Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-22, 10:20
  #1981
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Vill bara förtydliga att det inte är att koka pastan al dente som är TM, det gör jag med, utan det tacky ligger i att göra en stor grej av det. Att ö.h.t. nämna att den är al dente (en självklarhet) eller att förklara namnets ursprung och att dente kommer av det italienska ordet för tand o.s.v. Helt enkelt ta en självklarhet som alla gör och försöka använda den till att framstå som lite mer kunnig.
Ja, visst är det så. Som om det vore världens grej. Jag har fått lära mig att för att passa in så ska man låtsas som om man har varit med om det förut och som om det inte är nån grej. Att vara TM, som jag uppfattar det i alla fall, innebär snarast att man gör en grej av det mesta och gärna då saker man inte behöver göra en grej av. Det var nån som nämnde ängslighet och det tycker jag är jävligt utmärkande.

Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Det här var nytt för mig.
Om ni kallar bearnaise för gulsås, vad kallar ni då hollandaisesås för?
För att inte tala om currysås.
Citera
2016-01-22, 10:48
  #1982
Medlem
montanabananas avatar
Va fan det heter "Bea".
Citera
2016-01-22, 11:06
  #1983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av montanabanana
Va fan det heter "Bea".

Inte hos TM.
Citera
2016-01-22, 19:00
  #1984
Medlem
montanabananas avatar
Hehe nej givetvis inte. TM blir hellre halshuggna offentligt än påkomna med en köpepizza med oxfilé och bea på. Det skulle givetvis omintetgöra all cred som utläggningar om buffelmozzarella och Pizza Margherita gett.
Citera
2016-01-24, 07:56
  #1985
Medlem
Tackyparet Klaes och Pernilla känner sig sugen på en riktig pizza till helgen, så dom bokar en flygresa till Neapel med AirFrance på fredagen med hemresa på söndagen.

En månad senare tittar dom på varandra och säger: Vad gott det skulle vara med sushi. Vips så har dom bokat flygbiljetter till Tokyo och far dit över en långhelg.

Tre veckor senare gör sig Pernillas nyvaknade intresse för opera påmint och tackyparet beger sig till Milano
Citera
2016-01-24, 08:28
  #1986
Medlem
persona.von.gratas avatar
Hipster-konceptet och mikrobryggerier? Mer medelklass blir det inte nuförtiden.
Citera
2016-01-24, 15:01
  #1987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
Tackyparet Klaes och Pernilla känner sig sugen på en riktig pizza till helgen, så dom bokar en flygresa till Neapel med AirFrance på fredagen med hemresa på söndagen.

En månad senare tittar dom på varandra och säger: Vad gott det skulle vara med sushi. Vips så har dom bokat flygbiljetter till Tokyo och far dit över en långhelg.

Tre veckor senare gör sig Pernillas nyvaknade intresse för opera påmint och tackyparet beger sig till Milano
Nja, bara för att man gör sånt blir det knappast tacky. Det är när man gör det för att passa in och kunna skryta om det trots att man helst hade gjort något annat som det blir tacky.
Citera
2016-01-25, 23:22
  #1988
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
alla andra som inte är tacky säger "gulsås"? Jag har inte hört någon i min bekantskapskrets säga någonting annat än "gulsås".

Obetalbart.

Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Vilka är det då som nyttjar pissoarerna enligt din världsbild?

Jag skulle vilja säga alla som antingen inte kan hålla sig tills ett bås blir ledigt, dvs pissnissar, eller alla som inte uppskattar finessen med att torka ballen torr från sista droppen, dvs pissluktarna. Något som väl iofs inte spelar helt stor roll när man ändå tydligen är lukten av bajs.

Bara det att välja att urinera i solitud istället för i ett skulderknuffande, stänkande slöddersällskap (om valet nu finns) vittnar ju om att man har lite andra krav på kvalité.

Gulsås....jag DÖÖÖR


Just när man tror att han har hävt ur sig sin sista dumhet så klämmer han till igen.
Du är så makalöst lost i denna tråden din jäkla raggartyp så det är inte sant.
Citera
2016-01-25, 23:47
  #1989
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
* Att koka pasta al-dente
Vad är al-dente pasta för något?
Citera
2016-01-26, 09:52
  #1990
Medlem
montanabananas avatar
Pasta som inte kokat färdigt och smakar som om du åt den direkt ur kartongen.
Citera
2016-01-26, 10:55
  #1991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Vad är al-dente pasta för något?

Om du kokar pastan lite kortare än den rekommenderade tiden, så att pastan har lite mer tuggmotstånd. Underkokt helt enkelt.
Citera
2016-01-26, 11:20
  #1992
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag skulle beskriva al-dente som att pastan är färdigkokt, men inte överkokt. Definitivt ingen markör för "TM".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback