Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Min poäng är att fotbollskontrakt är dels utformade för att skydda klubbens rykte där det absolut ingår en klausul som omfattar en spelares beteende utanför plan. Att någonting inte är olagligt, eller inte tillräckligt olagligt för att resultera i uppsägning vid en normal arbetsplats är således inte något som nödvändigtvis behöver innebära att en fotbollsklubb saknar rätten att häva ett kontrakt.
Jag vågar nog utan omsvep ge dig 2x pengarna eller så kan vi köra på den där whiskeyn du snackade om med Trazke även om jag alltid föredragit en god rom framför whiskey. Jag vill mest hamra hem att din kritik mot JG är i mångt och mycket obefogad. Det är klart att vi hoppas på att han kommer in i nästa säsong i bättre form och i ett spelbart skick i fler matcher men det är likväl en anfallare som håller absolut topp klass i Allsvenskan med potential att utan större svårighet dominera serien om han lyckas få rätt på kroppen och vi bygger ett mittfält som kan förse honom med dom bollarna han behöver. Ett mittfält som jag skulle vilja hävda håller på att formas för övrigt.
Lagrad rom är fint. Gärna då något sötsliskigt från den ”spanska skolan”
2X motsvar 50/50 och det är nog ganska bra prissatt. Däri ligger också hela min poäng. 50/50 på att han inte ens hamnar topp 3 i den interna skytteligan.
Förväntningarna som målades upp när han skulle tas in med enligt ryktet stora pengar inblandat (när ni knappt hade några) i hopp om att landa någon mesias. Dyker sedan upp som en andfådd knubbsäl och får överbelastningsskador omgående för att han uppenbarligen inte joggat på två år. Klart man hånar då.
Vet dock inte om hånet främst är mot nu sparkad sportchef, de som kärleksbombade på sociala medier eller mot spelaren själv. Hela transfern är tragikomisk. Förstår dock varför ni måste försvara honom före ni också kan skratta åt det. Det kommer och då blir det galghumor (pun intended)!
Vill nog ändå se hans matchvikt till försäsongen innan jag skakar hand på bettet. Hoppas såklart att han kommer vara 3-4 kilo tyngre