2022-05-02, 09:33
Medlem
eternussermos avatar
Verkar bli en riktig pissomgång det här, tvillingarna vinner, vi går med på att starta vår match på Nya Söderstadion på Malmös larviga 1910-tid. Känns kört redan på förhand!
Citera
2022-05-02, 09:37
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, det där var ju inte så jävla illa som jag förväntade mig när jag hörde att Mamadou Moro skulle vara borta och sen HIF:s ledningsmål på det. Jag var helt inställd på ett oavgjort som absolut bästa resultat.
Rätt jämn första halvlek där HIF hade mer boll men Mjällby var farligare i boxen. I början på andra halvlek så kändes det dock som att Mjällby skulle bli överkörda men ett par byten en bit in i halvleken ändrade scenen totalt, Andreas Blomqvist kom in och styrde upp Mjällbys mittfält samtidigt som HIF bytte in någon spelare som verkade ha satsat mer på frisyren än på fotbollsträningen.. Så sista halvtimman blev det i princip spel mot ett mål och när Mjällbys 13-åring Silas Nwankwo tryckte in segermålet var det inte alls oväntat. Efter det så kändes det väldigt lugnt, Mjällby kontrollerade matchen helt.

Wiedesheim-Paul visade att han kanske trots allt kan platsa i ett allsvenskt lag, även om jag är långt ifrån övertygad.
Otto Rosengren startade säsongen väldigt bra men har tappat lite sista matcherna, kul dock att se Andreas Blomqvist bytas in med en halvtimma kvar och dominera mittfältet, han förtjänar mer än han har fått i sin karriär..
Och så får det vara nog med skador nu, Mjällby har inte den breda truppen så dom klarar det.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Det är ovanligt att se en spelare springa från mittlinjen med boll helt fri.
Varför kapar inte Tjocko Wedberg Mjällbys tonåring och tar rött kort i slutet på matchen?
Mitt Allsvenska Flashback tips går rent åt helvete, då jag hade kryss
Dessutom så tror jag faktiskt inte att han 13-åringen är så speciellt snabb, min tanke direkt var "Jävlar va långsamma HIF:s mittbackar måste vara.".
Citera
2022-05-02, 09:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Oerhört dålig magkänsla inför kvällens match. Men även cupfinalen.
Allt kan sluta så otroligt bra, kanske inleda den bästa tiden i fotbollssektionens historia.
Eller så går allt åt helvete. Fan det är nu det gäller. Ångest, ångest..

På Samboarenan med dess balkongmatta är ni nästan oslagbara så det blir minst 1 vinst och 1 oavgjord.

Glenn Nyberg dömer idag eller blir det ass. gjorde till GBGs fördel mot MFF borta ifjol.
Citera
2022-05-02, 09:44
Medlem
Gruvafghanens avatar
Alltid lika roligt när Malmö FF tror sig vara Real Madrid.
Enda som räknas är Europatitlar och där har bara Glenn något att säga till om.
Att delta i champions league är ingen titel.

Ikväll kommer de vara fel på mattan så kepsen är redan på.
Citera
2022-05-02, 09:52
Medlem
Nåt gott med kvällens match är Thelin är redo,
Lewicki är 120% redo från alla skador som stoppat honom.
Han verkar taggad i år,han ska satsa för ta plats i landslaget,som städgumma mellan backar o mittfältet tror jag han kan cementera sin plats
Citera
2022-05-02, 09:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Verkar bli en riktig pissomgång det här, tvillingarna vinner, vi går med på att starta vår match på Nya Söderstadion på Malmös larviga 1910-tid. Känns kört redan på förhand!

Det stämmer ju inte riktigt. Nästa omgång så spelar Elfsborg - Djurgården kl. 19:10.
Citera
2022-05-02, 09:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvafghanen
Alltid lika roligt när Malmö FF tror sig vara Real Madrid.
Enda som räknas är Europatitlar och där har bara Glenn något att säga till om.
Att delta i champions league är ingen titel.

Ikväll kommer de vara fel på mattan så kepsen är redan på.

Det inte vara fel på mattan men väl underlaget som är ovärdigt landets högsta serie.
Citera
2022-05-02, 10:15
Medlem
Gruvafghanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det inte vara fel på mattan men väl underlaget som är ovärdigt landets högsta serie.
Samma för båda lagen!
Är väl bara gubbarna som gnäller att spela på den mattan.

Drömscenario så hade det varit regel på riktigt gräs men vafan.
Senast redigerad av Gruvafghanen 2022-05-02 kl. 10:20.
Citera
2022-05-02, 10:32
Medlem
Gissar på 30% bollinnehav idag, förhoppningsvis kan vi vara effektivare än Kalmar när vi väl har bollen.
Citera
2022-05-02, 12:11
Medlem
Fan vad vi förtjänar en seger idag, 2022 ska fan vara året allt går vår väg. Det är vår tur att vara lyckliga!
Citera
2022-05-02, 12:19
Medlem
cokehyenas avatar
Edvardsen och Selmani är två rätt snarlika värvningar. Transfersumma, lag och poängskörd. I Expressen ses följande:

Selmani: 3,6 xG+xA - 1 assist:
Gör sin andra säsong i Bajen. De gör fler mål, tar fler poäng och ser spelmässigt bättre ut än Djurgården. Ändå är poängskörden sämre än Edvardsens. Pressen räknas dock ej in i poängskörd och där är väl Selmani bättre än Edvardsen.

Edvardsen: 2,2 xG+xA - 3 poäng. (3+2 poäng idag):
Enligt statistiken "klinisk" i poängskörden vilket var förhoppningen med värvning. I ett Djurgården med oreda på mittfält, ännu större oreda bland mittbackar samt med tredjehandsalternativ som VB i 2 matcher ska tilläggas.

Frågan är om det är svårast att bli bättre i pressen för Edvardsen eller öka poängskörden för Selmani.
Senast redigerad av cokehyena 2022-05-02 kl. 13:17.
Citera
2022-05-02, 12:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Hoppas spelarna känner likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in