2022-10-25, 02:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Syrlig passning från Hahn till blåvitt, han verkar tycka att klubben inte vågar satsa

"Det var inte mitt beslut. Vi diskuterade, jag ville stanna, klubben fattade ett annat beslut vilket är helt okej. Är jag arg? Nej, det är så fotboll fungerar. Det handlar också om ekonomi. Om statistiken säger att jag är ligans bästa målvakt, men om tränaren tycker att något annat är bättre för IFK:s framtid ska han göra så."
Låter som att han krävde för mycket i lön och att IFK valde att gå en annan väg. Känns som att hans ego fick sig en smäll och nu när han ska leta ny klubb vill han gärna prata om statistiken.
Citera
2022-10-25, 02:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Syrlig passning från Hahn till blåvitt, han verkar tycka att klubben inte vågar satsa

"Det var inte mitt beslut. Vi diskuterade, jag ville stanna, klubben fattade ett annat beslut vilket är helt okej. Är jag arg? Nej, det är så fotboll fungerar. Det handlar också om ekonomi. Om statistiken säger att jag är ligans bästa målvakt, men om tränaren tycker att något annat är bättre för IFK:s framtid ska han göra så."
Är väl också mer logiskt av IFK att satsa på en 23-årig Dahlberg före en 30-årig Hahn som hoppat runt emellan några klubbar men nästan aldrig varit given förstamålvakt?
Citera
2022-10-25, 03:52
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Varför då? Det här mönstret har ju varit konstant länge. Det är inget avvikande. Du är dig lik med dina mindre kloka försök till avledning. Bra spel i Europa, hatten av. Däremot pinsamt att ni har sådan stor del av publiken - den del av publiken du själv tillhör - är medgångssupportrar och eventsuppprters. It’s just a fact. Kärnan är god. Men du och dina gelikar är sämst.
ganska tröttsamt att du påstår faktum som du inte kan styrka.

https://ibb.co/r6CNM4F publiksiffror hämtade från fotbollsweden.se

om du inte tycker att det är rimligt att justera för en guldmatch så kan du föreställa dig hur statistiken skulle ha sett ut 2018 när aik hade en guldmatch med ett fullsatt friends.

edit: innan du slår dig för bröstet så kan du dessutom föreställa dig resultat ifall ni hade en guldmatch samt hur det vore ifall tele2 rymde 10 000 fler stolar.
Senast redigerad av girigfan 2022-10-25 kl. 04:04.
Citera
2022-10-25, 04:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Ja, klubbar av Romas storlek "satsar" väl inte på ECL utan tar som det kommer. Men lite glada blev de iallafall. Pengarna för klubbar som Djurgården är livsviktiga för framtiden. Men givetvis har de små ligorna blivit degraderade ytterligare.

För en förening som Djurgården så är som sagt pengarna mycket bra. En vinst och en oavgjord i gruppspelet är ungefär vad Edvardsen kostade. Bara där har man ju gått minst noll, sen har man ju vunnit två till och två matcher kvar att spela i år. Viktigt också att man behåller den inspelade koefficientpoängen i fem säsonger. En eller två mellansäsonger i ligan och sedan ut i Europa igen gör ju lottningen lite enklare (på pappret).

Danmark hade 2 CL, 1 EL och 2 ECL. Tjeckiska ligan på 17 plats hade samma, Sverige är på plats 23 innan årets Europasäsong. Allsvenskan låg, som liga, ca 6 poäng efter den tjeckiska. Ingen omöjlighet att ta igen om fler svenska lag lyckas.

Ja, vinnaren av ECL kvalificerar sig för EL 2023/2024. Roma blev 6 i Serie A förra säsongen och tog platsen på det sättet inför den här säsongen. Har inte kollat vart den extraplatsen i årets EL kommer ifrån.
Och det säger väl ganska mycket om hur "stor" ECL är?

Alltså jag säger inte emot gällande pengar och poängen. Tycker dock svenska klubbar(Djurgården) ska gå all in för guld istället och då få kvala till CL och åker man ut där så är det EL kval och sen ECL kval. Klarar man då inte att ta sig in i som sämst ECL så är det något fel i bygget. Pengarna som kommer nu hade kommit nästa år istället med en chans på mycket mer.

Fyfan, är Danmark så mycket bättre än Sverige? Menar du att om Sverige tar sig till 17:e plats så är det 5 platser i Europa? Låter lite för mycket? Vart hittar du en lista på rankingen?

