2010-05-19, 10:23
Medlem
secretobsessions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
När jag läste ett par sidor i denna tråd så kunde jag inte låta bli att fälla en tår...Känns inte som jag tillhör det "riktiga" Sverige.

(om ni inte orkar bry er, sluta läs)

Jag är kille född 90 från en så kallad "statusfamilj", adlig och grevlig bl.a. Jag har bara gått på fina internatskolor, både i frankrike, sydkora och senast Lundsberg i Sverige, den senaste kostade 220.000kr per termin. Båda mina föräldrar är högt utblidade och tjänar bra (mycket bra) med pengar osv. Jag har liksom ALDRIG suttit i en Saab eller Volvo, däremot så äger min föräldrar flotta bilar och stora båtar som han inte änns själv kör... För att sätta perspektiv på det hela, detta är tragiskt...

Fyllde 10: Önska mig en klocka, fick en Rolex Submariner, minns det som igår.
Fyllde 12: Önska mig en dator, fick 2 iBook (hette det på den tiden) och en Imac. (en macbook på landet, i Frankrike, "så du slipper släpa på dem"
Fyllde 15: Önskade mig igen speciellt, fick en lägenhet i Åre för att dra upp de så kallade "polarna"
Fyllde 16: Fick min Omega Seamaster en orange, som forfarande är min favoritklocka... men jag bär den aldrig.
Fyllde 18: Fick en Porsche Cayenne och ett körkort.

Ni förstår, detta kan låta sjukt, men jag vill inte leva i denna jävla misär... Jag har ALDRIG haft en flickvän eller en riktig jävla kompis, alla Rikemansfjollorna är ju bara en jävla klubb för inbördes beundran. Jag vill leva ett vanilg liv, ha kompisar, supa i helgerna ja, sont vänner gör.
Pengar har och kommer ALDRIG vara ett problem för mig, men jag vill känna känslan av att vara omtyckt o.s.v. inte "rikemansstilen" här har du pengar... jag skiter i märkeskläder och hela helvete, däremot så har jag aldrig bärt något annat än Ralph Lauren eller Raffe som "bratsen" kallar det, men sedan jag fyllde 19 så tog jag alla min jävla fittkläder och brände upp, för att sedan köpa lite skit jag tyckte va snyggt. visst är det middag så går jag inte i Ed Hardy, jag har såklart klass och stil. Den dagen jag hittar en flicka att gifta mig med så skall jag byta bort mitt adliga efternamn så fort som möjligt. Vill bara flytta ut i en vanlig villa i normalt område, Mina föräldrar bor i Danderyd men jag är för tillfället bosatt i Kneippen i norrköping, jag är extremt kortväxt jaja, mitt liv är MISSLYCKAT...Jag tycker absolut inte illa om min föräldrar, jag älskar dem, och jag blir glad när de ger mig saker, men då skall jag förtjänat det, varför kan inte jag gå i vanlig skola som alla andra...

Skriver mer senare...

Du är över 18 och kan helt själv bestämma om du vill gå i vanlig skola eller ej.

men jag råder dig att inte göra det
Citera
2010-05-20, 08:03
Medlem
Megapixel:

Hur skall du ha det egentligen?

Du är 18/19 år. Bor hos mamma iaf 2009-10-21
https://www.flashback.org/sp19378781

Du har även en adopterad son som är 16/17
https://www.flashback.org/sp17044665
Och som du fick när han var 3 år. Dvs när du själv var 6?
https://www.flashback.org/sp17047514

Hur många gånger ska vi göra detta? Att du inte ger dig. Vad är det som driver dig? Uppmärksamhet?
2010-05-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Jo, visst fan gör jag vad fan jag vill, men jag vill ha en flickvän, någon att älska, och bli älskad av...
Jag kan resa och göra vad fan jag vill, men är svårare att hitta flickvän än du verkar tro med min bakrund...

Testa att gå på en RAUK eller CILANE bal/sammankomst så ska du se att det ordnar sig med det! Sverige kanske inte har så mycket att erbjuda i din ålder ännu men både men både DAU och FAUK ordnade trevliga sammankomster med gäster i din ålder.
Citera
2010-09-13, 22:16
Medlem
Von0bens avatar
Gudrun Sjödenkläder på tanter i 60-årsåldern är tacky medelklass

Mossgröna Polarn och pyret-kläder i 70-talsmodell till småttingarna..
Citera
2010-09-14, 01:02
Medlem
hallberg-rassys avatar
Var gång jag får ögonen på en sånhär tråd läser jag med största intresse för att avgöra vad jag är för något och jag kommer fan aldrig fram till något.

