Citat:
Ursprungligen postat av
speedy_83
Kan så tyckas men jag kan inte se varför jag skulle vilja ha en gäst i köket medan jag tillreder mat osv. sedan är det ju en väldig skillnad på om det när nära vänner/bekanta som faktiskt lite till mans bidrar i matlagningen eller dyl men har jag en bjudning för ett antal personer har jag inte som önskemål att de ska vara i köket och springa bland disk och matvaror. De ska uppehålla sig på sällskapsytorna med övriga gäster med en drink i hand fram till dess det är dags att sitta till bords där maten serveras.
Som sagt grunden var främst att jag ser det som ett "värre" stilbrott att ha besökare springandes i ens kök än att det i detsamma står en pappersrulle framme.
Jag håller med dig om precis allt i detta ämne.
Jag vill inte ha folk i köket för jag skäms över att jag har adhd och stökar ner.
Jag vill helst inte äta i köket själv heller. När familjen är samlad äter vi alltid i matsalen.
Som tur är bor jag i ett hus med planlösning från 30-talet. Det är stora sällskapsytor men med litet ogästvänligt kök. Mellan kök och matsal finns en serveringsgång man kan stänga till. Det är perfekt för då kan man se till att iallafall någon del i huset är i representabelt skick.
Öppen planlösning funkar inte när man har damp.