst, några kvotflyktingar till Sverige från Ukraina kan man argumentera för men svenska politiker har inte lyckats med asylpolitik sen jag vet inte... Ungern -56 möjligen. Förtroendet är kört i botten. Våga vägra liberal humanism. Ingen asylpolitik. Värna om Sverige och svenskarna!
Senast redigerad av GusFring 2022-03-26 kl. 11:14.
Citera
2022-03-26, 11:55
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Några av ukrainarna.

"Muhammad Asif och Muhammad Hassan är två av de 50-tal flyktingar som kom till evakueringsboendet i Stenstorpshallen på tisdagen."

https://sverigesradio.se/artikel/muhammad-om-flykten-fran-ukraina-oerhort-smartsamt

Sådan skit räknas alltså som "ukrainare" i statistiken.

Ukraina är på vippen att helt omfamna en kulturmarxistisk agenda. Så dubbel anledning till att de kan ta sina negrer och araber och åka hem.
Citera
2022-03-26, 11:57
Medlem
tillfälligt och bara vita (neger/ukrainska samt svart avkomma är INTE välkomna)
Citera
2022-03-26, 11:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Finns ingen opposition eftersom ingen vill ha ett paradigm-skifte. Ingen vågar vägra all asylpolitik. Det är det som behövs eftersom så länge man har asylpolitik så utnyttjas det bara, som du säger, och Sverige har inte lyckats ha en vettig asylpolitik som t ex Japan, Estland och Polen.

Enda asylpolitiken man kan rättfärdiga är i den unika situationen där det blir krig eller folkmord igen i våra faktiska grannländer och då skall kvinnor och barn prioriteras först. Det är alltså bara politik som skall tillåtas att existera under högst extraordinära omständigheter. Under undantagstillstånd. Annars skall vi inte ha det. Ukraina är vare sig grannland eller närområde till Sverige. Kulturellt finns en skillnad dessutom, i synnerhet om man räknar bort västra Ukraina kring Lviv.

Hur många svenskar hade Ukraina hjälpt om det vore krig här? Jag har t o m noterat att man hängt upp ukrainska flaggor på byggnader i Sverige (så som rådhus) där politiker fattar beslut, vilket är osmakligt, det signalerar som att vi vore under ockupation av främmande makt och visar att denna solidariteten blivit så missriktad och snarare står för ett slags förakt för Sverige. Främmande staters flaggor skall inte hissas på sådana byggnader.

Ukraina är också ett av de geografiskt största länderna i Europa och det är knappast krig i hela landet samtidigt. Man skulle kunna flytta människor (kvinnor och barn) inom Ukraina också och be om intern och extern hjälp ekonomiskt till flyktingar. Detta samt be om stöd till Ukrainas grannländer som Polen och Ungern med mottagande.

Visst, några kvotflyktingar till Sverige från Ukraina kan man argumentera för men svenska politiker har inte lyckats med asylpolitik sen jag vet inte... Ungern -56 möjligen. Förtroendet är kört i botten. Våga vägra liberal humanism. Ingen asylpolitik. Värna om Sverige och svenskarna!

Mycket bra uttryckt!
Hela inlägget är toppen.
Senast redigerad av -GG 2022-03-26 kl. 12:00.
Citera
2022-03-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Några av ukrainarna.

"Muhammad Asif och Muhammad Hassan är två av de 50-tal flyktingar som kom till evakueringsboendet i Stenstorpshallen på tisdagen."

https://sverigesradio.se/artikel/muhammad-om-flykten-fran-ukraina-oerhort-smartsamt

När svensken trodde att flyktinginvandringen skulle bli som under finska vinterkriget så visar det sig att det återigen är en massa män från MENA och Västafrika som egentligen borde ha åkt till sina hemländer.

Önskar att högern och SD kunde varit lite mer kritiska innan de hoppade på "Öppna era hjärtan"-tåget. Vi är många som varnade för att det skulle bli såhär.
Citera
2022-03-26, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Finns ingen opposition eftersom ingen vill ha ett paradigm-skifte

Måste man gå med i NMR (och de välkomnar inte vilka som helst)? Ta M, C, KD, S eller V. Viljan till paradigm-skifte finns ju hos oss. Är vägen in till partierna jag nämnt helt stängd? Med värderingsgrund som svepskäl.

Suger svensk demokrati så mycket? Att vi som inte ställer upp på rådande paradigm inte kan stå för vårt inifrån?

Om inte är det bara full fart framåt till kollapsen och Sverige finns inte längre. Landet har förvandlats till en flyktingförläggning 100% beroende av FNs eviga katastrofbistånd.
Citera
2022-03-28, 19:33
Medlem
Hur mång ukrainare har kommit till Sverige nu sen kriget började?
Citera
2022-03-29, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Sådan skit räknas alltså som "ukrainare" i statistiken.

Ukraina är på vippen att helt omfamna en kulturmarxistisk agenda. Så dubbel anledning till att de kan ta sina negrer och araber och åka hem.

Muhammadan trojaner är som pesten den smitta allt och allat.
Citera
2022-03-29, 06:55
Medlem
Som en humanitär supermakt har vi ett moraliskt ansvar och en skyldighet i min mening att ta emot ukrainska flyktingar och andra flyktingar i krig. Sverige är känd för sin humanism och vi ska fortsätta på denna linje. För mig spelar antalet flyktingar mindre roll, vi måste erkänna oavsett att de kommer krävas en kraftansamling av svenska folket och inställda reformer eftersom vi måste betala för flyktingars uppehälle. För mig går dock människors liv före att jag ska få sänkt bensinskatt så därför blir de ganska enkelt för mig som medmänniska att prioritera. Det är skamligt och patetiskt att vi har partier i riksdagen som vill sänka reduktionsplikten och bensin/dieselskatt när vi har en klimatkris OCH dessutom behöver satsa på att skapa ett bra liv för ukrainska flyktingar. Jag vill inte ha sänkt dieselskatt, jag ser hellre att pengarna går till annat och jag vet att många svenskar håller med mig.
Citera
2022-03-29, 13:46
Medlem
Ta emot flyktingar från UA .

Klart vi ska ta emot flyktingar frå UA !!
Det är kvinnor och barn som flyr inga skägg barn" ! Männen är kvar men det fins även kvinnor som vänt tillbaka för att hjälpa till inom försvaret !
Vi ska finansera det med att skicka hem dom som INTE kan leva utan bidrag som kom 2015 .
Dom fult friska som haft 7 ÅR(!!) på sig att klara sig själv(minst 18år) och inte lyckats göra någonting åt det ska hem och inte fortsätta snylta" på Sveriges välfärd !!!
Jag är INTE RASIT men funder på varifrån pengarna ska komma för att bibehålla Sveriges välfärd ?

Ber om ursäkt för ev. stav fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in