Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-14, 16:08
  #1
Medlem
Har för en vecka sen efter nedtrappning slutat helt med ett antidepressivt läkemedel- SSRI, efter att ha tagit det mot lättare depression i ca ett år. Det känns som att allt liv återvänt och som att jag gått omkring i en dvala detta året. Som att jag varit kvävd av ett lock och nu bubblar känslor bara fram.

Har haft normal sexlust tidigare- nu är jag konstant kåt haha . Till och med drömmer om sex.

Ganska sjukt att man kan må så mycket bättre av att sluta med antidepressiva?!
Citera
2022-01-14, 16:12
  #2
Medlem
Glöm inte, att det fanns en anledning till att du började ta dom.
Citera
2022-01-14, 16:16
  #3
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexas
Har för en vecka sen efter nedtrappning slutat helt med ett antidepressivt läkemedel- SSRI, efter att ha tagit det mot lättare depression i ca ett år. Det känns som att allt liv återvänt och som att jag gått omkring i en dvala detta året. Som att jag varit kvävd av ett lock och nu bubblar känslor bara fram.

Har haft normal sexlust tidigare- nu är jag konstant kåt haha . Till och med drömmer om sex.

Ganska sjukt att man kan må så mycket bättre av att sluta med antidepressiva?!

Bara grattulera till att du nu är frisk. Och njut nu, men kom ihåg varför du började ta dem i början.
Citera
2022-01-14, 16:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Bara grattulera till att du nu är frisk. Och njut nu, men kom ihåg varför du började ta dem i början.
Tack, det ska jag göra!

När jag vet nu hur jag mår utan, tänker jag att jag kanske tagit dem för länge.

Det var otroligt jobbigt med jättejobbiga insättningsbesvär när jag började med dem. Först efter flera veckor hade kroppen vant sig någorlunda, och huvudvärken, illamåendet och den värsta zombie-känslan hade försvunnit. Kände mig lite mindre deppig då, och det var nog just för att SSRI verkar dämpa precis alla känslor.

Känns lite märkligt att plötsligt vara konstant sugen på sex haha
Citera
2022-01-14, 16:42
  #5
Medlem
TheJackets avatar
Ja det är som att vakna upp ur en dröm
Citera
2022-01-14, 19:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexas
Har för en vecka sen efter nedtrappning slutat helt med ett antidepressivt läkemedel- SSRI, efter att ha tagit det mot lättare depression i ca ett år. Det känns som att allt liv återvänt och som att jag gått omkring i en dvala detta året. Som att jag varit kvävd av ett lock och nu bubblar känslor bara fram.

Har haft normal sexlust tidigare- nu är jag konstant kåt haha . Till och med drömmer om sex.

Ganska sjukt att man kan må så mycket bättre av att sluta med antidepressiva?!
SSRI är ju kännt för att sabotera sexlusten.

Många kvinnor som tar det blir helt asexuella. Män kan också få nedsatt sexlust men det värsta för män brukar annars vara strul med att få upp Petter Nicklas.

Tillhör du dem som ändå blir kåt och får upp Petter Nicklas så dyker nästa problem upp dvs du kan knappt komma, vilket kan vara jävligt frustrerande.

Det förskrivs nu ibland Off label till killar och män som lider av för tidig utlösning, vilket är rätt så sjukt.
Citera
2022-01-15, 15:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ja det är som att vakna upp ur en dröm
Exakt. Bara att t ex lyssna på musik man gillar gör att man blir helt glad. Känns som att ha vaknat upp som en björn som gått i ide, till lite av en ny värld
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback