2022-01-19, 11:21
Medlem
guldkorns avatar
Vad fan, nu hände det igen. Denna gång för WhatsApp…

Det märkliga är att meddelandet kom upp på skärmen och försvann lika fort. Hade jag inte just då tittat på telefonen hade jag aldrig sett det.
Citera
2022-01-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn

Det märkliga är att meddelandet kom upp på skärmen och försvann lika fort. Hade jag inte just då tittat på telefonen hade jag aldrig sett det.
Vad stod det?
Citera
2022-01-19, 17:40
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollVerlust
Vad stod det?
Precis samma som tidigare, typ ”a verification code to your account has been ordered” med WhatsApp som avsändare. Precis som med de tidigare meddelandena i förra veckan. Ser äkta ut och innehåller ingen länk.

Bör kanske tilläggas att WhatsApp är en app som jag använder till skillnad från de tjänster som det kom koder till i förra veckan.
Citera
2022-01-19, 21:05
Medlem
Citat:
Precis samma som tidigare, typ ”a verification code to your account has been ordered” med WhatsApp som avsändare. Precis som med de tidigare meddelandena i förra veckan. Ser äkta ut och innehåller ingen länk.

Bör kanske tilläggas att WhatsApp är en app som jag använder till skillnad från de tjänster som det kom koder till i förra veckan.
Perfekt, då är det ju bara att ignorera.
Citera
2022-01-22, 22:04
Medlem
Nej du har förmodligen en RAT i luren och en hacker håller på att tvätta crypto/ ta ut pengar med din identitet.
Citera
2022-01-22, 22:06
Medlem
Citat:

Ja han tar bort dom automatiskt så du inte ska se han har access till din telefon. Resetta den.
Citera
2022-01-23, 09:32
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov
Nej du har förmodligen en RAT i luren och en hacker håller på att tvätta crypto/ ta ut pengar med din identitet.
Om du driver nu vore det kanon om du var tydlig med det för jag är helt novis på det här området…

Om du är seriös får du gärna ge mig ett tips om vad jag ska vidta för åtgärder…

Citat:
Ja han tar bort dom automatiskt så du inte ska se han har access till din telefon. Resetta den.
Nu kommer den riktiga twisten här - samma typ av meddelanden, i samma ordning, dök igår upp på min frus mobil. Vi har helt separata abonnemang med olika bolag, olika typer av telefoner, abonnemangen är inte ens skrivna på samma adress (hennes på vår hemadress min på företaget).

Om det här är helt random - vad fan är då oddsen?
Citera
2022-01-23, 13:21
Medlem
Citat:
Om det är en bugg i WhatsApp? Otroligt hög.
Citera
2022-01-23, 17:33
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Om det är en bugg i WhatsApp? Otroligt hög.
Läste du mina inlägg? WhatsApp var den senaste/sista, innan dess Facebook, Binance, Signal…

Felet ligger sannolikt inte hos WhatsApp…
Citera
2022-01-23, 22:28
Medlem
Citat:
Läste du mina inlägg? WhatsApp var den senaste/sista, innan dess Facebook, Binance, Signal…

Felet ligger sannolikt inte hos WhatsApp…
Jag har läst dina inlägg. Jag väntar fortfarande på att du ska förklara varför malware på din mobil eller vad du nu antyder du har skulle visa popups för WhatsApp, när det är mer sannolikt att någon bara skriver fel jävla mobilnummer. Alternativt medvetet skriver ditt nummer för att jävlas med dig.
Citera
2022-01-24, 03:23
Medlem
Citat:
Om du driver nu vore det kanon om du var tydlig med det för jag är helt novis på det här området…

Om du är seriös får du gärna ge mig ett tips om vad jag ska vidta för åtgärder…

Nu kommer den riktiga twisten här - samma typ av meddelanden, i samma ordning, dök igår upp på min frus mobil. Vi har helt separata abonnemang med olika bolag, olika typer av telefoner, abonnemangen är inte ens skrivna på samma adress (hennes på vår hemadress min på företaget).

Har ni wifi hemma som ni använder?
Citera
2022-01-24, 04:42
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Jag har läst dina inlägg. Jag väntar fortfarande på att du ska förklara varför malware på din mobil eller vad du nu antyder du har skulle visa popups för WhatsApp, när det är mer sannolikt att någon bara skriver fel jävla mobilnummer. Alternativt medvetet skriver ditt nummer för att jävlas med dig.
Och nu skriver någon fel med min frus nummer? På exakt samma appar?

Citat:
Har ni wifi hemma som ni använder?
Ja, absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här