2022-01-15, 00:22
Medlem
Hej,
Jag har nu testat tre olika gym i Malmö. Sats, Nordic Wellness och 24/Seven. Sats var inte min grej då det inte fanns särskilt mycket maskiner utan främst kördes gruppträningar vilket jag inte tål. Nordic wellness har så små lokaler och en är så nära på andra personer och 24/seven, ja, det är 24/seven och underhållet är minst sagt.. undermåligt.

Jag vill huvudsakligen bara träna upp mina trasiga lungor (postcovid yay) försiktigt genom konditionsträning. Och såklart få igång musklerna igen. Har någon tips på ett gym med något större ytor, bra förutsättningar för att återuppbygga kondition och helt ok förutsättningar för att bygga muskler i Malmö?

Är helt ok med att lägga lite mer pengar på det här.

OBS; nej funkar inte för mig att springa ute just nu då jag får ont i lungorna av kall luft.

Tack!
Citera
2022-01-15, 09:59
Medlem
S.O.Stolps avatar
Du kanske kan springa ute med en lungplus?

Den gör inandningsluften behagligt fuktig och varm.

Det är en liten och smidig munburen fukt- och värmeväxlare för löpare med astmaproblem, vid förkylning, hosta eller halsont, och i förebyggande syfte.
Citera
2022-01-15, 10:02
Medlem
Kockum fritid har ett OK gym men är mest där för att simma.

Om du ogillar kulturberikare så finns där inte så många sådana där heller...
Citera
2022-01-15, 10:05
Medlem
rostigtomtes avatar
Gymmet med störst yta är förmodligen Friskis & Svettis Johanneslust. Stort i tak och stora fönster. Du kan säkert fråga personalen om du vill veta vad de har för utrustning.
Citera
2022-01-15, 15:13
Medlem
Bodde i Malmö något år sedan. Tränade på Nordic Wellness på Spångatan. Tyckte det gymmet var väldgit bra. Hade allt man behövde. Så rekommenderar det gymmet starkt.
Citera
2022-01-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Du kanske kan springa ute med en lungplus?

Den gör inandningsluften behagligt fuktig och varm.

Det är en liten och smidig munburen fukt- och värmeväxlare för löpare med astmaproblem, vid förkylning, hosta eller halsont, och i förebyggande syfte.

Stort tack för tipset, ska kolla om det kan funka!
Citera
2022-01-17, 14:11
Medlem
different_trips avatar
Mitt tips är att gå till de lokala gymmen du kan tänka dig och välja.

Det finns bra och dåliga gym hos samtliga kedjor i alla städer. Vissa är trånga och har dålig ventilation och andra är rena motsatsen.
Citera
2022-01-17, 21:33
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av gulkruka
Hej,
Jag har nu testat tre olika gym i Malmö. Sats, Nordic Wellness och 24/Seven. Sats var inte min grej då det inte fanns särskilt mycket maskiner utan främst kördes gruppträningar vilket jag inte tål. Nordic wellness har så små lokaler och en är så nära på andra personer och 24/seven, ja, det är 24/seven och underhållet är minst sagt.. undermåligt.
Det finns 10 olika 24seven i Malmö. Vissa är gamla och slitna. Vissa är helt nya med de senaste maskinerna. Vissa är slarviga med städningen. Vissa är alltid skinande nystädade.

Underhållet undermåligt? Maskiner går ju sönder. Jag tycker de flesta anläggningar är snabba på att laga.
Senast redigerad av Inte-min-sak 2022-01-17 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in