2022-01-14, 20:12
Medlem
RollonHomies avatar
Dokumentärserie på tre avsnitt, nyligen släppt på Viaplay.
https://viaplay.se/serier/johanna-mo...-hatade-kvinna

Åsikter kring denna?

Personligen fick jag tramsvibbar ganska tidigt in i första avsnittet. Jag upplever den som jakten på en sanning som inte finns. Det känns verkligen som att de med alla medel och en liten gnutta hopp gör allt för att finna något som inte existerar, men de försöker göra spänning av det i form av en minidokumentär. Resultatet tycker jag blir en smaklös soppa gjord på rent trams.

Här får Johanna Möller prata till punkt och de inblandade ger skenet av att köpa tramset rakt av, utan minsta motfrågor. Det är i alla fall den bilden de levererar i dokumentären. Det är möjligt att hon fått en massa motfrågor, men det är då inget tittaren får ta del av i någon större utsträckning. Känslan blir att de köper hennes story rakt av, utan en tanke på att ifrågasätta sanningshalten.

De påstår att dokumentären är en granskning av polisutredningen och domarna mot Möller, där de en gång för alla ska reda ut de uppseendeväckande brister, som starkt ifrågasätter domen.

Marko Tuhkanen - försvarsadvokaten från Haparanda - som leder granskningen, ger ett buffligt intryck och har en alltför stor tro på sin egen förträfflighet. Han kastar sig över det minsta lilla strå som pekar i den riktning han vill gå och behandlar det som det enda bevismaterial de behöver för att omkullkasta hela domen. Men de hittar tillslut en hel höstack och då råder det naturligtvis inga som helst tvivel om att de har lyckats med något spektakulärt. Jag får känslan av att alla inblandade nu tror på en rejäl skjuts i karriären.

Dessutom har Marko stora svårigheter att på ett professionellt sätt hantera sina egna känslor. Ger ett mycket amatörmässigt intryck, men jag antar att det var meningen med dokumentären, för resten av alla inblandade är knappt torra bakom öronen och går prydligt på rad bakom sin sektledare och rabblar hans mantra.

De enda av intresse är de tidigare inblandade utredarna, advokaten och åklagare. Åklagaren gjorde sitt bästa med att på ett behärskat sätt försöka reda ut trasslet i denna gigantiska höstack dessa bönder kommit släpandes på, men jag vette tusan om de inte hann göra den ännu större under tiden.

Jag orkade tyvärr inte se mer än två avsnitt igår, men tänkte se det sista ikväll.
2022-01-14, 20:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Klart inte en kvinna kan vara så ond! Då kommer man tom producera hela TV-serier för att visa att hon var inte så ond "egentligen". Få skam för alla de som nu tror att det ska vara jämlikhet mellan könen. Här ser ni! Svart på vitt. Även en ond kvinna ursäktas att hon var ond utifrån olika orsaker om ens ond från första början. Skämtverk av svensk media. Men så det är. En kvinna kan aldrig vara ond.
2022-01-14, 20:23
Medlem
(FB) Är Johanna Möller, Sveriges mest hatade kvinna - orättvist dömd?
2022-01-14, 21:34
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart inte en kvinna kan vara så ond! Då kommer man tom producera hela TV-serier för att visa att hon var inte så ond "egentligen". Få skam för alla de som nu tror att det ska vara jämlikhet mellan könen. Här ser ni! Svart på vitt. Även en ond kvinna ursäktas att hon var ond utifrån olika orsaker om ens ond från första början. Skämtverk av svensk media. Men så det är. En kvinna kan aldrig vara ond.
Det är nästan så att jag håller med dig där. Vad annars kan syftet vara med att göra bort sig så totalt med att skapa denna dokumentär?
2022-01-14, 21:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är nästan så att jag håller med dig där. Vad annars kan syftet vara med att göra bort sig så totalt med att skapa denna dokumentär?

Visa att kvinns egentligen är goda? Vet icke. Sjuk dokumentär. Kvinns kan vara riktigt jävla onda. Vi har flera på livs som visar på det. Det är egentligen ingen större skillnad mellan könen. Snabba pengar, du vet bäst = livstid på kåken.
2022-01-14, 21:56
Medlem
Fettsugnings avatar
Sveriges mest hatade kvinna? Vem kom på det tramset? Långt ifrån. Hon är inte ens med i matchen. Hur många människor har hon förstört livet för? En piss i havet jämfört med kvinnor som Annie Lööf ex vis. Löjligt.
2022-01-15, 13:56
Medlem
SecretQs avatar
Jag klarade inte ens av att kolla på alla delar. Blir så förbannad. Varför skulle afghanen vilja mörda häxans föräldrar överhuvudtaget?
2022-01-15, 18:30
Medlem
Re4listeNs avatar
Advokaterna rent objektivt har rätt. Det är det som gör mig förbannad. Hon skulle inte kunna dömas så på ett så icke trovärdigt vittne samt att det finns inga bevis på att hon var drivande.

Det som gör mig förbannad är att dom har rätt, alla är nästan ganska bombsäker på att hon har ett stort inflytande i detta bestialiska mord, inklusive mig själv. Man genomskådar när hon berättar framför kameran att det hon säger är helt Galimatias. Hon ser helt oberörd ut när hon berättar sakerna och så som flera andra Vittnen har beskrivit henne som beräknande och känslokall.

Men rent bevismässigt saknas det väldigt väldigt mycket.
2022-01-16, 17:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
(FB) Är Johanna Möller, Sveriges mest hatade kvinna - orättvist dömd?
Tack. Denna låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in