Ja, det där var ju inte så jävla illa som jag förväntade mig när jag hörde att Mamadou Moro skulle vara borta och sen HIF:s ledningsmål på det. Jag var helt inställd på ett oavgjort som absolut bästa resultat.
Rätt jämn första halvlek där HIF hade mer boll men Mjällby var farligare i boxen. I början på andra halvlek så kändes det dock som att Mjällby skulle bli överkörda men ett par byten en bit in i halvleken ändrade scenen totalt, Andreas Blomqvist kom in och styrde upp Mjällbys mittfält samtidigt som HIF bytte in någon spelare som verkade ha satsat mer på frisyren än på fotbollsträningen.. Så sista halvtimman blev det i princip spel mot ett mål och när Mjällbys 13-åring Silas Nwankwo tryckte in segermålet var det inte alls oväntat. Efter det så kändes det väldigt lugnt, Mjällby kontrollerade matchen helt.
Wiedesheim-Paul visade att han kanske trots allt kan platsa i ett allsvenskt lag, även om jag är långt ifrån övertygad.
Otto Rosengren startade säsongen väldigt bra men har tappat lite sista matcherna, kul dock att se Andreas Blomqvist bytas in med en halvtimma kvar och dominera mittfältet, han förtjänar mer än han har fått i sin karriär..
Och så får det vara nog med skador nu, Mjällby har inte den breda truppen så dom klarar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
VanDog
Det är ovanligt att se en spelare springa från mittlinjen med boll helt fri.
Varför kapar inte Tjocko Wedberg Mjällbys tonåring och tar rött kort i slutet på matchen?
Mitt Allsvenska Flashback tips går rent åt helvete, då jag hade kryss

Dessutom så tror jag faktiskt inte att han 13-åringen är så speciellt snabb, min tanke direkt var "Jävlar va långsamma HIF:s mittbackar måste vara.".