2022-11-25, 20:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det kommer inte hända. Har redan förklarat varför vi inte riskerar att bli uppköpta utan snarare kommer bli bättre av bytet Jeremejeff --> Benie Traore

Att en bänkspelare i ett mittenlag skulle vara aktuell för nuvarande och blivande mästarna.. 🤣

Gillar definitivt inte whiskey. Hade en mindre trevlig fylla på det i min ungdom och mår illa av bara lukten nu.
I Häcken är det väl päronfestis och formbröd utan kanter som gäller.
Citera
2022-11-25, 20:45
Medlem
Ziccco3s avatar
Hej allihopa!

Nu måste ni skärpa till era bortaföljen.
GIF Sundsvall bäst på Friends eller…..

Summering av bästa publikmatcherna senaste 5 åren i vår kära Allsvenska.

181104. AIK - GIF Sundsvall. 50.128
180923. AIK - Bajen. 49.034
190901. AIK - DIF. 45.367
220828. AIK - Bajen. 45.117
211003. AIK - DIF. 42.539
220424. AIK - DIF. 41.407
190602. AIK - Bajen. 32.861
221106. AIK - Elfsborg. 31.355
181029. AIK - Malmö FF. 31.160
180415. AIK - DIF. 30.552

Alltid dessa jävla jippo Gnagare, kul för er och era spelare att få spela inför stor publik och dessutom på riktigt gräs.

Vi är vackrast vi är bäst, vi är de som vinner mest.

Gnaget har bara förlorat 1 av dessa matcher, Pertans avskedsmatch. Den betydde ingenting, så Gnaget är bäst med mycket publik och kärlek.
Citera
2022-11-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är ju beteendet från klubben efter häktningen som man undrar över. Klubben klipper ju alla banden och fansen dömer honom på förhand. Sen visar det sig, kanske, att han råkat ut för en setup och står där med förstörd framtid trots ett nu ganska ringa brott (tramadol). Tycker du inte att klubben kunnat hantera det annorlunda?
Var har du sett att klubben klippt alla band? Frågar för andra gången nu, du "råkade" missa den första. Eller är det svårt att ta fram någon form av källa för dina gissningar?
Citera
2022-11-25, 23:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Var har du sett att klubben klippt alla band? Frågar för andra gången nu, du "råkade" missa den första. Eller är det svårt att ta fram någon form av källa för dina gissningar?
https://www.aftonbladet.se/a/mQral1

Vi har inte pratat med spelaren i fråga. Vi vet ingenting, mer än någon annan, har klubbens vd Henrik Berggren tidigare sagt.
Citera
2022-11-26, 06:41
Citat:
Ursprungligen postat av London
Synd.

Hade gjort 2023 lite roligare när du behövt lämna ifrån dig en flaska på t-centralens säkerhetsboxar eller motsvarande likt en rysk spion för att efterleva överenskommelsen.

Många som ska slå vad med trazke nu.
Citera
2022-11-26, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
https://www.aftonbladet.se/a/mQral1

Vi har inte pratat med spelaren i fråga. Vi vet ingenting, mer än någon annan, har klubbens vd Henrik Berggren tidigare sagt.
Publicerat femte oktober, två dagar efter det hände och han hade suttit anhållen de två dagarna. Som jag misstänkte så gissade du bara.

Just, hur var det med er ordförande? Där kan man väl faktiskt säga att klubben klippte alla band på riktigt? Han fick ju till och med hembesök av era supportrar. Glöm inte det nu när du ljuger om Djurgårn.
Citera
2022-11-26, 08:55
Citat:
Synd.

Hade gjort 2023 lite roligare när du behövt lämna ifrån dig en flaska på t-centralens säkerhetsboxar eller motsvarande likt en rysk spion för att efterleva överenskommelsen.

Förvisso... 😄

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Många som ska slå vad med trazke nu.
Jag fattar inte vad det är med er? Varför vill så många slå vad med någon som är lite av trådens orakel och nästan aldrig har fel? Är det någon form av självspäkning? 😄
Citera
2022-11-26, 09:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tramadol i sig är inte skadligt för kroppen. Däremot är det ingen merit att ha på CV:t. För Djurgårdens del är det sak samma annat än för transfervärdet. Lite drogscreening under närmaste året, sen är saken ur världen.

Avgörande är om Hovrätten tar upp fallet och om han isf hinner frias inför vinterfönstret. Det är en väldigt bra fotbollsspelare, bryter vi kontraktet går han som Bosman till typ Cypern eller Bulgarien.
Min poäng är att fotbollskontrakt är dels utformade för att skydda klubbens rykte där det absolut ingår en klausul som omfattar en spelares beteende utanför plan. Att någonting inte är olagligt, eller inte tillräckligt olagligt för att resultera i uppsägning vid en normal arbetsplats är således inte något som nödvändigtvis behöver innebära att en fotbollsklubb saknar rätten att häva ett kontrakt.
Citat:
Beror väl på vilket odds jag får

Såklart hög osäkerhet i att gissa detta i november. Syftningen var att om Stefanelli är kvar och får spela längst fram så tror jag han att gör fler. Hade även lagt pengarna på era nyförvärv som tyvärr känns som riktigt bra värvningar. Därav fyra.