Det är ju någonting att spela för iaf för lag som Fiorentina,Villareal osv om dom ändå är i Semi och ligger risigt till i ligan. Dock tror jag inga lag likt dom vill spela i ECL.

Man kan summera ECL som en "skitturnering" men finns pengar att hämta?
Citera
2022-10-25, 04:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Lär dig fotboll istället för att enbart tycka ditt lag gör rätt och att enbart spelarna där är bra!
Ska jag påstå att Edvardsen är bättre och målfarligare än Jeremejjeff också?
Om jag säger att Jere är den bästa anfallaren i Allsvenskan denna säsong så håller jag på Häcken?

Vad gör Guidetti till en icke kanonvärvning? Ja ECL är skit. När den skapades så var den för alla små skitlag och bara för att Djurgården spelar i den kommer jag inte sitta och låtsas som att den är något speciellt.

Er stjärna är ett överskattat fetto som snackat mer än han presterat denna säsong. Vad gäller ECL så ska du inte uttala dig om den turneringen med tanke på detta:

Citat:
Får vinnaren i ECL en EL plats nästa säsong likt att vinna EL ger CL?

Du är en okunnig gnagare.
Citera
2022-10-25, 04:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Er stjärna är ett överskattat fetto som snackat mer än han presterat denna säsong. Vad gäller ECL så ska du inte uttala dig om den turneringen med tanke på detta:

Du är en okunnig gnagare.
Så Edvardsen är ett överskattat fetto? Eller är det Radetinac/Eriksson du snackar om? Vet inte riktigt vem som är våran stjärna.. Känns mer som ett lag.

Du är bara pinsam. Guidetti har 5+2 på 11 matcher.
Bara för att jag kan se att Guidetti var en bra värvning så är jag inte AIK.
Ohh,nej! Man inte säga att rivalen värvade rätt och man får enbart hylla sitt lag! Skit i fotbollskunskap och spela idiot istället. Fan väx upp..

Om AIK eller MFF spela i ECL istället för Djurgården så tror jag fan inte att du hade hyllat det till skyarna.
Om vårat ECL spel är så himla stort så undrar jag hur du ser på MFF? Världens bästa lag alla kategorier?

Grattis iaf till att ditt lag Östersund har chans att hålla sig kvar. NI fuskar och fifflar men hoppet lever för Superettan även nästa år.
Senast redigerad av Free12 2022-10-25 kl. 05:14.
Citera
2022-10-25, 05:26
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Okej trazke ponera att ni torskar mot Göteborg samtidigt som Dif vinner mot Norrköping. I sista omgången leder Dif med 4-0 mot Mjälllby och ni har 0-0 på Bravida när klockan tickar upp mot 90 då Ekpolo drar till ett dunderskott i bortre krysset å firar med att hyscha Häckenklacken, skulle du någonsin återhämta dig?
Nej. Det skulle jag aldrig återhämta mig ifrån. Spydde lite i munnen bara av att läsa ditt inlägg.
Citera
2022-10-25, 05:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fredo Friendly, we meet again!

Ni kan börja med att kvalificera er till Europa - så tar vi det därifrån.

Var har du varit?
Växjöhyena!

Så för att förstå dig rätt: när vi kvalificerat oss för Europa kan vi tala om supporterskap? Kan du förklara på vilket sätt det är logiskt? Ser inte logiken i ditt uttalande (retorisk fråga, of course).
Citera
2022-10-25, 05:49
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
Ni har väl ändå ett jävligt bra snitt och om ni är tillbaka i toppen nästa säsong så handlar det inte om mycket pengar ni "förlorar".?
Det borde framgå av min avatar att jag inte håller på Malmö.
Citera
2022-10-25, 05:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Det borde framgå av min avatar att jag inte håller på Malmö.
FF? Danska färger? Är Helsingborg eller?
Citera
2022-10-25, 06:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Skit i fotbollskunskap och spela idiot istället.

Du ska inte snacka om fotbollskunskap:

Citat:
Får vinnaren i ECL en EL plats nästa säsong likt att vinna EL ger CL?
Citera
2022-10-25, 06:06
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du ska inte snacka om fotbollskunskap:
Oj, jag hade inte koll på om vinnaren i ECL fick EL plats. Skitet har funnits runt ett år..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in