2025-11-27, 22:10
Medlem
Är det inte väldigt tacky medelklass att bli kränkt över att en eller ett par stycken i sällskapet håller sig nyktra under tex en födelsedagsfest eller ett bröllop. Jag har blivit utskälld och ifrågasatt några gånger när jag säger att jag inte dricker alkohol.

Att publicera bilder på middagar eller fester där det konsumeras alkohol och framförallt kvinnor som håller uppe sitt glas för att posera för kameran. Svenskar som har druckit lite för mycket genom åren åldras så dåligt, deras ansikten blir röda och uppsvällda som om dem går på waran-medicin. Detta ser man ofta i sociala medier eller tillställning med släkt.

Dessa människor har också en förmåga att lovorda mångkultur och ett multietniskt samhälle. Men på deras tillställningar är den mångfald man propagerar för lysande med sin frånvaro.

När de ska få ungar så sitter dem och pratar om på sina ariska fikaträffar att de inte vill att deras små barn ska hamna på stökiga skolor. Med andra ord skolor med hög andel utlänningar. Samtidigt som de röstar på socialdemokraterna, moderaterna, Centern, liberalerna och miljöpartiet. Hyckleriet saknar motstycke i svensk historia och domen är redan hård mot den första tacky generationen 40-60 talisterna, som var med och förstörde Sverige.
Citera
2025-11-28, 00:01
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oland-123
Är det inte väldigt tacky medelklass att bli kränkt över att en eller ett par stycken i sällskapet håller sig nyktra under tex en födelsedagsfest eller ett bröllop. Jag har blivit utskälld och ifrågasatt några gånger när jag säger att jag inte dricker alkohol.

Att publicera bilder på middagar eller fester där det konsumeras alkohol och framförallt kvinnor som håller uppe sitt glas för att posera för kameran. Svenskar som har druckit lite för mycket genom åren åldras så dåligt, deras ansikten blir röda och uppsvällda som om dem går på waran-medicin. Detta ser man ofta i sociala medier eller tillställning med släkt.

Dessa människor har också en förmåga att lovorda mångkultur och ett multietniskt samhälle. Men på deras tillställningar är den mångfald man propagerar för lysande med sin frånvaro.

När de ska få ungar så sitter dem och pratar om på sina ariska fikaträffar att de inte vill att deras små barn ska hamna på stökiga skolor. Med andra ord skolor med hög andel utlänningar. Samtidigt som de röstar på socialdemokraterna, moderaterna, Centern, liberalerna och miljöpartiet. Hyckleriet saknar motstycke i svensk historia och domen är redan hård mot den första tacky generationen 40-60 talisterna, som var med och förstörde Sverige.
Jag skulle nog vilja påstå att det är mer White trash att bli upprörd över att någon i sällskapet inte dricker. Det får dem att tro att vederbörande anser sig vara bättre än de övriga.
Citera
2025-11-28, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Jag skulle nog vilja påstå att det är mer White trash att bli upprörd över att någon i sällskapet inte dricker. Det får dem att tro att vederbörande anser sig vara bättre än de övriga.
Kan bara hålla med. Är nog dessutom främst en personlighet än en grupp människor men bland medelklass tycker jag mig allt oftare stöta på faktumet att man inte dricker (man ska ju göra Kullamannen, klassikern, Marathon m.m.).

Att prata mångkultur som något positivt är också något som endast sker i innerstaden i främst Stockholm men möjligen i GBG också. Annars är de flesta ganska tydliga med att man inte är intresserad av sådant.
Citera
2025-12-01, 21:31
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackelhane69
Jag körde en Porsche 991.2 GTS på Mantorp. Bankörning som anordnades av Porscheklubben. Det kändes väldigt ”tacky” om vi säger så. Många ville framstå som rikare och mer framgångsrika än vad dom egentligen var. Det handlade mer om att visa upp sin bil än racing.
Erfarenheten från min tid i Porscheklubben var att de som skruvade själva var trevliga - oavsett hur dyr bil de hade. De som inte skruvade själva var som du beskriver.
Citera
2025-12-01, 22:43
Medlem
Rackelhane69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Erfarenheten från min tid i Porscheklubben var att de som skruvade själva var trevliga - oavsett hur dyr bil de hade. De som inte skruvade själva var som du beskriver.
Det är säkert så som du säger. Men den dagen jag var där så var det nog ingen som mekade med sina bilar själva. Någon dök upp i en Panamera 4S E-Hybrid och någon dök upp i en 992 GT3 RS. Ingen bil var äldre än 10 år. Förutom någon enstaka 997.