Med det sagt är det väl troligt, iaf till en början, att JG får förtroendet och mer speltid för en av de två (?) positionerna längst fram. Att han är given straffskytt om han är på plan talar ju givetvis också till hans fördel.
Jag vågar nog utan omsvep ge dig 2x pengarna eller så kan vi köra på den där whiskeyn du snackade om med Trazke även om jag alltid föredragit en god rom framför whiskey. Jag vill mest hamra hem att din kritik mot JG är i mångt och mycket obefogad. Det är klart att vi hoppas på att han kommer in i nästa säsong i bättre form och i ett spelbart skick i fler matcher men det är likväl en anfallare som håller absolut topp klass i Allsvenskan med potential att utan större svårighet dominera serien om han lyckas få rätt på kroppen och vi bygger ett mittfält som kan förse honom med dom bollarna han behöver. Ett mittfält som jag skulle vilja hävda håller på att formas för övrigt.
Citera
2022-11-26, 10:17
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Min poäng är att fotbollskontrakt är dels utformade för att skydda klubbens rykte där det absolut ingår en klausul som omfattar en spelares beteende utanför plan. Att någonting inte är olagligt, eller inte tillräckligt olagligt för att resultera i uppsägning vid en normal arbetsplats är således inte något som nödvändigtvis behöver innebära att en fotbollsklubb saknar rätten att häva ett kontrakt.

Jag vågar nog utan omsvep ge dig 2x pengarna eller så kan vi köra på den där whiskeyn du snackade om med Trazke även om jag alltid föredragit en god rom framför whiskey. Jag vill mest hamra hem att din kritik mot JG är i mångt och mycket obefogad. Det är klart att vi hoppas på att han kommer in i nästa säsong i bättre form och i ett spelbart skick i fler matcher men det är likväl en anfallare som håller absolut topp klass i Allsvenskan med potential att utan större svårighet dominera serien om han lyckas få rätt på kroppen och vi bygger ett mittfält som kan förse honom med dom bollarna han behöver. Ett mittfält som jag skulle vilja hävda håller på att formas för övrigt.

Lagrad rom är fint. Gärna då något sötsliskigt från den ”spanska skolan”

2X motsvar 50/50 och det är nog ganska bra prissatt. Däri ligger också hela min poäng. 50/50 på att han inte ens hamnar topp 3 i den interna skytteligan.

Förväntningarna som målades upp när han skulle tas in med enligt ryktet stora pengar inblandat (när ni knappt hade några) i hopp om att landa någon mesias. Dyker sedan upp som en andfådd knubbsäl och får överbelastningsskador omgående för att han uppenbarligen inte joggat på två år. Klart man hånar då.

Vet dock inte om hånet främst är mot nu sparkad sportchef, de som kärleksbombade på sociala medier eller mot spelaren själv. Hela transfern är tragikomisk. Förstår dock varför ni måste försvara honom före ni också kan skratta åt det. Det kommer och då blir det galghumor (pun intended)!

Vill nog ändå se hans matchvikt till försäsongen innan jag skakar hand på bettet. Hoppas såklart att han kommer vara 3-4 kilo tyngre
Citera
2022-11-26, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Förvisso... 😄

Jag fattar inte vad det är med er? Varför vill så många slå vad med någon som är lite av trådens orakel och nästan aldrig har fel? Är det någon form av självspäkning? 😄

Älskar ändå självinsikten med nästan aldrig fel. Vi förtjänar inte att ta del av din visdom i tråden.
Citera
2022-11-26, 11:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Lagrad rom är fint. Gärna då något sötsliskigt från den ”spanska skolan”

2X motsvar 50/50 och det är nog ganska bra prissatt. Däri ligger också hela min poäng. 50/50 på att han inte ens hamnar topp 3 i den interna skytteligan.

Förväntningarna som målades upp när han skulle tas in med enligt ryktet stora pengar inblandat (när ni knappt hade några) i hopp om att landa någon mesias. Dyker sedan upp som en andfådd knubbsäl och får överbelastningsskador omgående för att han uppenbarligen inte joggat på två år. Klart man hånar då.

Vet dock inte om hånet främst är mot nu sparkad sportchef, de som kärleksbombade på sociala medier eller mot spelaren själv. Hela transfern är tragikomisk. Förstår dock varför ni måste försvara honom före ni också kan skratta åt det. Det kommer och då blir det galghumor (pun intended)!

Vill nog ändå se hans matchvikt till försäsongen innan jag skakar hand på bettet. Hoppas såklart att han kommer vara 3-4 kilo tyngre
Om jag tillåter mig att läsa mellan raderna innebär detta då att du skakar lite åt tanken att JG går in i nästa säsong med några kilo färre och i bättre fysisk form?

Det är väl självklart att vi kärleksbombar och lyfter upp JG när han kommer hem med tanke på hans profil. Sen att det kanske är orealistiskt att förvänta att han går in och dominerar direkt är väl en sak men det ska ju även påpekas att JG sitter på ett långt kontrakt med klubben, som kanske till och med är hans sista kontrakt som fotbollsspelare, och att det finns gott om tid för JG att leva upp till förväntningarna.

Med rådande förutsättningar så skulle jag inte direkt hävda att hans poängproduktion var så jävla usel under de matcherna han spelade. Inte heller ser jag det du drar upp i tid och otid om att han inte skulle bidra i anfallet. Det jag ser är att han är hyfsat rörlig i anfallet. Visst, han är inte någon speedkula men han är knapast statisk och hittar ganska smarta och vältajmade löpningar in i boxen och framförallt har han ett högklassigt possitionsspel. Nog för att det var mot Helsingborg men att snappa upp bollen från Widell(?) på det sättet gör man inte om man lunkar omkring på planen och inte är hungrig i anfallet. Sen kan vi egentligen bara att titta på hans mål och assist under säsongen. Avsluten är nästan alla av topp klass och jag har svårt att hitta en bättre avslutare i Allsvenskan och då är huvudspelet inte fy skam heller, det är ju bara att kanske framförallt titta på nicken mot nordmakedonerna men även den mot er.
Citera
2022-11-26, 11:42
Medlem
snurresprettiss avatar
Kommer någon ihåg hur Oliver Berg var i Sundsvall, var han såpass bra att fler lag än Kalmar borde velat ha han då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in