Om man skall gå på hur många kriterier i varje tråd som stämmer in på mig så är jag överklass, men det är jag inte riktigt heller. Jag är nämligen inte adlig. Och det är väl ett kriterium där, adlig och ärvda pengar. Jag har inte speciellt mycket ärvda pengar, främst eftersom mina föräldrar lever än och vill nog ha lite att leva för på ålderns höst. Så mina pengar tjänar jag helt enkelt själv. En dag kommer visserligen ett arv, men det är jag inte beroende av och allvarligt talat ser jag hellre att jag får ha kvar mina släktingar i livet länge till.

Om vi tittar på de 2 generationerna över mig och vad dessa jobbade med så får vi: 4/6 personer har/hade högt uppsatta positioner. 1/6 äger hela företaget. 2/3 kvinnor var hemmafruar (andra tider då).

Så, vad är jag? Inte vet jag, skulle tro att jag ligger och svävar någonstans på gränsen mellan överklass och övre medelklass.
Citera
2010-09-28, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Var gång jag får ögonen på en sånhär tråd läser jag med största intresse för att avgöra vad jag är för något och jag kommer fan aldrig fram till något.

Om man skall gå på hur många kriterier i varje tråd som stämmer in på mig så är jag överklass, men det är jag inte riktigt heller. Jag är nämligen inte adlig. Och det är väl ett kriterium där, adlig och ärvda pengar. Jag har inte speciellt mycket ärvda pengar, främst eftersom mina föräldrar lever än och vill nog ha lite att leva för på ålderns höst. Så mina pengar tjänar jag helt enkelt själv. En dag kommer visserligen ett arv, men det är jag inte beroende av och allvarligt talat ser jag hellre att jag får ha kvar mina släktingar i livet länge till.

Om vi tittar på de 2 generationerna över mig och vad dessa jobbade med så får vi: 4/6 personer har/hade högt uppsatta positioner. 1/6 äger hela företaget. 2/3 kvinnor var hemmafruar (andra tider då).

Så, vad är jag? Inte vet jag, skulle tro att jag ligger och svävar någonstans på gränsen mellan överklass och övre medelklass.
Seriöst vi bryr oss INTE ett skit om vilken klass du tillhör! Nätskryt=idioti.

Fuck you!
Citera
2010-09-28, 22:43
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feldt

Fuck you!
Du, yttrandefrihet säger det dig något? Jag försöker ta reda på var jag hör hemma någonstans. Skryter jag jag inte.

Mogna till dig lite.
Citera
2010-09-28, 22:43
Medlem
Trogssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feldt

Fuck you!
Håller med.

hallberg-rassy, DRA ÅT HELVETE.
Citera
2010-09-28, 22:45
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogsson
Håller med.

Alltså jävlar. Det finns en ignoreralista för er. Tryck in mig på den då om ni är så jävla störda!
Citera
2010-09-29, 18:22
Medlem
csts avatar
Observera, detta är ingen listtråd.

/mod
Citera
2010-09-29, 20:10
Medlem
Laser Mannens avatar
Objektet verkar vara alla bekräftelsebenägna prata för betingelsen och rädslan för att inte passa in-människor, oavsett åldern. Typ köpa det senaste "lyx(lol)"märket på MQ-ynglingar och gå på "Africandance" mammor. Vilket utgör säkerligen sjuttio procent av vår befolkning och till viss nivå oberoende klass.

Det läskiga är att jag uppskattar min virre single malt, gillar min jazz mellan femtio-sjuttotalig, klassiskt liberala politiska tankar och kläder i stil med gammal amerikansk Ivy. Så sitter här och försöker göra en självransakan kring det en tidigare nämnde "det är inte vad du gör, utan varför du gör det". Och finner bara tumregeln: Vara inte synas.

Citat:
Ursprungligen postat av Trogsson
Håller med.

Haha, känner lite stämningen av det "svenniga" överklasshatet.
Citera
2010-10-12, 09:19
Medlem
padrons avatar
Svårt att hitta en bättre karikatyr än denna.

http://www.dn.se/bostad/vindsvaningar-har-blivit-ett-satt-att-leva-1.1185309
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in