Tjejerna som kom dit hade väskor från Gucci och Louis Vuitton. Det var på den nivån liksom. Ingen veteranbil så långt ögat nådde.
Senast redigerad av Rackelhane69 2025-12-01 kl. 22:49.
Citera
2025-12-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackelhane69
Det är säkert så som du säger. Men den dagen jag var där så var det nog ingen som mekade med sina bilar själva. Någon dök upp i en Panamera 4S E-Hybrid och någon dök upp i en 992 GT3 RS. Ingen bil var äldre än 10 år. Förutom någon enstaka 997.

Tjejerna som kom dit hade väskor från Gucci och Louis Vuitton. Det var på den nivån liksom. Ingen veteranbil så långt ögat nådde.
Låter som att den klubben tappat hela sin själ. På min tid när jag var med var det en majoritet av goa gubbar (och damer) där ingen var förmer och intresset var lika stort för din bil oavsett om den var en 944, 911 SC eller en RUF.

Eller, vilket man hoppas på, hade du bara otur på just denna träff!
Citera
2025-12-06, 20:49
Medlem
BicOriginals avatar
Passar detta inlägg in?

(FB) Olycka i skidbacke i Åre, första dagen på säsongen - en man avliden (2025-12-04)

Vräkigheten och namndroppandet gör att det känns som personen har starkt behov av att hävda sig, om det låter sådär över ett anonymt forum, hur är det då vid kaffeautomaten på kontoret efter Sportlovsveckan?
Citera
2025-12-06, 21:44
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BicOriginal
Passar detta inlägg in?

(FB) Olycka i skidbacke i Åre, första dagen på säsongen - en man avliden (2025-12-04)

Vräkigheten och namndroppandet gör att det känns som personen har starkt behov av att hävda sig, om det låter sådär över ett anonymt forum, hur är det då vid kaffeautomaten på kontoret efter Sportlovsveckan?
Kanske, men tror inte det är tillåtet att länka till inlägg på det där viset, alltså att i någon mån "bussa" folk på "idioten"!
Citera
2025-12-06, 22:33
Medlem
Citat:
Passar detta inlägg in?

Det passar verkligen in!

”Som vår lekstuga”… Herregud!

Ett TM-fenomen jag tänkt på på sistone är folk som postar sina barn i sociala medier och adresserar texten till barnet:

”Idag är det 18 månader sedan du kom in i våra liv”

”Tänk att just du, vår lilla Elliot, fyller fem idag”

O.s.v.
Citera
2025-12-16, 23:02
Medlem
BicOriginals avatar
Hur firar TM julen?
Citera
2025-12-16, 23:51
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Hur firar TM julen?

Mycket nytolkningar av julmat. En klassiker med en twist.

Kanske lite amerikansk inspiration till kaffebrödet. Cinnamon Cheesekake osv

En variant är att fira klassisk jul men att man går i det extra mycket. Nästan lite självironisk , sådär kitschigt som i en romcom. Fnittrar lite självmedvetet, knasiga vi är. Vi vill ha "mer av allt!"
"Jag äääälskar jul!" (Koketterar)
Spellistor med amerikansk jullåtar Little drummer boy, Sinatra mm. Då känns det lite New York .
Citera
2025-12-20, 22:28
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Hur firar TM julen?
Har sett TM som åker till något varmt ställe på julen. Absolut inte Thailand (det är svennebanan), däremot gärna Mexiko eller Singapore. Eftersom man har råd så släpar man med sig farmor och mormor och de äldre barnens pojk- och flickvänner. Resan genererar sedan massor av uppdateringar på sociala medier, typ "Så skönt att slippa kylan och julstöket" eller "Varför spelar jag inte alltid golf på annandagen i 30 graders värme".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in